- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednom jestli paní autorka vůbec má maturitu z matematiky.
Matematika není jen školní předmět nebo vědecký obor, je to životní styl. Může si ho dovolit pouze ten, kdo má matematické myšlení. To se nedá naučit, to musí mít člověk vrozené stejně jako např. hudební sluch.
Kdo matematické myšlení nemá, ten stejně nebude nikdy inklinovat k oborům, ve kterém je nezbytné. Nestane se z něj ani technik, ani programátor, ani konstruktér. Tak proč ho trápit něčím, co stejně nikdy nepoužije?
Maturoval jsem na škole s technickým zaměřením, avšak maturovat z matematiky tam nebylo možné. To byl paradox komunistického školství. Naproti tomu byla povinná maturita z ruštiny. Odporný jazyk, který jsem od maturity nikdy nepoužil. Avšak naučit se jej k maturitě jsem musel a byl to pěkný opruz. Proč do něčeho takového nutit i dnešní studenty? Proč jim nedat možnost vyniknout v tom, v čem jsou dobří?
Znáte nějaký obor, kde ani jednou nepotřebujete něco spočítat? A proč je tolik lidí ve spárech exekutorů?
Náhodou - mému na matematiku nadanému synovi by se hodil stav, kdy by mohl mít maturitu z matematiky jednak "státní" a jako výběrový předmět tu "školní". V jednom období totiž skutečně šlo maturovat z matematiky "dvakrát" a naopak nebyla nutná např. maturita z angličtiny. A to by se mu coby dyslektikovi s diagnostikovaným nadáním na matematiku docela hodilo.
Takže povinná maturita z matematiky nám (celkem pochopitelně) nevadí, nicméně možnost vyhnout se povinné maturitě z angličtiny bychom uvítali...
Doplnění: Dvakrát jsme zkusili synovi nechat udělat didaktický test z maturity z matematiky - již po 9. třídě ZŠ by ji udělal minimálně za 3 a po dvou letech na technickém lyceu ten test dal s výsledkem 47 bodů z 50 možných (např. pro pochopení toho, co je aritmetická a co je geometrická posloupnost mu stačilo vše popsat jednou větou "v aritmetické posloupnosti se jednotlivé členy posloupnosti liší o konstantní rozdíl / přírůstek, v geometrické posloupnosti se <<násobí>> každý člen nějakou konstantou" a byl schopen přijít na to, jak řešit příklad, který znalosti o aritmetické, resp. geometrické posloupnosti vyžadoval).
Vy už jste dostala šanci nám ukázat jak na to. Ukázala jste co? NIC! A teď budete křičet jak je to teď špatně? Co jste udělala pro nápravu? Zase NIC.
Že Vás hanba nefackuje. Sama jste to nedala a teď plivete okolo. Přesně v duchu zloděj křičí chyťte zloděje. Fuj.
Přesně. Ona to paní politička dělá často, a asi ráda. Asi nemá zpětné zrcátko.
Jak je možné, že dříve studenti maturitu z matematiky zvládali?
Protože tehdy nebyly soukromé školy (financované jednak státem a zadruhé sponzory na různých úrovních a podle tloušťky prkenice), takže vzdělání všech byla na totožné úrovni. A mám takové tušení, ale nevím to přesně, že pro potomstvo paní Valachové, stejně jako pro potomstvo exministryně jiné, bylo zvoleno za nemalý peníz soukromé školství.
paní Valachová, říká vám něco slovo inkluze???
A jak tohle téma souvisí s problémem stálého odkládání povinné maturity z matematiky?
K té inkluzi: ano, při zavádění inkluzivního vzdělávání (příslušný zákon ovšem byl v PS schválen ještě předtím, než byla paní Valachová ministryní) se udělala spousta chyb, řada věcí byla nedomyšlená. Ovšem učinil současný pan ministr, který už je v čele MŠMT téměř 2 roky, v téhle oblasti nějakou nápravu? Já o prakticky žádné nevím.
Paní Valachová, vy byste se neměla ke školství vyjadřovat vůbec.