Děkujeme za pochopení.
V22l84a37d91i97m77í51r 58B93l45a53ž13e42k
Zajímavé je, jak se pořád diskutuje o platech učitelů, a pořád jsou na chvostu mezi vysokoškolsky vzdělanými. Proč se nepropírají jiné profese, kde jsou výrazně vyšší platy?
Vtipný je i argument o pracovní době. Všichni přepočítávají plat na odučené hodiny. Kdyby se měla platit jen viditelná činnost, co třeba úředníci na magistrátu? Nebo hasiči? Nebo policajti? Nebo vojáci?
Problém je i v tom, že všichni chodili do školy, tak si myslí, že umí učit. Paradoxně, někteří možná ano. Ale udělat z toho pravidlo? Rezignovat na odbornou přípravu k profesi? Všichni chtějí kvalitní učitele za minimální peníze. Alespoň podle srovnání OECD jsme na chvostu. Zřejmě veřejnost opravdu potřebuje bachaře, a ještě mizerně placené.
J57a59k56u90b 92K16n84e42c30h80t71o15v94s39k61ý
Třeba řemeslníci jsou mnohdy žebráci oproti učitelům, protože nemají tabulkové platy.
J63i88n53d54ř21i27c94h 37T39ů80m69a
Nebylo to myšleno doslova ale je to stará pravda. Vyvraťte ji.
V30ě72r11a 20B60a92r12t49o86š55o90v14á
Dobrý den, paní Kateřino, jsem učitelka, učím přes 30 let. Tohle povolání jsem si vybrala jako malá holka a miluju ho dodnes. Věnovala jsem hodně času a energie, abych vystudovala. Teď věnuju spoustu času a energie, abych se dál vzdělávala a využívala nové metody a prostředky, protože doba jde dopředu.
Mám stejně hodnotné vzdělání jako moji vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. O platu se to říct nedá. Ale to mě tak netrápí. Spíš mi vadí, jak se kdekdo cítí povolaný hodnotit moji práci, o které ví většinou velké kulové.
Jestliže je to taková pohodička, prázdniny, žádná zodpovědnost, jak jste zmínila, příprava v podstatě netřeba, peněz jako šlupek, proč tedy sakra ti učitelé chybí?
Proč se tam nehrnou? Nepostrádá to trochu logiku?
J13a48n 88R93á15ž
Jest faktem, že nikdo nemá větší právo hodnotit Vaši práci, než rodiče Vašich žáků. I když si myslíte, že o Vaší práci ví kulový!
J91a97n 90R25á61ž
V diskuzích je krásně poznat, kteří diskutující ve školství pracují, nebo někdo z rodiny učitelem je. A na mnohé to také ukazuje!
Paní Kaltsogianni je ve svých úvahách snad až příliž na naše školství i učitele přísná. Ale mám osobní pocit, že se text článku blíží spíše názorům rodičů žáků než v diskuzi projeveným názorům učitelů, či jejich blízkých příbuzných.
Kdyby bylo vše v prezentaci výuky na našich školách v souladu s tím, jak jsou oficiálně hodnoceny, tak by nenastala například situace, že ačkoliv je místní škola v jedné prudce se rozvíjející obci velmi dobře hodnocena ze strany ČŠI, tak noví "přistěhovalci" raději vozí své děti do relativně vzdáleného města a relativně dost dětí tam jezdí i autobusem, jak lze z naplněností ranních spojů pozorovat. A tak i když roste počet dětí v obci, místní škola hlásí úbytek nově přihlašovaných žáků.
L31u27m20í33r 54V22i88t81h78a
Buďte konkrétní, pane Ráži, tohle plácání o "jedné škole v jedné obci u jednoho města" je jen alibistické blábolení.
P87e84t31r 38B50u12r94i50a15n
Už dlouho jsem nečetl blog, ve kterém by bylo špatně naprosto všechno, téměř každý odstavec.
Paní autorko, pokud něčemu nerozumíte, tak o tom příště nepište. Bude to tak lepší.
L33u70m14í32r 73V93i65t22h83a
Pokud je ten učitel normálně inteligentní, tak žádnou velkou přípravu nepotřebuje, protože učí látku dokola a dokolečka mnoho let, kdo umí, tak umí a nemusí se připravovat hodiny, pokud má srovnáno v hlavě, že ty malé děti, žáci a studenti musí zvládnout tu či onu látku za rok, případně až do maturity, učitel přesně ví, jak látku zvládnout. Tedy dobrý učitel.
Píšete, že jste dřív také učila. A nejspíš - jako podle Vás dobrá učitelka - pořád to samé dokolečka dokola. Není divu, že jste toho nechala.
Víc mne zaujalo něco jiného. Společnost má za to, že škola je zastaralá, těžkopádná, že se učí postaru, neinovuje... A do toho chcete tvrdit, že to, že se učí postaru, pořád stejně, že se neinovuje - to že je vlastně charakteristika dobrého učitele? Zamyslete se.
