Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

AK

Ne, zatím nepřichází.

Je to pořád příliš mnoho nedořešených problémů, které brání rozšíření.

0 0
možnosti
MB

1 generace Toyoty Mirai vyrobena v roce 2014

2 generace v roce 2020, furt se to ladí...

Kdykoliv čtu nějakou recenzi tohoto auta, tak se dozvím, že je to pěkné auto, ale má zoufale malý kufr a dvoumetrový chlap se do toho neposadí.

No bodejť. Ty tři vysokotlaké sudy se někam schovat musí. Takže pro týdenní nákup a dlouhé nohy už prostor není.

Asi to nebude typicky rodinné přibližovadlo vhodné pro vesnici.

--------------------------------------------------

Pozn. pod čarou:

šel do této koncepce ještě někdo jiný kromě Japonců?

0 0
možnosti
HP

Když už nic jiného, pusťte si alespoň toto video. Je v polštině, ale YouTube umožňuje nastavit si české titulky :

https://www.youtube.com/watch?v=K54neQJTZok

0 0
možnosti
JK

J58a39n 62K56y80š64k30a

28. 8. 2024 13:06

Před dvěma lety, když jsem sledoval slavnostní otevírku berlínské gigafactory, stáli tam vedle sebe Elon Musk a Olaf Scholz. Každý měl svůj krátký projev. Olaf Scholz, když se ve svém projevu jenom větičkou zmínil o možnosti použití "wasserstoff", tedy vodíku pro pohon automobilů, skočil mu Elon do řeči jako uštknutý s poznámkou: "Vodík je blbost". Byla to dost těžká urážka, vzhledem k tomu, jak obrovský potenciál Němci právě do tohoto svatého grálu Green Dealu, do "wasserstoffu", vkládají. Poslední zprávy, o obrovských zásobách přírodního (zlatého) vodíku jim možná dávají za pravdu.

Cena vodíku a jeho "výroba" a ekologičnost by těžbou přírodního vodíku "byla vyřešena", ale zůstává problém jeho skladování a uchovávání: Buď vodík udržovat v tekutém, tedy kryogenním stavu, nebo ve stavu plynném pod obrovským tlakem. Já osobně bych ale s tlakovou lahví pod sedadlem svého automobilu, natlakovanou vodíkem, jezdit nechtěl. Stokrát raději s elektrickou baterií.

Ještě zajímavost: V Německu (tuším v Drážďanech) pracují na vývoji "magneziové plastelíny", která je schopna vázat vodík (důležité: za běžných podmínek, tedy za běžného tlaku a teploty!!), a to takové množství vodíku, že gravimetrická energetická hustota této "plastelíny" je dva až třikrát vyšší, než jsou schopny dosáhnout současné Li-ion baterie.

2 0
možnosti
Foto

Podle Předběžného modelu globálního podpovrchového potenciálu přírodních zdrojů vodíku, který US Geological Survey (USGS) v říjnu 2022 představil na setkání Americké geologické společnosti, by v místech dostupných těžbě mohly být v podzemí uvězněny miliardy metrů kubických přírodního vodíku. K tomu je třeba podotknout, že na rozdíl od vodíku vyrobeného elektrolýzou jeho přirozený protějšek nevyžaduje vodu a k jeho těžbě, která zabere jen minimum půdy, stačí jen malé množství energie. Avšak podstatný je tu především fakt, že přírodní vodík, nejčastěji nazývaný „zlatý“, který je přítomen v zemské kůře a plášti, nepatří mezi fosilní zdroje. Kdy jeho těžba, jak říkají odborníci, nepodléhá obdobím nestability a je obnovitelná. Země totiž, jak se ukázalo, nepřetržitě produkuje vodík prostřednictvím chemických reakcí, které souvisejí hlavně s oxidací minerálů obsahujících železo, čímž patří mezi zdroje takzvaně udržitelné. Přírodní vodík se tedy z celé řady hledisek jeví jako optimální nosič energie. Dokonce by tak dle některých optimisticky naladěných expertů mohl reprezentovat dlouho očekávaný „neomezený zdroj energie z obnovitelných zdrojů“. Ale jak už to na světě chodí, s tím nesouhlasí zas jiní experti, nejčastěji uváděné výhody zlatého vodíku zpochybňující.

5 0
možnosti

Palivové články na vodík jsou ideální vzhledem k nulovým škodlivým emisím. Roli asi bude ještě dlouho hrát cena. A trochu odrazuje i skutečnost, že vodík je vysoce třaskavý plyn (ale to už snad konstruktéři vyřešili).

0 0
možnosti
Foto

Problémem je i nízká účinnost celého cyklu: primární zdroj -> elektřina -> vodík -> stlačení a/nebo zkapalnění -> skladování -> elektřina -> mechanická práce.

Autor zmiňuje jen účinnost předposledního kroku.

3 2
možnosti
  • Počet článků 447
  • Celková karma 13,00
  • Průměrná čtenost 2178x
příležitostný publicista
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.