Diskuse
Je třeba utáhnout šrouby ?
Děkujeme za pochopení.
P15e91t88r 55B61á31č57a
Zaprve cislo kolem 500 je uplny nic v dnesnim provozu, zadruhy jak je receno v clanku je v tom spousta cizincu a jejich slavny minibusy a v neposledni rade nezapomenme na motorkare, kteri "radi" tuhle statistiku taky casto navysuji.
Jinymi slovy je to zhovadilost co chystaji, nic jinyho.
K97a32r62e60l 55W15á79g19n35e71r
Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje: V pondělí mezi obcemi Korkyně a Čím havaroval dvaatřicetiletý cizinec s vozidlem Opel Astra. Muž nezvládl průjezd pravotočivou zatáčkou a narazil bokem do vzrostlého stromu. Těhotná žena, která seděla na zadním sedadle, utrpěla mnohačetná poranění, kterým na místě podlehla. Její sedmiletý syn byl letecky transportován do pražské nemocnice s vážným zraněním hlavy.
H27a97n67a 93P12a78c15u86l25o66v68á
Současný systém bodového hodnocení byl v ČR zaveden 1. července 2006. Podle zveřejněné statistiky řidiči s cizí statni příslušností v roce 2011 zavinili na území ČR 5 142 nehod, tedy téměř každou čtrnáctou nehodu zaviněnou řidiči motorových vozidel. Při těchto nehodách přišlo o život 44 osob (tj. 8,3% z celkového počtu) a dalších 1 271 jich bylo zraněno (5,9 %). V rámci hlavní skupiny – řidičů motorových vozidel – zavinili v roce 2012 nejvíce těchto nehod slovenšti řidiči (téměř pětina všech nehod cizinců). Téměř za každou sedmou nehodu zaviněnou na pozemních komunikacích ČR cizinci nesli odpovědnost polští řidiči, devítina nehod šla shodně na vrub řidičům z Německa a Ukrajiny.
Jak tomu bylo v roce 2018 se nikde nedozvíme.
P68a40v84e75l 16V17é32b37r
Já bych soudil, že tady chybí bezprostřední vazba provinění-trest. Pokud totiž následuje bezprostředně po provinění trest s jasnou (psychologickou) vazbou na provinění, je tento trest mnohem účinnější, než jakési předvolání po třech, nebo kolika měsících, kdy už si člověk ani nepamatuje, že kudysi jel. Navíc tento bezprostřední trest může být i mnohem nižší, třeba i pouhé napomenutí, a přesto má na většinu lidí mnohem větší účinek (člověk si uvědomí, že ten blbec je on, a ne úřad), než sebevětší pokuta po půl roce - to už člověk ani nebere jako trest za přestupek, jako zvůli úřadů.
Krátce řečeno: Chce to méně šmírovacích kamer a více policistů v terénu, kteří provinilce okamžitě vytahají za uši.
I19v11a66n 16V12e38s32e91l64ý
Zmiňujete cizince kteří zemřeli na našich silnicích a navyšují statistiku co je následně hlavním argumentem pro změnu bodového systému. Ještě jste zmínil chodce - viníky své smrti. Já bych přidal, nebo spíš vynechal ze statistik usmrcených, spolujezdce co nebyli připoutaní. Ti všichni počty mrtvých navyšují, ale žádné body se jich netýkají.
H83a67n46a 63P87a38c91u77l83o49v97á
V loňském roce 28 procent usmrcených řidičů nebylo připoutáno. V případě jejich spolujezdců to bylo 22 procent.
M26i70c59h90a64l 65S78v86o50b91o52d54a
Jsem rád, že kromě troubů je na silnici člověk, který nedá na vylhané a z prstu vycucané statistiky samozvaných expertů z Besipu, Autoklubu a vedení PČR, kteří když mluví do médií, tak mám pocit, že jsou sami pod vlivem drog a tudíž by přispěli k větší bezpečnosti, kdyby sami zahodili klíče a pohybovali se pěšky.
Jestliže dojde k čelnímu střetu, tak automaticky je veřejně lynčován předjíždějící rychlejší řidič. Co že si to dovoluje nebezpečně předjíždět? Že mu předjížděný řidič svojí nepozorností prodlužuje dobu a vzdálenost předjetí už není tolik zajímavá informace.
To samé rozestupy mezi auty. Můžete jet plynulou 50 ve městě, třeba i na tempomat ale jestli je před vámi vemeno, které jede neustále stylem brzda- plyn i v místech,kde to není nutné, tak se k vám logicky přiblíží. Ale viník jste přece vy.
A takových souvislostí, které pak ovlivňují statistiky jsou mraky.
V40o40k39o48u20n 78V35l29a25d35i42m30i51r
Ppkud takto jezdite v CR, nepokousejte se o to prosim v Nemecku. Hodne usetrite.
J24a98r40o23s79l55a73v 64H57a21l39u85z73a
Takové označené vozidlo, když už se jednou za sto let ukáže na dálnici, dokáže zklidnit provoz brutálním způsobem. Když si vzpomenu na Itálii, kde po bouřce popadaly stromy, u každého byla policejní hlídka, která řídila provoz až do doby, než ten strom někdo odstranil - na dvaceti kilometrech cca 10 policejních aut a to bylo těsně po bouřce .
B33o35h43u75m92i19l 57M97i61c38h73a69l
Ano, přesně ten závěrečný odstavec je to podstatné - označená policejní auta v provozu. Přítomnost policistů v terénu (ve městě i pěších hlídek).
Drakonické tresty mají omezenou účinnost, mnohem lepší je vyšší pravděpodobnost okamžitého postihu.