650 000 korun za jedny šaty ... svět šílí

Nebezpečně hluboký výstřih, rozparek odhalující stehna a nekonečné množství zlatých flitrů. A to vše za 650 tisíc korun. I přes tuto astronomickou cenu se společenské šaty značky Balmain staly nejnovějších módních hitem

zlaté koktejlové šaty ze zimní kolekce Balmain Nebývá zvykem, aby se jedny a ty samé šaty objevily na titulních stránkách několika různých módních magazínů a přesto se tak tuto sezónu stává. Oním šťastným tvůrcem je Christophe Decarnin, umělecký ředitel francouzského módního domu Balmain. Přestože několik módních kritiků odsoudilo jeho zimní kolekci pro přílišný disco nádech, je to nakonec Decarnin, kdo se směje naposled. Zlaté koktejlové a večerní róby se staly velkým hitem. A to i přes svou vysokou cenu. Večerní toaletu pořídíte za 650 000 korun, krátká, party verze vás přijde na 575 000 korun. Tyto částky neodrazují módní nadšence, kvůli velkému zájmu musely butiky po celém světě zavést čekací listiny, poptávka několikanásobně převyšuje nabídku. A ani jméno na seznamu nezaručuje, že se stanete šťastnou majitelkou výjimečné oděvní kreace. O velkou popularitu se postaraly stylisté v předních módních časopisech a protože nikdo z nich nepožádal o exkluzivitu, šaty se objevují od června do dnešních dnů a proslýchá se, že jim zdaleka není konec. Podle posledních zpráv by se v nich měla objevit herečka Anne Hathaway na obalu prosincové Elle. Zatím se v nich ukázala Cindy Crawford (Vogue India), Claudia Schiffer (Zeit Magazin) Natalia Vodianova (Harper's Bazaar), Abbey Lee (Vogue Deutsch), šéfredaktorka japonské Elle Anna Dello Russo si zlaté koktejly vybrala na focení pro magazín 10 a ani španělská edice Vogue nezůstala pozadu. Za normálních okolností by stejné šaty na různých celebritách a titulních stránkách znamenaly skandál, spoustu rozhněvaných a také problémy módnímu domu. Skandál se však k tomu případě nekoná a u Balmaina zůstávají naprosto klidní. "První obálka vyšla v červnu a ostatní ji viděli, nikdo neprotestoval, takže žádné drama," prohlásil mluvčí značky. Jenže na druhou stranu se celá situace neukazuje jako velmi férová pro značku, která si zakládá na exkluzivitě a přitom rozešle vzorky jedněch šatů do mnoha redakcí. Nicméně se dá říci, že si Balmain nemohl dopřát lepší reklamu a zajistit si tak vyšší obrat. Jen cena modelu postrádá svůj smysl, pokud se tolikrát šaty objevily na tolika celebritách, jedinečnost a exkluzivita se prostě nekoná. A právě exkluzivita vytváří astronomické ceny a opodstatněně. Ne však v tomto případě.

Autor: Cindy Kerberová | středa 3.11.2010 12:00 | karma článku: 9,98 | přečteno: 2473x