Doba se velmi rychle mění. Za posledních 10 let například klesla cena prezentační techniky (projektory, prezentační a interaktivní tabule atd.) na cca 1/5 až 1/10. Takže zatímco před 10 lety převládaly ve školách černé nebo zelené tabule, na které se psalo křídou, dnes jsou tam projekční soustavy připojené k internetu a školnímu systému. A na té prezentační technice musíte mít co prezentovat. A to si musíte sakra připravit. Jestliže Vám před 10 lety prošel nějaký přeblebt nebo chyba, dnes mají děti internet v mobilu, ať učíte cokoliv, prakticky okamžitě Vás dostanou na jakékoliv chybě, kterou uděláte. Technické předměty (a vůbec odborné), to je kapitola sama pro sebe. Kdo měl před 10 lety šajn o elektromobilech, precizním zemědělství, internetu věcí... Na to vše musíte reagovat. Společenské vědy? Zkuste si porovnat nahlížení na Winstona Churchilla před 10 lety a dnes...
A to nemluvím o výukových metodách. Dnes, když se postavíte před žáky a začnete vykládat, a uvidí to někdo z ČŠI, máte zaděláno na velký problém.
L58u42m19í84r 38V56i49t88h43a
Musíte mít hodinu rozvrženou tak, abyste nediskriminovala žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
I kdybych přistoupil na to, že učíte pořád totéž dokola (což, jak jsem už snad doložil, vůbec není pravda), pořád tu máte nové a nové žáky, kteří přicházejí ve zcela jiné společensko ekonomické situaci. Jsou třídy, kde mají všichni svůj počítač s tiskárnou, připojený na internet, jsou třídy, kde polovina žáků má sotva mobil (zvláštní je, že mobil mají prakticky všichni). Mají rozdílné zázemí, někteří jsou k učení motivováni, jiní ne, každá třída má svou vnitřní sociální strukturu...
Pravda je, dobrý učitel se v té třídě rychle zorientuje, a pokud tam není nějaký extrém, dokáže ji dobře zvládnout. Ale rozhodně to neudělá tím, že se před ně bez přípravy postaví a začne opakovat 20x obehranou básničku. Tím se tak nanejvýš odvaří, protože pokud taková básnička je, určitě visí někde na internetu a celá třída se bude bavit tím, zda se držíte textu...
Nakonec jen podotýkám, že to, co jsem napsal, není obhajoba ani učitelů, ani jejich (našich) platů. Je top jen náhled pod pokličku. Kdo nemá učitele rád, rozhodně nečekám, že by se po přečtení mého příspěvku do nich zamiloval.
Dokonce jsem rád, že tu máme tolik expertů na školství, kteří přesně vědí, jak se má dělat. Pedagogický sbor má vysoký věkový průměr, sposta nás je před důchodem nebo dokonce přesluhuje. Podle nového školského zákona už bude moci učit prakticky každý, navíc za to dostane 130 % průměrného platu, takže pro naše školství je to skvělá perspektiva!
F82r78a93n74t66i18š35e76k 11L80u20f47t
S platy učitelů souhlas. Dva měsíce prázdnin (když se ty peníze přepočtou na odpracované hodiny ...), skoro žádná odpovědnost. Leda že učí maturitní předmět, nebo předmět k přijímačkám na VŠ. Ale tady mají sami studenti zájem uspět (já sám jsem se naučil na přijímačky navzdory špatným vyučujícím na SŠ). Aby se vyšší platy promítly do lepších studijních výsledků, měly by se zavést celorepublikové znalostní testy pro studenty a učitele udělat odpovědnými za výsledky. Učitelům přidat nějaké možnosti jak řešit nekázeň studentů. Zrušit inkluzi.
P90a20v51e92l 67K54u56c98h53t25a
A že se tak mladí na učitele hrnou? Nebo vystudují a frnknou. Myslíte si že když povolíte nějakou novodobou "rákosku", že to stačí?
Z66d42e38n39ě49k 69M13a55t74u87š61k68a
Platy učitelů, to není o bohatství, ale o uživení rodiny.
O22n70d21ř58e14j 95F96i95l92i83p11c45z66y32k
Zdeňku, to jsem netušil, že jsi učitel. Mohl bys mě doučovat češtinu ?
J66a91r70o12s91l88a89v 67H22e60r45d36a
Asi je to opravdu už dávno, kdy jste učila. Zdravotníci to mají dnes opravdu těžké. Učit on line je také těžké. Učitelů, kteří se narodili s darem umění učit je podle Vás málo. Asi tolik, jako je to v jiných profesích. A co se týče připrav na výuku, zaberou opravdu málo času, když kantora práce nebaví nebo je líný. Jako například i profesí , kde je rovněž nutná příprava i permanentní vzdělávání. Na některých profesích dokonce stojí sám stát. Dalo by se také říci, že s darem být dobrým soudcem nebo státním zástupcem se narodí málokdo. Nevím. Rozhodně je pro ně snazší nebýt dost kvalitním a znát alespoň zákony, kterými se mají řídit. A kolik lidí se narodí s darem být dobrým a zodpovědným úředníkem ? Nevím.
J67i65n73d54ř16i31c85h 32T96ů79m81a
Naprostý souhlas. Nemluvě o tom, že "uzákonit" platy je absurdní. Uzákoníme také výši platů popelářů?
O26d12s20t84r71a95n71ě77n54ý 58U59ž22i76v37a41t31e47l
- Počet článků 332
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1559x
Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.
A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami.