Diskuse
Teslova turbína do auta?
Děkujeme za pochopení.
S54t65a80n41i76s18l17a59v 78L93á61t23a57l
Říká Vám něco zákon o zachování energie ?
Abych mohl vyrobit 100kW elektrické energie, musím dodat vždy více než požadovaných 100kW (ztráta přeměny energie na teplo apod.)
Při využívání odpadní energie (změna tlaku plynu nebo snížení tlaku ve výfuku) může trochu zlepšit výkon, ale půjde o zanedbatelné množství energie .
100kW po dobu jedné hodiny nečekejte .
M80i21r55e42k 98B20a95u62t39s90c92h
J16a41n 13K38a96r36a17s70e44k
citat wiki:
Teslův pracovní stroj měl údajně účinnost čerpání 95 % až 98 % a více. Tyto informace se však zakládají spíše na legendách o Nikolovi Teslovi než na fyzikální realitě. Systematické studie Warrena Rice z Arizonské státní univerzity potvrdily očekávanou účinnost v rozmezí 40-60 %, s horní hranicí 65 %.V praxi Teslova turbína nedosahuje účinnosti dnešních axiálních turbín.
H26a71n29a 34P89a77c49u45l88o11v24á
Účinnost 60-65% je velmi dobrou účinností. Účinnost takových zařízení jako jsou moderní spalovací motory, je dnes zhruba 40 %. Tedy jen 40 % energie v palivu dokážou proměnit na pohyb, zbytek jsou zejména tepelné ztráty.
P74a87v79e74l 81N62e36u36z32i64l
Ten clanek je sity hodne horkou jehlou. Vzduch rozhodne NENI idealni plyn, pokud by totiz byl, tam by jeho viskozita byla nulova a to neni. S nulovou uviskozitou by Teslova turbina nepracovala.
K49a93r58e17l 49W10á94g80n97e36r
Máte pravdu pane Neuzile, vzduch není ideální plyn, neboť ten v přírodě neexistuje. Je to pouze model, který je používán v kinetické teorii plynů a ve fenomenologické termodynamice. Žádný plyn z reálného světa není zcela ideální, ale spousta plynů se svým chováním blíží konceptu ideálního plynu, obzvláště při pokojové teplotě a atmosférickém tlaku se většina plynů chová téměř ideálně. Proto také v případě Teslovy turbíny je v řadě publikací vzduch pro jeho chování zjednodušeně označován za ideální plyn, i když vzduch sám ve spodních vrstvách atmosféry je ve skutečnosti směsí plynů.
Z32d30e57n44ě39k 17Z29a43v73a31d59i83l
Elektrický starter byl v tanku T-55 jen jako záloha, nebo se používal současně s tlakovým vzduchem.
Tlakové láhve měli velikost hasičáku, byly dvě a plnili se tlakem snad až na 150 atm, ale přesně si to nepamatuji. Podobné startování měl asi i buldozer Stalinec - S-100.
Bez dofoukání ale vystačily jen na 4-5 startů, takže asi žádná velká výdrž u tohoto typu pohonu se asi nedá očekávat.
P61a17v38e27l 61N38e56u44z10i79l
Ono uz to tady bylo, auto, ktere jezdi na kapalny dusik zadarmo. Pokud tedy ukradnete elektrinu na vyrobu kapalneho dusiku. Jo a auto na ten dusik ujelo asi 2 nebo 4 km.
H47o79n76z77a 69H26r49u76š54k63a
Kolik energie je uloženo v tlakové láhvi stlačeného vzduchu a kolik té energie tam je v případě např. vodíku ve formě chemické energie při oxidaci jde lehce spočítat a ten rozdíl je o mnoho řádů vyšší, takže auto poháněné stlačeným vzduchem je jako představa toho, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu by mohl pohánět letadla...
H89a74n91a 54P40a44c44u73l42o91v61á
Ať hledám jak hledám, ani jeden odstavec tam není o tom, že nafouknutý balonek, který pustíme poletovat do vzduchu, by mohl pohánět letadla...