Diskuse
Teslova turbína do auta?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S80t94a20n78i91s44l15a26v 61L54á11t62a92l
Říká Vám něco zákon o zachování energie ?
Abych mohl vyrobit 100kW elektrické energie, musím dodat vždy více než požadovaných 100kW (ztráta přeměny energie na teplo apod.)
Při využívání odpadní energie (změna tlaku plynu nebo snížení tlaku ve výfuku) může trochu zlepšit výkon, ale půjde o zanedbatelné množství energie 

.
100kW po dobu jedné hodiny nečekejte
.
M55i81r43e29k 49B25a29u27t11s20c85h
J53a89n 27K75a15r40a71s34e78k
citat wiki:
Teslův pracovní stroj měl údajně účinnost čerpání 95 % až 98 % a více. Tyto informace se však zakládají spíše na legendách o Nikolovi Teslovi než na fyzikální realitě. Systematické studie Warrena Rice z Arizonské státní univerzity potvrdily očekávanou účinnost v rozmezí 40-60 %, s horní hranicí 65 %.V praxi Teslova turbína nedosahuje účinnosti dnešních axiálních turbín.
H98a95n68a 87P23a65c16u65l84o53v82á
Účinnost 60-65% je velmi dobrou účinností. Účinnost takových zařízení jako jsou moderní spalovací motory, je dnes zhruba 40 %. Tedy jen 40 % energie v palivu dokážou proměnit na pohyb, zbytek jsou zejména tepelné ztráty.
P74a93v81e37l 25N21e22u16z90i93l
Ten clanek je sity hodne horkou jehlou. Vzduch rozhodne NENI idealni plyn, pokud by totiz byl, tam by jeho viskozita byla nulova a to neni. S nulovou uviskozitou by Teslova turbina nepracovala.
K67a79r38e31l 28W54á54g64n55e83r
Máte pravdu pane Neuzile, vzduch není ideální plyn, neboť ten v přírodě neexistuje. Je to pouze model, který je používán v kinetické teorii plynů a ve fenomenologické termodynamice. Žádný plyn z reálného světa není zcela ideální, ale spousta plynů se svým chováním blíží konceptu ideálního plynu, obzvláště při pokojové teplotě a atmosférickém tlaku se většina plynů chová téměř ideálně. Proto také v případě Teslovy turbíny je v řadě publikací vzduch pro jeho chování zjednodušeně označován za ideální plyn, i když vzduch sám ve spodních vrstvách atmosféry je ve skutečnosti směsí plynů.
Z93d40e11n81ě56k 30Z39a61v48a33d16i49l
Elektrický starter byl v tanku T-55 jen jako záloha, nebo se používal současně s tlakovým vzduchem.
Tlakové láhve měli velikost hasičáku, byly dvě a plnili se tlakem snad až na 150 atm, ale přesně si to nepamatuji. Podobné startování měl asi i buldozer Stalinec - S-100.
Bez dofoukání ale vystačily jen na 4-5 startů, takže asi žádná velká výdrž u tohoto typu pohonu se asi nedá očekávat.
P35a10v58e92l 55N36e82u73z59i35l
Ono uz to tady bylo, auto, ktere jezdi na kapalny dusik zadarmo. Pokud tedy ukradnete elektrinu na vyrobu kapalneho dusiku. Jo a auto na ten dusik ujelo asi 2 nebo 4 km.
H87o10n41z25a 40H65r94u20š61k10a
Kolik energie je uloženo v tlakové láhvi stlačeného vzduchu a kolik té energie tam je v případě např. vodíku ve formě chemické energie při oxidaci jde lehce spočítat a ten rozdíl je o mnoho řádů vyšší, takže auto poháněné stlačeným vzduchem je jako představa toho, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu by mohl pohánět letadla...
H39a68n88a 43P91a10c79u93l81o60v66á
Ať hledám jak hledám, ani jeden odstavec tam není o tom, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu, by mohl pohánět letadla...


















