Diskuse
Jak nahradíme ruskou ropu?
Děkujeme za pochopení.
K71a79r94e55l 36W87á66g86n83e80r
Studie ČVUT „Kam kráčíš, elektromobilito?" popisuje, s jakými problémy se elektrická vozidla potýkají a že ukončení spalovacích motorů nedává smysl.
Z38d93e17n13ě68k 59Z15a48v31a96d98i80l
Na nejbližších 5 let žádná náhrada neexistuje.
Do té doby budou postaveny nové ropovady a plynovody do Číny a propojení s Indií.
J36i16ř87í 93K76u54č48e27r22a
Za co, soudruzi, za co. Nejsou ruble, ani tvrdá měna, takže scénář na který si brousí zuby Čína je, přenechání Sibiře Číně a Rusko bude mít možná jen podíl na zisku. Sranda je, že pro totalitní režimy je smlouva jen PANAPR.
J98a29r60o12s47l61a21v 50L28i89m47a
Vyborna otazka v nadpisu, pane Karle Wágnere. Spolecenstvi je nuceno si takovou otazku dat. Vsak historie nam muze pomoci s odpovedi teto otazky. (u nas mesto Litvinov v dobe Protektoratu) Take "nutnost okamziku" je zde unikatni pro reseni v nadpise.
Spojenim nutnosti a znalosti historie v podobnem problemu je pro mne odpoved jednoducha. Odpoved, ktera uspokoji i svedskou Gertu. Vyjmenovani moznosti reseni dam moznost jinym. Jsem vsak optimista pohledem na budoucnost.
Vam pane Wagnere diky, za poukazani jedne s tech moznosti.
K14a86r17e58l 37W53á42g61n37e80r
Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035, jestliže budou moci spalovat syntetická, nikoliv fosilní paliva. „Nemůžeme pro budoucnost spoléhat pouze na elektrickou či vodíkovou mobilitu, musíme zůstat technologicky neutrální,“ říká. V podobném duchu, že budoucnost automobilů „nemůže být jen ryze elektrická“, se také již vyjádřil italský ministr pro ekologickou transformaci Roberto Cingolani.
Š85t75ě78p72á97n 67B49i48c93e89r41a
Dvacet let se váhá kolem dostaveb jaderných elektráren a EU se stavěla proti. Až se začne nahrazovat plyn a PHM jinými zdroji, začne chybět i elektrický proud. Zatím to vypadá nevinně, jako krátce poté, co v Sarajevu jeden pošahanec zastřelil arcivévodu. Budoucnost vidím černě.
Z44d63e25n93ě87k 52Z66a22v53a36d79i77l
Ano, 20 let EU prosazovala chybnou strategii - a teď na to doplatí celá EU.
L18u43b32o28š 79U44l48r11i15c65h
"by v roce 2025 měly náklady na výrobu jednoho litru syntetického paliva z CO2 dosahovat úrovně 1,6 - 1,99 euro"
Aj to je cesta, ale trochu drahá.
Ak by si štát ponechal všetky dane (spotrebná daň, DPH, daň z príjmu), marže čerpacích staníc....pri takých externých nákladov oproti rafinériám, by cena litra benzínu bola minimálne cca 3€.
K84a27r43e83l 32W74á62g52n11e79r
A to si myslíte, že cena benzínu a nafty na benzinkách nikdy u nás nemůže atakovat cenu 60 kaček za litr ??
J95i57ř71í 51K53i43n42d64l
Polský PK- Orlen, kterému patří i rafinerie Litvínov, před válkou na Ukrajině podepsal smlouvu se Saudskou Arábií o dodávkách ropy.
J89i93ř24í 37K58u95č10e63r64a
Kralupy n L, Kolín a Pardubice taky. Když to povíte Babišovi, tak mu zase vyskočí opar.
P44a31v67e59l 50D40v39o96ř39á76k
Ovšem CO2, který se použije na výrobu syntetického paliva, se zase při spalování uvolní. Navíc se takové palivo nedá jen tak přímo použít v běžných motorech, takže se budou muset vyměnit, nebo upravit.
A samozřejmě výroba syntetického paliva potřebuje nějakou energii - a tu získáme jak?
K54a67r43e46l 89W83á78g97n22e85r
Nepletete si náhodou při "použití v běžných motorech" syntetická paliva vyráběná z CO2 s biopalivy ?
M60i75l35a10n 15Š45ť24a70s69t89n83ý
Překvapuje mne, že jste v článku nezmínil možnosti, jaké dává ropovod Ingolstadt-Kralupy-Litvínov (zaplaťpříroda, že ho exministr Dlouhý v 90.letech prosadil). Ten je schopen téměř nahradit dodávky přes ropovod Družba. A my zase nejsme tak obrovský odběratel, aby nás jiný dodavatel nedokázal uspokojit (samozřejmě jiná věc jsou finance). S arabskou ropou je pouze ten problém, že neobsahuje tolik síry, jako ta ruská, což by zřejmě postihlo chemický průmysl, ale s PHM by neměl být problém. Se zemním plynem je to podstatně komplikovanější, protože není alternativní plynovod.
J87i31ř20í 97K18i79n21d46l
Kralupy berou ropu s ropovodu Ingolstadt, která je kvalitnější a obsahují méně síry. Rafinerie Litvínov bere ropu s ropovodu Družba, která je méně kvalitní a obsahuje více síry. Není problém rafinerii přestavět na odběr kvalitní síry. Jak píši výše, PK- Orlen podpesal smlouvu se Saudsku Arabií o dodávce ropy.
J16i40ř22í 55K14u65č20e32r60a
Děkuji vám za tento blog. Tvrdím již dlouho, že existují chytrá řešení, jen jsme moc pohodlní. Také tvrdím, že upnout se pouze na elektřinu je chyba, energetická diverzifikace je vždy výhodnější a pro společnost stabilnější.
Další aspekt je vědecko-technický posun, se kterým nemáme jen počítat, ale aktivně ho podporovat. Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie.
Dnešní informační revoluci bude následovat revoluce energetická. Tak jak zmizeli lokální monopoly na informace (kromě některých totalit) tak zmizí monopoly na energie. Energetičtí giganti to vědí, snaží se zůstat u kormidla směrováním vlád k centrální výrobě zejména elektrické energie, tak by trval dál monopol několika málo společností. Vývoj ale spěje k "miniaturizaci" i v energetice a ostrovní energetická soběstačnost už není jen vzdálený sen.
H77a46n74a 27P12a51c78u83l54o42v58á
"Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie."
J44i94ř25í 36K68u86č69e79r21a
Teda jezdit na C2H5OH je plýtvání nejvyššího stupně, za to bych zavíral na doživotí. To si jako k uzenýmu mám dát limonádu, no fuj.
K35a90r74e97l 85W74á78g29n63e78r
O ježdění na C2H5OH se v článku nikde nemluví. Ale pokud si čistý líh dáváte k uzenýmu, jste výjimka. Většina fajnšmekrů si k němu dává totiž pivo, řidiči pak Birell nebo něco podobného bez alkoholu