- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že dnes se víceméně shodujeme.
Je pár nesmyslných věcí, které kazí vzdělávání. Jako první vidím inkluzi nevzdělatelných. Ti do kolektivu běžných žáků nepatří. Pro ty by bylo rozumné netrvat na povinné školní docházce a jejich vzdělávání omezit na triviální výuku. Číst, psát, počítat. Stačilo by prověřit vědomosti těchto jedinců na konci povinné školní docházky a zjistilo by se, že ani to pořádně neumí a věnovali se tomu 9 let. Potom by bylo rozumné upustit od snahy mít ze všech žáků maturanty. Stačilo by, kdyby maturantů byla polovina žáků a to by tak asi odpovídalo procentu více vnímavých. Dál by se mělo zlepšit společenské vnímání řemeslníků a dělníků. Tyhle profese nezbytně potřebujeme. Daleko víc než nějakého zbytečného ouřadu. A na vysoké školy by měla jít tak polovina studentů, co dnes.
Co bych jistě zlepšil na SŠ i VŠ je propojení teorie z praxí, tzv.duální výuka, to považuji pro absolventy před nástupem do života za dosti důležitý bod....
Ovšem to není otázka školství, to je otázka konzumentů těch absolventů. Hlavně zaměstnavatelé by měli mluvit do toho, co se má učit, v tom máte úplnou pravdu. Jenomže to se vůbec neděje! My máme problém upíchnout kluky do firem na praxi. Nikdo dnes nemyslí dopředu...
A problémy se vyrábí všade, školení je dobrý kšeft. Sociální pracovníci musí absolvovat určitý počet hodin školení za rok. Je moc smutné, klik neziskovek školí státní sektor a sami tomu nerozumí. Prachy hýbou světem a také lidskoprávníci, kteří za tím stojí.