Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V66l92a31d22i71m46í20r 59B67l37a25ž68e68k
Zajímavé je, jak se pořád diskutuje o platech učitelů, a pořád jsou na chvostu mezi vysokoškolsky vzdělanými. Proč se nepropírají jiné profese, kde jsou výrazně vyšší platy?
Vtipný je i argument o pracovní době. Všichni přepočítávají plat na odučené hodiny. Kdyby se měla platit jen viditelná činnost, co třeba úředníci na magistrátu? Nebo hasiči? Nebo policajti? Nebo vojáci?
Problém je i v tom, že všichni chodili do školy, tak si myslí, že umí učit. Paradoxně, někteří možná ano. Ale udělat z toho pravidlo? Rezignovat na odbornou přípravu k profesi? Všichni chtějí kvalitní učitele za minimální peníze. Alespoň podle srovnání OECD jsme na chvostu. Zřejmě veřejnost opravdu potřebuje bachaře, a ještě mizerně placené.
J92a27k43u35b 23K69n79e19c13h67t88o59v26s49k90ý
Třeba řemeslníci jsou mnohdy žebráci oproti učitelům, protože nemají tabulkové platy.
J95i10n52d85ř21i40c36h 71T41ů39m75a
Nebylo to myšleno doslova ale je to stará pravda. Vyvraťte ji.

V90ě95r33a 41B18a38r97t51o26š24o93v63á
Dobrý den, paní Kateřino, jsem učitelka, učím přes 30 let. Tohle povolání jsem si vybrala jako malá holka a miluju ho dodnes. Věnovala jsem hodně času a energie, abych vystudovala. Teď věnuju spoustu času a energie, abych se dál vzdělávala a využívala nové metody a prostředky, protože doba jde dopředu.
Mám stejně hodnotné vzdělání jako moji vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. O platu se to říct nedá. Ale to mě tak netrápí. Spíš mi vadí, jak se kdekdo cítí povolaný hodnotit moji práci, o které ví většinou velké kulové.
Jestliže je to taková pohodička, prázdniny, žádná zodpovědnost, jak jste zmínila, příprava v podstatě netřeba, peněz jako šlupek, proč tedy sakra ti učitelé chybí?
Proč se tam nehrnou? Nepostrádá to trochu logiku?
J34a42n 62R54á96ž
Jest faktem, že nikdo nemá větší právo hodnotit Vaši práci, než rodiče Vašich žáků. I když si myslíte, že o Vaší práci ví kulový!
J28a84n 89R78á74ž
V diskuzích je krásně poznat, kteří diskutující ve školství pracují, nebo někdo z rodiny učitelem je. A na mnohé to také ukazuje!
Paní Kaltsogianni je ve svých úvahách snad až příliž na naše školství i učitele přísná. Ale mám osobní pocit, že se text článku blíží spíše názorům rodičů žáků než v diskuzi projeveným názorům učitelů, či jejich blízkých příbuzných.
Kdyby bylo vše v prezentaci výuky na našich školách v souladu s tím, jak jsou oficiálně hodnoceny, tak by nenastala například situace, že ačkoliv je místní škola v jedné prudce se rozvíjející obci velmi dobře hodnocena ze strany ČŠI, tak noví "přistěhovalci" raději vozí své děti do relativně vzdáleného města a relativně dost dětí tam jezdí i autobusem, jak lze z naplněností ranních spojů pozorovat. A tak i když roste počet dětí v obci, místní škola hlásí úbytek nově přihlašovaných žáků.
L86u71m91í74r 57V24i81t42h17a
Buďte konkrétní, pane Ráži, tohle plácání o "jedné škole v jedné obci u jednoho města" je jen alibistické blábolení.
P76e73t91r 96B62u92r17i82a45n
Už dlouho jsem nečetl blog, ve kterém by bylo špatně naprosto všechno, téměř každý odstavec.
Paní autorko, pokud něčemu nerozumíte, tak o tom příště nepište. Bude to tak lepší.
L78u15m33í67r 11V46i27t52h57a
Pokud je ten učitel normálně inteligentní, tak žádnou velkou přípravu nepotřebuje, protože učí látku dokola a dokolečka mnoho let, kdo umí, tak umí a nemusí se připravovat hodiny, pokud má srovnáno v hlavě, že ty malé děti, žáci a studenti musí zvládnout tu či onu látku za rok, případně až do maturity, učitel přesně ví, jak látku zvládnout. Tedy dobrý učitel.
Zdroj: https://katerinakaltsogianni1.blog.idnes.cz/blog.a...
Píšete, že jste dřív také učila. A nejspíš - jako podle Vás dobrá učitelka - pořád to samé dokolečka dokola. Není divu, že jste toho nechala.
Víc mne zaujalo něco jiného. Společnost má za to, že škola je zastaralá, těžkopádná, že se učí postaru, neinovuje... A do toho chcete tvrdit, že to, že se učí postaru, pořád stejně, že se neinovuje - to že je vlastně charakteristika dobrého učitele? Zamyslete se.
Doba se velmi rychle mění. Za posledních 10 let například klesla cena prezentační techniky (projektory, prezentační a interaktivní tabule atd.) na cca 1/5 až 1/10. Takže zatímco před 10 lety převládaly ve školách černé nebo zelené tabule, na které se psalo křídou, dnes jsou tam projekční soustavy připojené k internetu a školnímu systému. A na té prezentační technice musíte mít co prezentovat. A to si musíte sakra připravit. Jestliže Vám před 10 lety prošel nějaký přeblebt nebo chyba, dnes mají děti internet v mobilu, ať učíte cokoliv, prakticky okamžitě Vás dostanou na jakékoliv chybě, kterou uděláte. Technické předměty (a vůbec odborné), to je kapitola sama pro sebe. Kdo měl před 10 lety šajn o elektromobilech, precizním zemědělství, internetu věcí... Na to vše musíte reagovat. Společenské vědy? Zkuste si porovnat nahlížení na Winstona Churchilla před 10 lety a dnes...
A to nemluvím o výukových metodách. Dnes, když se postavíte před žáky a začnete vykládat, a uvidí to někdo z ČŠI, máte zaděláno na velký problém.
L85u39m53í56r 48V95i25t19h60a
Musíte mít hodinu rozvrženou tak, abyste nediskriminovala žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
I kdybych přistoupil na to, že učíte pořád totéž dokola (což, jak jsem už snad doložil, vůbec není pravda), pořád tu máte nové a nové žáky, kteří přicházejí ve zcela jiné společensko ekonomické situaci. Jsou třídy, kde mají všichni svůj počítač s tiskárnou, připojený na internet, jsou třídy, kde polovina žáků má sotva mobil (zvláštní je, že mobil mají prakticky všichni). Mají rozdílné zázemí, někteří jsou k učení motivováni, jiní ne, každá třída má svou vnitřní sociální strukturu...
Pravda je, dobrý učitel se v té třídě rychle zorientuje, a pokud tam není nějaký extrém, dokáže ji dobře zvládnout. Ale rozhodně to neudělá tím, že se před ně bez přípravy postaví a začne opakovat 20x obehranou básničku. Tím se tak nanejvýš odvaří, protože pokud taková básnička je, určitě visí někde na internetu a celá třída se bude bavit tím, zda se držíte textu...
Nakonec jen podotýkám, že to, co jsem napsal, není obhajoba ani učitelů, ani jejich (našich) platů. Je top jen náhled pod pokličku. Kdo nemá učitele rád, rozhodně nečekám, že by se po přečtení mého příspěvku do nich zamiloval.
Dokonce jsem rád, že tu máme tolik expertů na školství, kteří přesně vědí, jak se má dělat. Pedagogický sbor má vysoký věkový průměr, sposta nás je před důchodem nebo dokonce přesluhuje. Podle nového školského zákona už bude moci učit prakticky každý, navíc za to dostane 130 % průměrného platu, takže pro naše školství je to skvělá perspektiva!
F48r43a80n83t69i82š16e27k 89L42u45f10t
S platy učitelů souhlas. Dva měsíce prázdnin (když se ty peníze přepočtou na odpracované hodiny ...), skoro žádná odpovědnost. Leda že učí maturitní předmět, nebo předmět k přijímačkám na VŠ. Ale tady mají sami studenti zájem uspět (já sám jsem se naučil na přijímačky navzdory špatným vyučujícím na SŠ). Aby se vyšší platy promítly do lepších studijních výsledků, měly by se zavést celorepublikové znalostní testy pro studenty a učitele udělat odpovědnými za výsledky. Učitelům přidat nějaké možnosti jak řešit nekázeň studentů. Zrušit inkluzi.
P61a88v45e49l 21K73u50c28h69t55a
A že se tak mladí na učitele hrnou? Nebo vystudují a frnknou. Myslíte si že když povolíte nějakou novodobou "rákosku", že to stačí?

