Diskuse
Teslova turbína do auta?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S50t10a42n65i86s33l91a92v 77L53á28t86a34l
Říká Vám něco zákon o zachování energie ?
Abych mohl vyrobit 100kW elektrické energie, musím dodat vždy více než požadovaných 100kW (ztráta přeměny energie na teplo apod.)
Při využívání odpadní energie (změna tlaku plynu nebo snížení tlaku ve výfuku) může trochu zlepšit výkon, ale půjde o zanedbatelné množství energie .
100kW po dobu jedné hodiny nečekejte .
M29i23r96e37k 55B14a12u64t26s50c52h
J46a70n 68K35a34r57a75s23e84k
citat wiki:
Teslův pracovní stroj měl údajně účinnost čerpání 95 % až 98 % a více. Tyto informace se však zakládají spíše na legendách o Nikolovi Teslovi než na fyzikální realitě. Systematické studie Warrena Rice z Arizonské státní univerzity potvrdily očekávanou účinnost v rozmezí 40-60 %, s horní hranicí 65 %.V praxi Teslova turbína nedosahuje účinnosti dnešních axiálních turbín.
H44a82n30a 97P85a70c12u77l79o70v34á
Účinnost 60-65% je velmi dobrou účinností. Účinnost takových zařízení jako jsou moderní spalovací motory, je dnes zhruba 40 %. Tedy jen 40 % energie v palivu dokážou proměnit na pohyb, zbytek jsou zejména tepelné ztráty.
P59a89v23e37l 42N30e25u74z22i64l
Ten clanek je sity hodne horkou jehlou. Vzduch rozhodne NENI idealni plyn, pokud by totiz byl, tam by jeho viskozita byla nulova a to neni. S nulovou uviskozitou by Teslova turbina nepracovala.

K89a87r81e92l 60W65á86g78n77e16r
Máte pravdu pane Neuzile, vzduch není ideální plyn, neboť ten v přírodě neexistuje. Je to pouze model, který je používán v kinetické teorii plynů a ve fenomenologické termodynamice. Žádný plyn z reálného světa není zcela ideální, ale spousta plynů se svým chováním blíží konceptu ideálního plynu, obzvláště při pokojové teplotě a atmosférickém tlaku se většina plynů chová téměř ideálně. Proto také v případě Teslovy turbíny je v řadě publikací vzduch pro jeho chování zjednodušeně označován za ideální plyn, i když vzduch sám ve spodních vrstvách atmosféry je ve skutečnosti směsí plynů.
Z49d36e67n17ě75k 70Z72a89v41a37d84i27l
Elektrický starter byl v tanku T-55 jen jako záloha, nebo se používal současně s tlakovým vzduchem.
Tlakové láhve měli velikost hasičáku, byly dvě a plnili se tlakem snad až na 150 atm, ale přesně si to nepamatuji. Podobné startování měl asi i buldozer Stalinec - S-100.
Bez dofoukání ale vystačily jen na 4-5 startů, takže asi žádná velká výdrž u tohoto typu pohonu se asi nedá očekávat.
P73a22v69e56l 57N40e92u13z41i11l
Ono uz to tady bylo, auto, ktere jezdi na kapalny dusik zadarmo. Pokud tedy ukradnete elektrinu na vyrobu kapalneho dusiku. Jo a auto na ten dusik ujelo asi 2 nebo 4 km.
H10o30n54z93a 47H14r35u15š25k98a
Kolik energie je uloženo v tlakové láhvi stlačeného vzduchu a kolik té energie tam je v případě např. vodíku ve formě chemické energie při oxidaci jde lehce spočítat a ten rozdíl je o mnoho řádů vyšší, takže auto poháněné stlačeným vzduchem je jako představa toho, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu by mohl pohánět letadla...
H12a64n83a 33P31a15c61u71l56o35v43á
Ať hledám jak hledám, ani jeden odstavec tam není o tom, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu, by mohl pohánět letadla...