- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tato "dáma" by měla doživotně hnít ve vězení za definitivní likvidaci základního vzdělávání v ČR zločinem zvaný inkluze!!!!
Teď, když povinnou matematiku zrušili a celkové nároky na maturitu se podařilo dostat někam do osmé třídy ZŠ, teď je už vlastně jedno, kdo a kdy vytiskne ten papír...
Tato paní bude navždy spojena s inkluzivním školstvím, jedním z nejzrůdnějších experimentů na českých dětech v dějinách školní výuky.
Ty se nevyjadřuj. Inkluze byl experiment století
Jediné štěstí je, že školství je plné pedagogů, kteří si umí vážit sebe sama a ještě si nenechali práci znechutit. Přesto už to někteří předčasně vzdali a především díky inkluzi odešli. Takže si ta svá moudra nechte paní exministryně.
Připomenu, že v roce 2015 odsouhlasila paní Valachová jiný experiment - v průběhu roku musely školy sjednocovat maturitní četbu, šéfové komisí škrtali knihy a češtináři potřetí předělávali stovky pracovních listů, aby se z charakteristiky textu stala analýza textu. Tehdy paní ministryně v televizi prokázala, že o maturitě z čjl nemá ponětí, že plní stranické zadání.
V roce 2017 znovu rozjela centrální opravování slohů. Protože penězovody.
A pořád trousí rozumy...
Jako učitel nevěřím tomu, že u profilové maturitní zkoušky by zkoušející učitel (ten, kterého žák dobře zná) bazíroval na vědomostech nebo dovednostech, které nebyly odučené. V případě, že by situace byla taková, že 11. 03. 2020 skončila výuka a distanční výuku škola nezajistila, pak by se logicky u maturity zkoušelo jenom to, co se stihlo odučit. A ptám se tedy? Neděje se to reálně takto, protože škola si může profilovou část zkoušky nastavit podle vlastního uvážení? Není pak panika žáků neoprávněná, protože na střední škole strávili prezenčně 2 roky a 6 měsíců a učitelé je u maturity budou zkoušet jen z toho co bylo odučeno prezenčně?
Jiná situace je u nás na škole. Distanční výuka po počátečních problémech plnohodnotně nahradila tu distanční. Žáci, kteří neměli vlastní notebook, si ho mohli od školy zapůjčit. Stejně jim také škola zajistila připojení k internetu. Učitelé se maturantům věnovali uplynulé pololetí o to víc, protože věděli, že je čeká maturita. Navíc řada maturantů si situaci pochvalovala v tom, že jim odpadlo mnoho ztraceného času dojížděním a absolvováním předmětů, které nepatří mezi jejich maturitní předměty (například tělocvik). Tito žáci jsou na maturitu připravení perfektně a naopak jsou zklamaní z toho, že nemohou svým učitelům předvést, co se naučili. Tím chci říct, že pro některé žáky by mohla být i úřední maturita zklamáním, protože by byli hozeni do stejného pytle se žáky, kteří se ze své vlastní vůle distanční výuky neúčastnili nebo jim ji škola nezajistila.
Myslím si, že žáci, rodiče i ředitelé škol měli mnoho času na to, aby se současné situaci přizpůsobili. Žáci a rodiče mohli ředitele žádat o zajištění plnohodnotné distanční výuky (a v případě, že by se to nepovedlo, požadovat skrz školskou radu jeho odvolání), naopak ředitelé mohli maturitu přizpůsobit tomu, že žáci nebyli ve škole a nemohli si některé dovednosti natrénovat.
Ano, je tady i ministerstvo, které mohlo pružněji reagovat. Ale trvám na tom, že by maturity být měly.
Ona nemusí být ani úřední maturita. Stačí, když se v budoucnu někdo dnešního maturanta zeptá a kdy jste maturoval? Když odpoví, že v roce covidovém, budou se na něj dívat s nedůvěrou, stejně jako na absolventy plzeňských práv, kteří si to také všichni nezaslouží. Experiment to určitě je, ale co z toho vyleze se stejně zjistí, až budou absolventi v pracovním procesu. Pokud budou chtít obstát, musí všechno dohnat, tak jako všichni ostatní. Každý má ve vzdělání menší či větší handicap.
Paní Valachová, to není nic proti tomu, co jste provedla se školstvím vy. Tohle je jenom malá třešnička na nechutném dortu. Plně se zde hodí přísloví "Zloděj křičí chyťte zloděje".