Jaká byla první módní noc v Česku? Hvězdná, luxusní a krátká

Historické centrum Prahy žilo ve čtvrtek v noci módou, aktuálními i budoucími trendy. Konala se první velká módní noc, která i přes nepřízeň počasí nalákala stovky návštěvníků do obchodů. Ty mimořádně nechaly otevřeno až do nočních hodin a nabídly skutečné lahůdky. K vidění byl i kousek zlaté éry Hollywoodu.

Do Prahy dorazila dcera Salvatora Ferragama Giovanna Gentile. Společnost jí dělala Petra Němcová. V pražských ulicích proběhla ve čtvrtek večer první Prague Fashion Night, které přilákala do luxusních butiků světoznámých značek i do obchodů českých návrhářek módní nadšence. Mezi nimi nechyběla ani topmodelka Petra Němcová či dcera slavného obuvníka Giovanna Gentile Ferragamo, která do hlavního města dorazila i s kolekcí lodiček Marilyn Monroe. Největším lákadlem prvního ročníku byla bezesporu přítomnost topmodelky Petry Němcové, která se v Praze často neukazuje. Společnost jí dělala dáma neméně slavná a pro módní svět velmi významná. Dcera slavného obuvníka Salvatora Ferragama, který svého času obouval celý Hollywood, přivezla do české metropole unikátní kolekci lodiček, které nosila ikona stříbrného plátna Marilyn Monroe. Salvatore Ferragamo byl nejoblíbenějším obuvníkem nejslavnější blondýny všech dob. Obouval ji pro film i v soukromém životě. Originály jsou k vidění na tématické výstavě v Jízdárně Pražského hradu, ovšem Giovanna Gentile Ferragamo dovedla limitovanou edici, kterou uvedla do prodeje. Šest modelů včetně legendárních červený lodiček zdobených křišťály, které měla Marilyn na sobě ve filmu Páni mají raději blondýnky, jsou v pražském obchodě v prodeji. Vedle rudých bot se do české metropole dostaly také modely vzniklé podle lodiček z let 1956 až 1960. Zajímavostí je, že boty jsou podle současných standardů úzké, neboť herečka měla velmi drobnou nohu. Během první české módní noci toho bylo k vidění spousta. Návštěvníci mohli prohlédnout aktuální kolekce zahraničních značek i ty zcela nové. Dior představil pre-fall kolekci od Rafa Simonse, Dolce&Gabbana nabídli vedle své barevné sicilské kolekci DJ a zlaté koktejly, u Tiffany stále letí Velký Gatsby i vzácné barevné kameny a nechyběly ani české návrhářky. Česká móda se vedle té světové minulou noc neztratila. Beata Rajská, Klára Nademlýnská, Tatiana Kovaříková, Ivana Mentlová a Natali Ruden nechaly své butiky kolem Staroměstského náměstí otevřené do dvaadvacáté a přivítaly velké množství návštěvníků. Přestože celý večer vydatně pršelo, Pařížská a přilehlé ulice si na nedostatek návštěvníků nemohly stěžovat. Obchody byly plné, mezi nimi pobíhaly skupinky obtěžkány nákupními taškami, šampaňské teklo proudem. Atmosféra celé akce byla skvělá, z každého čišilo nadšení a jistý druh euforie. Množství zapojených obchodů nešlo zvládnout, za sebe bych klidně uvítala i delší otevírací dobu. S naší partičkou jsme stihli letní kolekci Dolce&Gabbana (ach ty vzory a krajky!), povinná zastávka byla u Ferragama (potřebuju nové boty, to je jasné). Spoustu času jsme strávili v multi-brandovém butiku Obsession v Široké, kde je vždy tak dobře a navíc jsem se nemohla odtrhnout od Pucciho šatů, zatímco kamarádka se zamilovala do úchvatné kolové sukně od Temperley a proklatě vysoké platformy od Zanottiho. Odtud jsme běželi směr Dior, kde jsme naši spanilou jízdu zakončili stejně jako trojice organizátorek. Tzv. módní noci probíhají již několik let ve světových metropolích jako New York, Londýn, Paříž či Moskva. Koncept založila šéfredaktorka amerického vydání magazínu Vogue Anna Wintour, která tímto způsobem chtěla ve velkém rozhýbat skomírající prodeje newyorkských obchodů. Akce se stala natolik populární, že se z New Yorku rozšířila do celého světa a v současnost patří mezi nejdůležitější události módního průmyslu. První ročník Prague Fashion Night vnesl do stojatých vod svěží vítr a tolik potřebné oživení a radost. Lidi se hezky oblékli, chovali a užívali si to. Také tržby toho večera potěšily. Najednou vám nepřišlo žinantní nakráčet do luxusních obchodů a módních butiků, personál se na vás nedíval z patra, jak v některých obchodech mají zvykem. Atmosféra byla přesně taková, jaká měla být. Uvolněná, příjemná a přesně taková, jaká by kolem módy a oblečení měla panovat.

Autor: Cindy Kerberová | sobota 1.6.2013 12:10 | karma článku: 9,32 | přečteno: 896x