Z56d14e65n95ě13k 63M30a34t95u80š52k41a
Platy učitelů, to není o bohatství, ale o uživení rodiny.
O63n93d45ř49e60j 83F56i84l17i57p33c49z17y16k
Zdeňku, to jsem netušil, že jsi učitel. Mohl bys mě doučovat češtinu ?

J32a73r89o90s92l85a76v 27H73e79r52d95a
Asi je to opravdu už dávno, kdy jste učila. Zdravotníci to mají dnes opravdu těžké. Učit on line je také těžké. Učitelů, kteří se narodili s darem umění učit je podle Vás málo. Asi tolik, jako je to v jiných profesích. A co se týče připrav na výuku, zaberou opravdu málo času, když kantora práce nebaví nebo je líný. Jako například i profesí , kde je rovněž nutná příprava i permanentní vzdělávání. Na některých profesích dokonce stojí sám stát. Dalo by se také říci, že s darem být dobrým soudcem nebo státním zástupcem se narodí málokdo. Nevím. Rozhodně je pro ně snazší nebýt dost kvalitním a znát alespoň zákony, kterými se mají řídit. A kolik lidí se narodí s darem být dobrým a zodpovědným úředníkem ? Nevím.
J64i46n63d57ř29i30c94h 85T26ů37m10a
Naprostý souhlas. Nemluvě o tom, že "uzákonit" platy je absurdní. Uzákoníme také výši platů popelářů?
O67d84s97t71r96a18n71ě62n55ý 23U95ž72i17v61a50t74e63l
- Počet článků 332
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1560x
Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.
A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami.