- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V případě syntetické nafty na scénu vstoupil i Bill Gates s jeho firmou Carbon Engineering, kterou založil spolu s fyzikem Davidem Keithem. Na projektu se podílí i ropný magnát Norman Edwards – proč asi ? Při výrobě se tu opět využívá dvou základních surovin: vody a CO2, podobně jako je tomu u Audi. Carbon Engineering odhaduje, že při výrobě ve velkém by jejich technologie dovolovala vyrobit syntetickou naftu za méně než 1 dolar za litr. A jak Gates říká, jedná se o doplňek elektromobility. Zatímco elektromobily jsou vhodné k dopravě na kratší vzdálenosti, u dálkové kamionové, lodní i letecké dopravy bude potřeba nahradit stávající pohonné hmoty syntetickým palivem.
Proč ovšem nikdo nepřišel s nápadem metan lapat a v palivovém článku jej měnit v elektřinu, nechápu.
Jen si neumím představit, jak to tu muselo vypadat před nějakými pár tisíci let, kdy se všude proháněla stáda nejrůznějších býložravců, za mohutného bzdění a říhání. A to nechávám stranou praještěry a podobné kousky.
A dnešní ekoaktivisté neprodukují metan? Hlavně vegani a vegetariáni? To raději nikdo neměří!
U těch krav s největší pravděpodobností půjde o MOOTRAL, tedy přírodní doplněk krmiva, který výrazně snižuje emise metanu u přežvýkavců. Mootral je založen na vlastní kombinaci účinných látek z česneku a flavonoidů získaných z citrusů.
Proč se zase píše o tom knihkupectví?
Kde máte v tomhle článku nějaké knihkupectví