Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
M44o81j22m12í30r 59R16o84d70e27n
Spíše se zde ukazuje jiný fenomén, a to generační stereotyp určitého vidění světa, který vlastně stojí i za tím, proč se historie pořád opakuje. Je zde určitá mantra, jež společnost drží v šachu, a to vzdělání a investice do dětí. Kam to společnost a Evropu za posledních 34. let zavedlo, a kde dnes máme tento dávno vložený potenciál společnosti do dětí? Jak jsme ve vědecké, ekonomické, duševní, duchovní ... sféře inspirací pro svět? Má naše společnost tzv. duševní, duchovní, elitu, tak jak za dob mocnářství, či 1. republiky? Ta dnes citelně společnosti chybí, a každá dorůstající generace, trhá kořeny a smysl společnosti v tvrdé dynamické a predátorské realitě zde v přírodě, na Zemi, v predátorských civilizací, na kusy. Multikulturalismus, socha borectví, revize minulosti, ekoteror ... . To není jen o vzdělání, to je jedna část tvorby duševní, celostní osobnosti, další je rodina a přítomnost generační rodiny, pak prostředí ... . To, co z uhlí udělá diamant, a z člověka duševní, celostní osobnost s rozhledem, tak je tlak života, životní zkušenosti. Nežijeme jen ve statické a chráněné realitě, ale taky druhé a to dynamické, jež si nebere servítky s každým z nás ani, společností. Tu zde zašlapává fenomén, jež se mocně aktivoval od 2. světové války kdy byla silně oslabena mužská populace, a navíc přišel rozpad generačních rodin, předávání zkušeností, hodnot, citů pro vztahy, svět, okolí, a chování k opačnému pohlaví. Přišel nástup pravé m. hemisféry, feminizace školství a společnosti, kde je cit pro celek vše spolu, tedy emoční inteligence, tvořivost, láska, rodiny, příroda, svět, esoterika ... , ale chybí cit pro to, co to vše vlastně tvoří a dělá základy, tedy realita, což je zase levá m. hemisféra, jež zase mají aktivnější muži, a je zde cit pro realitu, řád, autoritu, čas, hierarchie ... .
M34o16j97m81í56r 16R49o94d48e45n
Jak se ukazuje, ani když společnost vede pravá m. hemisféra, tak to není pro společnost to pravé "ořechové". Zde musí být určitá rovnováha a odhled od rodičovských instinktů, ostatně postačí se podívat jaké byly podmínky za dob mocnářství a 1. republiky, a jak na tom byla společnost. ? Máme dnes takové osobnosti, spolky, organizace?
Nevnímáme a nechápeme rozměr tvorby osobnosti, jedince v časové dějové a celostní existenci.
Nemáme ani tuto inteligenci a další, jež jsou zde nutné proto aby se dějiny, určité generační stereotypy neopakovaly.
Tyto pasti, a mnohé další se teprve ukážou v rozvinuté časové dějové inteligenci, vnímání, tak jak jde měsíc, rok, desítky let za sebou ... . Zde je krásně vidět tzv. generační fenomén, jež navíc historicky zde pak tvoří určité archetypy osobností v době dospělosti, s celoživotní vnímání reality, hodnot, řádu, jež ve společnosti pak vytváří skupiny, a poptávku a vlastně generační stav samotné společnosti.
Tady je jádro všech opakujících se dějů v tom to světě a existenci.
Nikdo se zde zatím nenarodil s vědomím ve stavu dospělosti, ale musí si jej podle určité posloupnosti, tak aby se vytvořily základy, pro vnímání určité reality, tak typické pro lidi a jedince, naučil, chodit, mluvit, vnímat druhé, sociální a další inteligence, to se zde stále opakuje dokola v každé generaci, v každé generaci se znova objevuje ona Amerika. V dospělosti pak se vědomí tzv. stabilizuje do celoživotní fáze, a vlastně vytvoří určitý společenský archetyp a stereotyp, jež je zde historicky jen několik a snadno se poznají podle určité frekvence slov, pohledů, hodnot, řádu ... . Tím se vlastně dějiny opakují, stále dokola. Pak je zde snaha společnost tzv. generačně reformovat, a zde platí další zákon, zákon tvorby lidského vědomí, kde se se následně do něj promítá tzv. duch doby, hodnoty, řád, situace ..., tak že to zase vidí jinak ... . Pokud zde není rovnováha, tak je zde bludný kruh neustálých reforem, jež společnost nakonec ... .
J84a22r61o91m54í14r 67S13t61r35a85š34i52l 97S10t54.
VESNICKÉ ŠKOLY?
no pokud je kde učit a je schopné i ze strany obce, pak není řeč o tom mluvit. Že to stojí? Jasně, ale je to správné - děti nemusí dojíždět a pokud učitel je dobrý, pak naučí stejně jako ve velké škole. A navíc ministerstvo má takovou školu podpořit finančně. Má to další synergické efekty, obec se školou, obchodem a možná i hostincem jsou odrazem kultury české země.
