Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P76a39v63e66l 32Š85e48f79l
No myslím, že pan tělocvikář, který požaduje po žácích zasílání videa o tom jak přeskakují tyč ( násadu od koštěte, tyč doma prostě nemám) na mě působí tak, že by měli vyhledat odbornou pomoc psychiatra!

K55a43r28l19a 57M91i58k45o18v21á
Pan tělocvikář se asi nudí. Promiňte, ale mě to hrozně pobavilo!
J43i56t93k58a 61Č42e53r52n79á
Včera na Nově si jeden pán za učitele stěžoval jaké to mají nyní těžké a pan premiér jim nepoděkoval. Pan premiér by holt měl děkovat každému třeba uklízečkám, které nyní musí desinfikovat, nebo horníkům, že musí rubat uhlí, komu ještě?
D39a51n34a 19Š71u52m63o66v78á
Já bych se na to ráda podívala z jiného úhlu. Učitelé učí tak, jak dle osnov a dnešních požadavků musejí. Dívala jsem se minulý týden na dvě vyučování on-line pro základní školy - a byla jsem zděšená. Matematika - vysvětlování řešení rovnic o jedné neznámé - to zvládáme všichni celý život bez problémů. Tak, jak to vyučující podali - no mírně řečeno hodně nepřehledné. Jednoduché principy převodu čísel z jedné strany na druhou byly vysvětlovány do omrzení a tak dokolečka, že po chvíli jsem se i já začala ztrácet. V průběhu toho si učitel nedával pozor na přesné formulace pojmů a občas tam zamíchal místo rovnice o jedné neznámé, rovnici o dvou. Jednak to bylo dosti mimo téma, jednak opominul, že by měl od začátku učit děti chápat ji jako soustavu rovnic. A zlatý hřeb nakonec - napřed vysvětlil princip kontroly výsledku, ale protože se mu nějak zvlášť nehodil do dopočítání (0=0 a vypadlo ono hledané x), tak se prostě řeklo, že mu žáci musí věřit!!!
Další hodina - český jazyk - vysvětlování principů, podle kterých se skloňují také přídavná jména. Dnes se to učí ve spojení s podstatnými - a celá hodina byla o tom, že se u přídavných jmen dětem zdůraznila jejich koncovka a lilo se do hlavy, že si musejí uvědomit, podle jakého vzoru se skloňuje ono spojené podstatné. Já tohle nechápu, kdybych si to jako rodilá Češka musela pokaždé uvědomit, tak neřeknu souvisle ani jedno spojení. Ta děcka doma naučili mluvit, takže v tomhle určitě nebudou chybovat - nikdo přece neříká jarní, jarňá, jarňé. Možná, že tady se já mýlím - nejsem pedagog. Ale učili mě skvělí pedagogové gramatiku, takhle složitě však nikdy. To se pak nedivím, že děcka plavou ve větných rozborech. Tam teprve začíná být čeština složitá.Abych to shrnula. Výsledkem jsou mizerné statistiky toho, co děti umí. A v této době není divu, že jsou děti i rodiče přetížení - ale ruku na srdce, co z toho všeho je nezbytné a co takovýto balast? Ta matika - to byla příprava na přijímačky na střední a trojčlenka (!) byla vrcholem.
V14í34t 14D37o88l37e89ž75a21l
Nechci být jízlivý,paní Miková, zkuste vystudovat a pojďte do toho, školství potřebuje zapálené lidi s nápady. Za mě zde "zhušťujete" atmosféru.....ano jsem učitel ...

K76a32r72l34a 98M68i89k98o70v14á
K práci ve školství jsem si přičichla a děkuji, nechci, stačilo mi. Je mi těch dětí docela líto. Tolik zbytečného balastu a hlavně "džet hubu a krok"! Samozřejmě ale existují i osvícené školy a osvícení učitelé a díky Bohu za ně. I s takovými jsem měla tu čest spolupracovat. Pokud bych se někdy vrátila do školství, tak jedině do škol, které nedělají ze vzdělání nepříjemnou povinnost. Tam bych klidně i přispívala se svými nápady.

K28a76r31l23a 79M16i19k38o30v34á
Mýlíte se. Přestože má většina škol plnění domácích úkolů uvedenou jako součást školních řádů, školnímu řádu je nadřazen školský zákon a v něm tato povinnost zakotvena není. Bližší vysvětlení najdete třeba zde: https://candigliota.blog.respekt.cz/ministerstvo-s.../ Pokud se škola kvůli neplnění úkolů uchýlí ke kázeňským postihům a rodič zná svá práva a trvá na nich, případně si přizve právníka, nemůže být takový postih platný. Je to stejné jako by po vás zaměstnavatel chtěl, abyste část práce dělal ještě po práci, doma. Někdo by možná namítal, že bez úkolů kvalitní vzdělání není možné, již i u nás ale existují školy, které dokazují, že to možné je.
L55u65c93k34a 79Z41e83m17a16n67o65v67á
Tak zrovna 23.3. základní škola Komenského Žatec poslala rodičům výhružný dopis. Že domácí úkoly neodevzdane v termínu budou hodnoceny za 5. A v případě nereagovani na úlohy bude vše hlášeno na OSPOD a policii.

