Diskuse
Jak nahradíme ruskou ropu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K11a48r83e36l 80W85á73g26n37e54r
Studie ČVUT „Kam kráčíš, elektromobilito?" popisuje, s jakými problémy se elektrická vozidla potýkají a že ukončení spalovacích motorů nedává smysl.
Z76d62e13n89ě41k 69Z39a23v24a96d22i63l
Na nejbližších 5 let žádná náhrada neexistuje.
Do té doby budou postaveny nové ropovady a plynovody do Číny a propojení s Indií.
J70i64ř66í 40K70u98č93e26r49a
Za co, soudruzi, za co. Nejsou ruble, ani tvrdá měna, takže scénář na který si brousí zuby Čína je, přenechání Sibiře Číně a Rusko bude mít možná jen podíl na zisku. Sranda je, že pro totalitní režimy je smlouva jen PANAPR.
J52a49r84o35s35l61a71v 50L46i85m87a
Vyborna otazka v nadpisu, pane Karle Wágnere. Spolecenstvi je nuceno si takovou otazku dat. Vsak historie nam muze pomoci s odpovedi teto otazky. (u nas mesto Litvinov v dobe Protektoratu) Take "nutnost okamziku" je zde unikatni pro reseni v nadpise.
Spojenim nutnosti a znalosti historie v podobnem problemu je pro mne odpoved jednoducha. Odpoved, ktera uspokoji i svedskou Gertu. Vyjmenovani moznosti reseni dam moznost jinym. Jsem vsak optimista pohledem na budoucnost.
Vam pane Wagnere diky, za poukazani jedne s tech moznosti.

K24a74r58e93l 37W79á41g31n68e18r
Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035, jestliže budou moci spalovat syntetická, nikoliv fosilní paliva. „Nemůžeme pro budoucnost spoléhat pouze na elektrickou či vodíkovou mobilitu, musíme zůstat technologicky neutrální,“ říká. V podobném duchu, že budoucnost automobilů „nemůže být jen ryze elektrická“, se také již vyjádřil italský ministr pro ekologickou transformaci Roberto Cingolani.

Š74t77ě38p46á77n 28B68i49c24e74r31a
Dvacet let se váhá kolem dostaveb jaderných elektráren a EU se stavěla proti. Až se začne nahrazovat plyn a PHM jinými zdroji, začne chybět i elektrický proud. Zatím to vypadá nevinně, jako krátce poté, co v Sarajevu jeden pošahanec zastřelil arcivévodu. Budoucnost vidím černě.
Z20d15e34n23ě28k 63Z15a18v66a71d77i20l
Ano, 20 let EU prosazovala chybnou strategii - a teď na to doplatí celá EU.
L33u49b95o15š 72U13l90r66i72c57h
"by v roce 2025 měly náklady na výrobu jednoho litru syntetického paliva z CO2 dosahovat úrovně 1,6 - 1,99 euro"
Aj to je cesta, ale trochu drahá.
Ak by si štát ponechal všetky dane (spotrebná daň, DPH, daň z príjmu), marže čerpacích staníc....pri takých externých nákladov oproti rafinériám, by cena litra benzínu bola minimálne cca 3€.

K40a77r71e55l 88W57á42g13n11e31r
A to si myslíte, že cena benzínu a nafty na benzinkách nikdy u nás nemůže atakovat cenu 60 kaček za litr ??

J21i65ř13í 68K34i80n19d25l
Polský PK- Orlen, kterému patří i rafinerie Litvínov, před válkou na Ukrajině podepsal smlouvu se Saudskou Arábií o dodávkách ropy.
J35i22ř11í 46K95u66č14e96r81a
Kralupy n L, Kolín a Pardubice taky. Když to povíte Babišovi, tak mu zase vyskočí opar.

P23a95v45e33l 17D58v62o73ř55á50k
Ovšem CO2, který se použije na výrobu syntetického paliva, se zase při spalování uvolní. Navíc se takové palivo nedá jen tak přímo použít v běžných motorech, takže se budou muset vyměnit, nebo upravit.
A samozřejmě výroba syntetického paliva potřebuje nějakou energii - a tu získáme jak?

K71a74r57e75l 63W70á55g98n66e45r
Nepletete si náhodou při "použití v běžných motorech" syntetická paliva vyráběná z CO2 s biopalivy ?
M36i80l90a93n 74Š41ť59a55s93t80n14ý
Překvapuje mne, že jste v článku nezmínil možnosti, jaké dává ropovod Ingolstadt-Kralupy-Litvínov (zaplaťpříroda, že ho exministr Dlouhý v 90.letech prosadil). Ten je schopen téměř nahradit dodávky přes ropovod Družba. A my zase nejsme tak obrovský odběratel, aby nás jiný dodavatel nedokázal uspokojit (samozřejmě jiná věc jsou finance). S arabskou ropou je pouze ten problém, že neobsahuje tolik síry, jako ta ruská, což by zřejmě postihlo chemický průmysl, ale s PHM by neměl být problém. Se zemním plynem je to podstatně komplikovanější, protože není alternativní plynovod.

J51i90ř74í 28K17i64n97d13l
Kralupy berou ropu s ropovodu Ingolstadt, která je kvalitnější a obsahují méně síry. Rafinerie Litvínov bere ropu s ropovodu Družba, která je méně kvalitní a obsahuje více síry. Není problém rafinerii přestavět na odběr kvalitní síry. Jak píši výše, PK- Orlen podpesal smlouvu se Saudsku Arabií o dodávce ropy.
J17i50ř93í 77K39u47č50e76r45a
Děkuji vám za tento blog. Tvrdím již dlouho, že existují chytrá řešení, jen jsme moc pohodlní. Také tvrdím, že upnout se pouze na elektřinu je chyba, energetická diverzifikace je vždy výhodnější a pro společnost stabilnější.
Další aspekt je vědecko-technický posun, se kterým nemáme jen počítat, ale aktivně ho podporovat. Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie.
Dnešní informační revoluci bude následovat revoluce energetická. Tak jak zmizeli lokální monopoly na informace (kromě některých totalit) tak zmizí monopoly na energie. Energetičtí giganti to vědí, snaží se zůstat u kormidla směrováním vlád k centrální výrobě zejména elektrické energie, tak by trval dál monopol několika málo společností. Vývoj ale spěje k "miniaturizaci" i v energetice a ostrovní energetická soběstačnost už není jen vzdálený sen.
H46a74n50a 67P46a61c54u41l14o51v58á
"Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie."
J75i97ř16í 79K73u46č29e82r81a
Teda jezdit na C2H5OH je plýtvání nejvyššího stupně, za to bych zavíral na doživotí. To si jako k uzenýmu mám dát limonádu, no fuj.

K56a55r15e57l 94W59á93g41n12e61r
O ježdění na C2H5OH se v článku nikde nemluví. Ale pokud si čistý líh dáváte k uzenýmu, jste výjimka. Většina fajnšmekrů si k němu dává totiž pivo, řidiči pak Birell nebo něco podobného bez alkoholu