Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Z nejnovějších zpráv: Šéfka jaderného dozoru Dana Drábová v těvhto dnech míří kvůli malým reaktorům (SMR) do Vídně, na jednání Mezinárodní agentury pro atomovou energii. Ta chce pro malé elektrárny stanovit společné standardy a požadavky pro udělení licence po celém světě.

0 0
možnosti
Foto

Tlak Evropské unie na snižování emisí automobilů může sice něco ovlivnit v horizontu několika málo let, konečné slovo ale bude mít uživatel. „Ten nakonec řekne, jestli bude ochoten koupit si auto s jinou technologií, nebo zůstane u té současné. „To nelze nařídit žádnou direktivou,“ říká Martin Peleška, šéf české Toyoty a Lexusu.

0 0
možnosti
Foto

Grýýýn dýýýl nastane, až bude hlavním dopravním prostředkem osel a velbloud. EU k tomu směřuje.

2 0
možnosti
MV

P. Wagner. Čo tak zistiť si prečo Európa zakázala krakovanie. Teda ťažbu plynu z bridlíc. Už aj v USA to začínajú zakazovať najmä v obývaných častiach. Skúste si i Tom niečo prečítať a potom vypisujte odborné komentáre. Okrem iného sa do takýchto vrtov tlačí voda, tá potom zvyšuje tlaky v podloží a zem sa sem tam začne hýbať. Tá voda potom vyjde vonku znečistená a zase sa tlačí do zeme niekde inde. Také zjednodušene podanie problému síce ale dúfam, že na vysvetlenie to stačí.

0 0
možnosti
Foto

Krakování je tepelný rozklad uhlovodíků s delším řetězcem na uhlovodíky s kratším řetězcem. Vy ale zřejmě máte na mysli frakování a jeho zákaz v Británii, když se objevily menší otřesy v lokalitě Preston New Road, neboť otřesy jsou s těžbou frakováním spojovány. „Přestože uznávám významný potenciál, který může mít břidlicový plyn jako překlenovací zdroj energie k dosažení budoucnosti s nulovými emisemi, vždy jsem vyžadovala, aby případná těžba byla bezpečná,“ uvedla tehdy Andrea Leadsom, ministryně hospodářství a energetiky. Naproti tomu dřívější premiér David Cameron nabádal obyvatele jižní Anglie, aby nebránili těžbě zemního plynu frakováním, když významné benefity těžby převáží nad velice omezenými zásahy do území. A vtip je v tom, že břidlicový plyn se znovu dnes označuje za překlenovací zdroj energie k dosažení budoucnosti s nulovými emisemi a že za posledních 10 let nasbírali těžaři v USA nové zkušenosti s bezpečnou těžbou.

0 0
možnosti
MB

K tomu vodíku v autech: palivový článek má mít cca 50% účinnost.

Z 1 kg vodíku je po dodání kyslíku palivový článek schopný vyrobit 16 kWh elektrické energie + 16 kWh tepla + čistou vodu. Na toto množství vodíku ujede osobní automobil 100 km (https://www.devinn.cz/blog/palivovy-clanek/).

Protože kapalný vodík má 71g/litr, tak 1kg/100km je 14 litrů/100km.

Dnešní spalovací motory mají kolik? 7l/100km? Jak které, že jo. Osobáky i méně, náklaďáky více.

V automobilech se ovšem bude používat pouze stlačený vodík, takže nádrž mnohem větší, než nádrž benzínová. Podrobněji zde https://www.devinn.cz/blog/vyuziti-vodiku/

0 0
možnosti
Foto

Podívejte se, jaké nádrže má Toyota Mirai:

https://www.auto.cz/toyota-mirai-ma-novy-rekord-v-...

Používá 3 nádrže s uhlíkovými vlákny.

0 0
možnosti
TD

Na rozdíl od baterií jsou syntetická paliva zatím z větší části jen na papíře, resp. v prezentacích pro investory. Tak platí, že slibem nezarmoutíš, zvlášť když se slibuje, co bude po roce 2025.

Porsche má ten svůj závod v Chile zprovoznit letos a pro začátek uváděli cenu 10 USD/l, s výhledem poklesu ceny na 2 USD/l v roce 2027. A má to být v zásadě prémiová výroba pro jejich movité zákazníky, aby mohli s klidným svědomím projet své Porsche na okruhu, nic pro masy.

Cokoli závisí na zeleném vodíku nutně znamená minimálně 2x větší spotřebu elektřiny na ujetý km než u bateriových elektromobilů. Až se bude vodík vyrábět jinam než elektrolýzou, tak to možná bude jiné, ale k reaktorům 4. generace bych se momentálně neupínal, to je běh na ještě delší trať než malé modulární reaktory, které také hned tak nebudou.

Takže syntetická paliva - nápad je to hezký, cena ovšem naprosto brutální a sliby pro rok 2025 nepříliš důvěryhodné.

2 0
možnosti
Foto

Pře 15 lety nic takového jako dnešní elektromobilita ještě neexistovalo. Dá se tedy předpokládat, že během jednoho desetiletí se ukáže, nakolik je masivní výroba a spotřeba syntetických paliv reálná. Co si o tom kdo myslí, na věci nic nezmění.

0 0
možnosti
  • Počet článků 440
  • Celková karma 13,00
  • Průměrná čtenost 2205x
příležitostný publicista