Nerušmě to, co je dávno osvědčené a zajeté!
J57a29k35u31b 38Z12e73m20á16n41e13k
Marie Terezie a Masaryk museli stavět školy v každé obci, protože bylo méně autobusů, vy amatérská historičko.
Zhruba od druhé světové války je to neefektivní nesmysl, který škodí kvalitě vzdělávání, izoluje děti z vesnice a znevýhodňuje je oproti ostatním.
Nedá se to ufinancovat, Rakousko (tam taky vládla Marie Terezie, divné, že?) má 3000 základek na 9 milionů obyvatel, my jich máme přes 4200.
Ještě, že už neškodíte ve funkci. Naneštěstí to po vás není lepší, poslední příčetný ministr školství byl Stanislav Bukovský.
J22i29n71d10ř80i31c37h 95Z10a50p38l14e12t26a66l
Moje teorie v téhle věci zní, že pokud chce společnost udržet mladé lidi na vesnicích, musí jim nabídnout takové vzdělání, které podstatně pozdrží a naruší jejich intelektuální vývoj. Jinak odejdou do měst. To je společenská funkce vesnických malotřídek s vesnickými učiteli. Jejich zrušení povede v dalších generacích k vylidnění venkova
B65l97a29n73k39a 57Š16i93k47u28l19o43v77á
Paní autorka blogu vám dala plus i když vaše teorie protiřečí jejímu názoru.... žasnu.
O82d47s51t84r23a10n55ě83n88ý 35U15ž12i24v12a98t14e28l
K24a33t14e71ř46i74n89a 42V11a54l16a34c33h80o70v86á
1.Myslím, že jsem odpovídala v jiných reakcích již. O reálných možnostech dopravy mezi vesnicemi dnes toho evidentně mnoho nevíte. Ale blog míří na důležitost infrastruktury škol a jejího zachování. I paradoxu, že bez té sítě z dávné minulosti bychom se mohli jít i dnes klouzat. I to, že hloupě zrušené školy v 90tkách nám dodnes chybí. Jaká je demografie dětí v místě a jak se rozvine třeba díky územnímu plánu ví jen obec sama. Ne centrála v Praze. 2.Počty dětí se proměňují. Ale infrastruktura by měla být strategická. Ne rušíme. Postavíme. Rušíme. Přistavíme. Znovu opakuji. Ve stávající tahanici MŠMT - obce, se jedná o třídy či malotřídní školy 14 - 17 žákú. Navíc si je obce dofinancovávají samy. Z rozpočtu státu nedostávají víc než oststní.
B58l22a61n98k53a 90Š11i70k82u75l72o24v70á
Marie Terezie i T. G. Masaryk věděli, proč mají být školy ve všech obcích“
Kde jste to proboha sehnala? Obce vznikly až po zrušení patrimonální správy 70 let po Marii Terezii ( mimochodem za ní byly školy jen v městech a městečkách). Právě v té době začala masivní výstavba školních budov na vesnicích, reagující na tehdejší populační explozi. A nějaký relevantní odkaz, že by TGM chtěl školu v každé obci dodáte?
Moje babička chodila za TGM prvních 5 let do vesnické trojtřídky, k níž bylo přiškoleno 8 obcí. Celkem přes 100 dětí, 1 řídící, 2 další učitelé. Dnes je z ní dvojtřídka 1.-5. ročník, 25 dětí z 8 vesnic, 7 pedagogů (z nich 3 středoškoláci, 1 Bc.), uklízečka, správce sítě na smlouvu, loňská dotace z evr. strukt. fondů 800.000. V městysu 7 km je 9 letá výstavná škola (11 tříd) luxusně vybavená, počet zaměstnanců a žáků se stydí na web stránkách uvést.
To se nedá ufinancovat zvláště po katastrofální inkluzi, která zvýšila počet pedagogů (vesměs o ty bez plné kvalifikace) na dvojnásobek.
Když toto obce chtějí, ať si to platí ze svého.
(Ostatně s obcemi je to podobné. Na silnici délky 3,7 km 3 obecní úřady se zastupitelstvem a úředníky – to nevymyslíš! A přitom by stačil zákon, že obce musí mít minimálně např. 500 obyvatel a vesnice už by se dohodly kdo se s kým sdruží.)
K24a55t16e88ř29i14n85a 39V16a46l72a60c51h22o55v48á
Myslím, že Vám je zřejmě, kam jsem mířila. Příště dám k obci hvězdičku a v poznámce pod čarou rozvinu její vývoj od monarchie dosud. Či do obecního zřízení budu využívat pojem vesnice. Oba velikány jsem zmínila pro velkou část školské infrastruktury z této doby. I to, že část z ní se jí zrušila v 90 tkách a dosud to doháníme. Viz blog. V příštím blogu se zaměřím na data a čísla, jak velké školy na vesnicích MŠMT destabilizuje a bude konec trapným příměrům ala 2 děti ve třídě. Jak koneckonců dopadl nedávno jeden novinář dle jeho FB. Začal zkoumat, kde podle MŠMT nás tlačí bota a zjistil, že je to "jejich obecní škola" , která je - podle něj - plná dětí. Ta neefektivní ke zrušení. Tak asi tak. Asi neměla 500 žáků jako ve městě. To, že takto postupují lidé, co mají plná ústa individualizované výuky, podpory komunity, účasti rodičú na vzdělávání atd. ani nemluvím. Asi to platí jen tehdy, když jde o ně a jejich děti.
