- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vy už jste si stála i za prosazením inkluze, bohužel...
Uvědomujete si, jak neschopnou státní správu jste jako ministrině reprezentovala a jak v té vlastní neschopnosti jen pokračujete???
Co jiného je toto Vaše vyjádření?
Jenže věci se zadrhly. Teď jsme v situaci, že financování přišlo o více než dva roky později, než mělo (s odložením reformy), nebylo dotaženo ujasnění oborů (které ano, které ne), změny v RVP postupovaly pomalu... A tak dále.
Zdroj: https://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=746223
Stále dokola se diskutuje o matematice, jako maturitním předmětu, ale nevede se diskuze o obecné úrovni maturit.
A ta je bídná a neustále klesá a jestli to tak půjde dál, tak bude jednou z otázek z matematiky příklad z oboru malé násobilky.
Pořád dokola, jablka a hrušky. Ještě jsem neslyšel, že by se někomu logické myšlení zničehonic rozvinulo během půlhodinové stresující zkoušky...
asi tak, logické myšlení bu ́d máte, nebo nemáte, stejně jako třeba hudební sluch. Můžete se sice nabiflovat vzorečky a postupy, ale stejně nevíte, proč tomu tak je.
,Pokud ale má mít maturita smysl, logiku a vůbec své místo v systému, pak kompletní - tedy s matematikou."
Zdroj: https://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=746223
Ano, o tom to vše je!
V prvé řadě nechápu, k čemu jsou dobré Výuční obory s maturitou ? Pravda je, že jakoukoliv návštěvu instalatéra u WC zahajujeme Rozborem větným a znalostí A, Jiráska. - Ihned následuje význam díla Babičky od B. Němcové . Pokud neuspěje, vyženu jej - na trhu je přece Řemeslníků přebytek ...
Vše co je potřebné a užitečné - Je nepříjemné. Pak s matematikou , jako s Důchodovou reformou. Je zapotřebí o tom mluvit 30 let a problém odkládat. Tak to bude lépe ...
Pokud chtějí případně studenti pokračovat ve studiu na VŠ (a k tomu asi učební obory s maturitou jsou, jinak si studenti mohou vybrat učební obor bez maturity), tak maturitu potřebují. Myslím, že není špatná možnost, aby se studenti mohli rozhodnout o 4 roky později, zda chtějí dělat řemeslo, nebo jít studovat dále.
pokud by byla povinná maturita z matiky, tak se dopracujeme do stavu 3 povinných maturitních předmětů. no, na gymplu to problém nebude, přidá se k tomu jeden voltelný. Ale co odborné školy? maturita na nich by přece logicky měla obsahovat zejména odborné předměty daného oboru. I vy jste na té ekonomce asi maturovala z účetnictví a ekonomie. takže se na průmyslovkách, ekonomkách, zdravkách atd bude maturovat z kolika předmětů..pěti, šesti? to by potom ale muselo i na gymplu být stejný počet maturitních předmětů. přece absolvent gymplu nebude mít maturitu jednodušší, než průmyslovák
kdysi dávno na strojních průmyslovkách bývala matematika pouze v prvním ročníku. Potom už byla pouze aplikována v odborných předmětech.
Maturita byla z češtiny, ruštiny a dvou odborných předmětů.
A absolventi tehdy měli po ukončení školy podstatně hlubší vědomosti než dnešní na té samé škole.