Foto

Evropská komise, výkonná složka Evropské unie se potom, co se USA a Evropa dohodly na snížení své závislosti na Pekingu, konečně probudila a vyšetřuje dotace poskytované výrobcům elektrických vozidel v Číně, neboť čínské automobilky se prokazatelně zaměřily na evropský trh. Automobilka BYD, která v roce 2022 předběhla konkurenční Teslu, co dosud platila za největšího světového výrobce elektromobilů, dokonce avizovala, že hodlá postavit novou továrnu na jihu Maďarska, aby se vyhnula případným zvýšeným clům EU a očekává se, že další čínské společnosti ji budou následovat, tedy že rovněž začnou elektromobily montovat přímo v Evropě. Jak je u čínských značek zvykem, uchylují se k agresivní marketingové kampani, kdy výjimkou není ani automobilka BYD, která ve svých kampaních pro evropský trh klade důraz na udržitelnost životního prostředí a pokročilé technologie, což se u mnoha evropských řidičů setkává s odezvou. Kromě toho, že zájemce o elektromobily láká jejich cenová dostupnost, lákají je také větší kapacity baterií a inovativní technologie s asistenčními systémy. Ve skutečnosti se totiž čínským výrobcům daří díky vládou poskytovaným dotacím elektromobily vyrábět levněji než v Evropě, přičemž disponují vyšší kapacitou pro delší dojezd, v čemž s nimi v současné době drží krok snad už jen automobilka Tesla. Ale nakonec i Elon Musk, guru elektromobility a generální ředitel Tesly, před naivní propagací čínských elektromobilů v Evropě i ve Spojených státech nejen takzvané experty, ale i širokou veřejnost varuje. Jinak řečeno, legendární mráz už nepřichází z Kremlu, ale z Pekingu. A nejsmutnější na tom je, že se u nás najde řada lidí, co radostně čínské „technologické výdobytky“, od solárů po elektromobily, vítají s otevřenou náručí.

https://www.cnbc.com/2023/05/22/g-7-leaders-de-risk-china.html

Foto

„Čínské automobilky jsou nejkonkurenceschopnějšími automobilkami na světě. Takže si myslím, že budou mít významný úspěch mimo Čínu v závislosti na tom, jaká cla nebo obchodní bariéry budou zavedeny,“ řekl Elon Musk na Summitu v New Yorku. “Upřímně řečeno si myslím, že pokud jim nebudou vytvořeny obchodní překážky, zničí většinu ostatních společností na světě“, dodal k tomu.

https://www.cnbc.com/2024/01/25/elon-musk-says-chinese-ev-makers-will-demolish-other-companies.html

HP

Evropská komise, výkonná složka Evropské unie, v současnosti vyšetřuje dotace poskytované výrobcům elektrických vozidel v Číně . Vyšetřování začalo loni a ještě nebylo uzavřeno. Ale existuje šance, že by EU mohla zvážit vyšší cla na čínská elektrická vozidla v době, kdy agresivně expandují do Evropy.

PK

Myslím si, že z čínskými auty chybí ty dlouholeté zkušeností, co máme s evropskými nebo americkými. Jak je to z bezpečností, jízdními vlastnostmi, komfortem jízdy, poruchovostí, servisem, náhradními díly? Co se týče elektromobilů, jakmile přesáhnou určitý podíl na trhu, stát je začne danit, stejně jako benzín. Protože elektřinu nelze nějak rozlišit, bude to nejspíše paušál za rok + daň za každý ujetý kilometr. Stav bude povinně hlásit řídící jednotka (jinak tučná pokuta).

Foto

Docela mám chuť dojmologii pana Kropáčka zpochybnit. Číňané vůbec nejsou nijak pozadu, protože na to jdou mazaně. Někde /i v cizině/ ukradnou na ulici motorku známé značky, tu dovezou domů a rozeberou do posledního šroubku. Potom to zase poskládají zpátky, trochu víc pokřiví blatníky, stupačky a řídítka, trochu, aby měla jiný tvar prokopnou nádrž, přimontují kulatá zrcátka, dají motorce název "Východ Slunce" a mají novou motorku. A vyrobí jich 100 tisíc a šup s nimi do Evropy.

  • Počet článků 386
  • Celková karma 24,80
  • Průměrná čtenost 2427x
příležitostný publicista