D58a64l53i43b25o65r 88M47o15r74a33v32a43n87s70k12ý
Nemohu, než říci: Bože, proč jsi dopustil, že tato osoba byla ještě přednedávnem ministryní ...? A dokonce školství.... Ještě hloupější a naivnější názory než ty, které odprezentovala "hustá dvojka"....
Jo, za Marie Terezie (budiž jí věčná sláva, ač byla "habsburgská") byla zavedena povinná školní docházka. Naprosto záslužný skutek, který pomohl "zgramotizovat" český venkov. Jenže tehdy učil v podstatě kdokoliv, kdo uměl číst, psát a trochu počítat.... Nejen venkovský učitel, ale třeba i kostelník a vysloužilý voják... Třídy (vesměs malotřídky) byly zpravidla sestaveny z věkově zcela rozdílných žáků a "výstupy" z nich z velké části končivaly v téže obci, ve kterých škola působila. Přesto děti do ní docházely i z velkých vzdáleností, aby "bylo koho učit" (a KÝM)....Po absolvování děti zůstávaly z vysokého % "doma", aby převzaly zemědělské a řemeslné živnosti od svých rodičů. Bylo to přirozené, "odpovídající době".....
Dnes, Vy beznadějně naivní socialisté se dožadujete "kvality vzdělání" ve všech možných souvislostech. Přitom absolutně nehledíte na možnosti, ať už na personální a už vůbec ne na finanční. KDE chcete vzít tolik KVALIFIKOVANÝCH učitelů (a hlavně učitelek, z nichž nemalá část sotva proleze pajdákem... ? ? V mnoha případech (u jazyků) jsou jen o málo vzdělanejší, než budou "ti lepší" z jejich svěřenců za 4-5 let....Přesto jsou relativně velmi dobře zaplacení (spíše tedy -né).
D74a70l86i98b10o45r 14M76o84r57a51v75a87n47s11k78ý
Sama jste zdevastovala české základní (zčásti i střední) školství absurdní inkluzní iniciativou, která přináší nesrovnatelně více škod než užitků..! Zatížila jste státní rozpočet výdaji na platy desetitisíců inkluzívních pedagogických asistentů, daleko více překážejícíh než přispívajících k aspoň trochu slušné úrovni výuky. Když jsem před 2 měsíci uvedl, že jejich počet přesáhl 30 tisíc (tj. více než VŠECH VOJÁKů české armády dohromady ! ), byl jsem opraven kýmsi věci znalým, že už je jich skoro 40 000...! To je má všechny platit stát ? Tak si Vy (=s Maláčovou a Špidlou) představujete racionalizaci a zvýšení kvality v českých školách ? A ještě drze požadujete, aby Vaše ROZMARY (to není nadsázka) platili jiní daňoví poplatníci ? To je neuvěřitelné....
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092021/09092021368DE514215F3EEE5EFA14E6FA833838.jpg)
D55a31v33i20d 29O80n55d57r65e67j83k54o79v62i94č
OK, co je za problém, když školní budovy zůstanou kde jsou, ale budou mít jednoho společného ředitele, zástupce, některé učitele, školníka a hospodářku? Tak to je myšleno ne?
J27a75n70e84k 80W34a55g48n23e60r
Tak to je sice prezentováno, ale tímto způsobem se velkých úspor nedosáhne. Tlak na rušení je očekávatelný.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/012024/0601202417218B9DB69A2BE5F9C54D6F87CFAB15.jpg)
J75a57n 66Š23i23k
To je všechno hezké. Bohužel jsou školy, kde budou ředitel, tři učitelky, uklízečka, kuchařka, školnik a dva žáci. Tak jako v devadesátkách. To má fakt smysl udržovat?
K58a66t72e54ř76i21n64a 59V81a93l24a38c43h41o60v59á
Určitě ne. V praxi i z hlediska aktuální situace ve financování škol jde spíše počty 10 - 15 dětí ve třídě/i malotřídní. Již teď obce dofinancovávají "ze svého". Svazkové školy vznikají, ale přirozeně - nikoliv z centrálního příkazu a od stolu z Prahy - pro nedostatek financí. Navíc je zde legitimní otázka - když šetřit, tak zda právě na vzdělávání a školské infrastruktuře. Již se nám dříve vymstilo. Zkušenost ..... bohužel.
J95o31s61e33f 98N27i62k30l
- Počet článků 139
- Celková karma 33,29
- Průměrná čtenost 4345x