Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

To jste mě pobavil. Vy jste asi dlouho žádnou veřejnou dopravu s výjimkou metra nevyužil. S Rakouskem nebo Nizozemím se to nedá vůbec srovnat. Blog kritizuje, že jako vždy v Česku začínáme od konce. Rušení škol ve vesnicích vede evidentně v praxi k vylidňování vesnic v horším případě. V "lepším" případě k přeměně obce na přespávací satelit. Obé je jednoznačně špatnè. Žáci z menších obcí již teď využívají školní autobusy u docházky na 2.stupni ZŠ. Všichni pak dojíždí na SŠ. Není ale žádný důvod, proč by to tak muselo být již u MŠ nebo 1.stupně. Jejich absence rozhodně prospěšná není. Žáci z menších obcí jsou již znevýhodněni menší dostupnosti sportovních, zájmových a volnočasových aktivit. Škola je posledním místem relativní dostupnosti. Navíc je zde zásadní prvek slaďování rodinného a pracovního života mladých rodin a to, že rodiny mají většinou více než jedno dítě. A k té amatérské historičce. Jsem si absolutně jistá, že sítí škol Marie Terezie ani T. G. Masaryk nesledovali řešení nedostatku volských povozů mezi obcemi, ale v prvním případě šlo o požadavky na vzdělanost v souvislosti se startující průmyslovou revolucí a v druhém případě uvědomění si vzdělání jako klíčového atributu rozvoje mladé republiky. Obdivuhodná i dnes je schopnost výstavby tak masivní infrastruktury. Vzpomeňte na neustálé fňukání v dnešní době, kolik by to stálo a že to nejde .... i tam, kde nám chybí místa pro prvňáky v zcela přelidněných prstencích velkých mést, kde nám žáci opravdu nechybí ....

0 0
možnosti
JZ

Nezačínáme od konce, udržujeme skanzen, protože "se to tak dělalo" a přemýšlet, jak to udělat lépe, je těžké. Ovšem obracet se až k mocnářství, to je opravdu unikát.

Vaše dogma o vylidňování vesnic ani nemá cenu komentovat, opět, skanzen a ničím nepodložené dojmy. Naštěstí se vás mladí ptát nebudou a společnost se zařídí sociálnímu inženýrství navzdory.

A ano, dostupnost kroužků je na vsi tragická - takže na těch vsích bez možností volnočasových aktivit zabetonujeme děti na polovinu mládí definitivně, to je výborný nápad. Zkuste někdy na to slaďování pracovního a rodinného života nahlédnout i v praxi, škola na vsi je ve většině případů komplikace.

Já jel vesnickým autobusem v 7 hodin ráno naposledy před čtrnácti dny, ale vy jste o životě na vsi podle všeho pouze četla a mám podezření, že v románu Babička.

0 0
možnosti
KV

No to Vás zklamu. Z Babičky je Vaše představa vesnických škol a ta unikátní myšlenka o škole jako komplikaci. Tím vesnickým autobusem jste jel asi z chalupy a už se nevrátil. Rodiče a děti na vesnicích, pro které jsou školy (MŠ a 1.stupeň ZŠ) důležité, tam ale chtějí normálnè žít. Ne se tam přijít večer uhnaní s dvěma uvláčenými dětmi vyspat. K Vaší smůle jezdím autobusem i vlakem z vesnice i do vesnice, ale hlavně jsem si všimla a sdílela s lidmi, jsou to moji přátelé, příbuzní, sousedé rodiny , lidé, se kterými s dovolením žiji a komunikuji - Vy bohužel ne - jak je to "perfektní" bez školy či hrozbou zrušení školy. Ale budu fér, poprosím o odpovědi sem přímo mladé rodiče z vesnic. Ať si to nasdílíte, když nevíte

0 0
možnosti
JP

Vylidňování vesnic je dogma? Kdy jste byl naposledy v nějaké vesnici? Sleduju vesnice na Vysočině a to vaše "dogma" je tragédie. Vesnice, která měla před r. 1989 cca 70 obyvatel, má dneska 4!! - slovy celé čtyři obyvatele! A ostatní v okolí nejsou výjimkou. Víte, co ty lidi vyhnalo do měst? Především doprava. Ono když vám do té vesnice jednou dva autobusy za den a o víkendu vůbec nic, tak vás to hodně brzy přestane bavit, jezdit za každým pr*dem do města.

0 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 33,29
  • Průměrná čtenost 4345x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik