Diskuse
Ve jménu zelené ideologie
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
K13a39r98e18l 96W43á40g77n45e97r
Ministr dopravy Martin Kupka tento týden v Berlíně jednal s německým ministrem dopravy Volkerem Wissingem o krocích k přehodnocení CO2 limitů u osobních vozidel, a to i v návaznosti na dopis Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) z minulého týdne, ve kterém se zmiňuje nemožnost splnění stanovených limitů CO2 pro rok 2025. „Požadujeme, aby revize tohoto zákazu proběhla již v roce 2025, namísto původně plánovaného roku 2026. Chceme o tom jednat s novou Evropskou komisí a zároveň připravujeme poziční dokument, pro který bychom chtěli získat koalici podobně smýšlejících států, tak jak tomu bylo v případě revize normy Euro7,“ říká ministr Kupka. „Naším cílem musí být udržet konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a zároveň zabránit tvorbě bariér, které by znemožnily nákup nových cenově dostupných automobilů. Máme ambici být lídry snah o změnu nastavení evropských plánů týkajících se spalovacích motorů,“ zdůrazňuje ministr dopravy Martin Kupka.
K33a65r31e10l 17W55á85g85n24e64r
Ovšem mezi tím už Itálie na schůzce v Bruselu formálně předložila návrh, aby se posunula revize zákazu EU pro vozidla se spalovacími motory na první polovinu roku 2025. A v článku na serveru ODS je chyba, neboť asociace ACEA nezmiňuje nemožnost splnění stanovených limitů CO2 pro rok 2025, ale pro rok 2035.