Š84á31r75k29a 16A14n52d65r28l71o81v59á
Tam jsem chodila na základku. To jako fakt tolik hrotí?

V47ě11r81a 21B33a30r78t98o69š51o65v20á
Z mého pohledu učitelky 4. třídy, píšu teď za sebe a svoje kolegyně. Komunikujeme s dětmi přes telefon, s rodiči přes emaily, natáčíme krátká videa pro své ročníky, dáváme zpětnou vazbu. Snažíme se vymyslet praktická cvičení a smyslupné projekty, které budou děti bavit. Vymýšlíme práci navíc pro děti /a rodiče/ rychlejší a vyspělejší, naopak pro slabší a s SPU je zase redukujeme. Těm, kteří obtížně komunikují, všechno hážeme do schránky. Mezitím šijeme roušky, rozvážíme, sháníme látky. Vysvětlujeme, nasloucháme, vytváříme materiály na míru. Podpora minimální. A ještě se stýská nám i dětem. Uf.
A pak slyším, že to hážeme na rodiče. Promiňte ten citový výlev, zamrzelo mě to.

Š38á47r54k66a 84A82n92d13r47l59o91v10á
Nezavděčíte se všem. Bohužel. Ale trochu se vžijte do kůže pracujících rodičů.
Je toho na ně moc. A jak někdo dole píše, někdy se po nich chce vysvětlovat látku, které vůbec nerozumí. Unaveni z práce, vaření...

J46i59r98i 15M84a63c15h82o83t43k85a
Ono je to trochu složitější. Předpokládám, že učitelé se prostě snaží zachovat tempo, které mají během běžné výuky (protože z důvodů dodržení RVP resp. ŠVP ani nic jiného dělat nemohou). Nedávno zde byl rozhovor s předsedou skupiny, která vypracovala koncepci změn školství na další desetiletí, prof. Arnoštem Veselým, ve které se mj. konstatuje, že je třeba z RVP odstranit minimálně polovinu obsahu. Dle osobní zkušenosti (4. a 2. třída) bych to odhadl spíše tak na dvě třetiny. Dále se tam konstatuje, že je třeba klást větší důraz na vytvoření kompetencí k učení, k řešení problémů a digitální, pro které v současném systému není prostor. Bohužel, navržený způsob je opět odshora dolů, kdy vševědoucí úředník stanoví vše potřebné, naučí to podřízené učitele, - jen dojde patrně k znovuvytvoření školských úřadů - kteří to pak předají dětem.
Školství je sice ve školském zákonu proklamováno jako služba, jejímž účelem by mělo být vzdělávání (dalším důležitým účelem škol je péče o děti), avšak ve skutečnosti se jedná o povinnost, kdy je třeba probrat a vyzkoušet předem daný obsah, o jehož účelnosti pro budoucí život vzdělávaných je možné mnohdy pochybovat.
Možná by si rodiče, ale i zbytek společnosti, mohli díky této zkušenosti uvědomit, že nestačí jen např. pomocí digitálních technologií vrátit míč na území školy, ale že je třeba hluboká strukturální změna.
R78o58b71e82r84t 87B66a97l43a64b65á90n
Já jsem v souvislosti s touhle "domácí výukou" narazil na nevalnou počítačovou gramotnost nebo někdy možná i lenost řady učitelů a to nejen na základních školách. Většina úkolů je typu "zaškrtni a vyplň" a přitom jsou to vesměs pdf z kopírky nebo rovnou obrázek, obvykle jpg. Takže nakonec nezbývá než si to vytisknout, vyplnit ručně, vyfotit (naskenovat) a poslat, což už pro řadu domácností problém být může.
P68a58v85e80l 44J78a77n22e87č19e81k
Aha, takže učitelé mají nevalnou počítačovou gramotnost a vy to musíte tisknout, ručně vyplnit, vyfotit a poslat ... co takhle to všechno udělat na počítači?
A74n72t31o73n23í15n 45P81o35l94i60c75k17ý
navíc, na on-line výuku není ani potřeba počítač. Mnohdy bude stačit tablet za 1500-2000 Kč či mobil (smartphone) + internet a ten dnes dává např. T-mobile k datovému paušálu zdarma (je to teď "pandemická" akce, nejlevnější datový paušál byl za cca 99 Kč měsíčně). Takže stačí maminčin mobil + paušál za 99 korun měsíčně a on-line výuka může začít (u více dětí více mobilů či tablety). A ti, kteří nemají ani ten mobil, ti stejně ze školy žádné úkoly nedostanou, protže jim je škola nemá jak doručit.

- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7844x
karla.mikova@seznam.cz