Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Studie ČVUT „Kam kráčíš, elektromobilito?" popisuje, s jakými problémy se elektrická vozidla potýkají a že ukončení spalovacích motorů nedává smysl.

0 0
možnosti

Na nejbližších 5 let žádná náhrada neexistuje.

Do té doby budou postaveny nové ropovady a plynovody do Číny a propojení s Indií.

;-(

0 0
možnosti

Za co, soudruzi, za co. Nejsou ruble, ani tvrdá měna, takže scénář na který si brousí zuby Čína je, přenechání Sibiře Číně a Rusko bude mít možná jen podíl na zisku. Sranda je, že pro totalitní režimy je smlouva jen PANAPR.

0 0
možnosti

Vyborna otazka v nadpisu, pane Karle Wágnere. Spolecenstvi je nuceno si takovou otazku dat. Vsak historie nam muze pomoci s odpovedi teto otazky. (u nas mesto Litvinov v dobe Protektoratu) Take "nutnost okamziku" je zde unikatni pro reseni v nadpise.

Spojenim nutnosti a znalosti historie v podobnem problemu je pro mne odpoved jednoducha. Odpoved, ktera uspokoji i svedskou Gertu. Vyjmenovani moznosti reseni dam moznost jinym. Jsem vsak optimista pohledem na budoucnost.

Vam pane Wagnere diky, za poukazani jedne s tech moznosti.

0 0
možnosti
Foto

Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035, jestliže budou moci spalovat syntetická, nikoliv fosilní paliva. „Nemůžeme pro budoucnost spoléhat pouze na elektrickou či vodíkovou mobilitu, musíme zůstat technologicky neutrální,“ říká. V podobném duchu, že budoucnost automobilů „nemůže být jen ryze elektrická“, se také již vyjádřil italský ministr pro ekologickou transformaci Roberto Cingolani.

0 0
možnosti
Foto

Dvacet let se váhá kolem dostaveb jaderných elektráren a EU se stavěla proti. Až se začne nahrazovat plyn a PHM jinými zdroji, začne chybět i elektrický proud. Zatím to vypadá nevinně, jako krátce poté, co v Sarajevu jeden pošahanec zastřelil arcivévodu. Budoucnost vidím černě.

3 0
možnosti

Ano, 20 let EU prosazovala chybnou strategii - a teď na to doplatí celá EU.

;-(

3 0
možnosti

"by v roce 2025 měly náklady na výrobu jednoho litru syntetického paliva z CO2 dosahovat úrovně 1,6 - 1,99 euro"

Aj to je cesta, ale trochu drahá.

Ak by si štát ponechal všetky dane (spotrebná daň, DPH, daň z príjmu), marže čerpacích staníc....pri takých externých nákladov oproti rafinériám, by cena litra benzínu bola minimálne cca 3€.

0 0
možnosti
Foto

A to si myslíte, že cena benzínu a nafty na benzinkách nikdy u nás nemůže atakovat cenu 60 kaček za litr ??

1 0
možnosti
Foto

Polský PK- Orlen, kterému patří i rafinerie Litvínov, před válkou na Ukrajině podepsal smlouvu se Saudskou Arábií o dodávkách ropy.

1 0
možnosti

Kralupy n L, Kolín a Pardubice taky. ;-) Když to povíte Babišovi, tak mu zase vyskočí opar. ;-)

1 0
možnosti
Foto

Ovšem CO2, který se použije na výrobu syntetického paliva, se zase při spalování uvolní. Navíc se takové palivo nedá jen tak přímo použít v běžných motorech, takže se budou muset vyměnit, nebo upravit.

A samozřejmě výroba syntetického paliva potřebuje nějakou energii - a tu získáme jak?

2 2
možnosti
Foto

Nepletete si náhodou při "použití v běžných motorech" syntetická paliva vyráběná z CO2 s biopalivy ?

2 0
možnosti

Překvapuje mne, že jste v článku nezmínil možnosti, jaké dává ropovod Ingolstadt-Kralupy-Litvínov (zaplaťpříroda, že ho exministr Dlouhý v 90.letech prosadil). Ten je schopen téměř nahradit dodávky přes ropovod Družba. A my zase nejsme tak obrovský odběratel, aby nás jiný dodavatel nedokázal uspokojit (samozřejmě jiná věc jsou finance). S arabskou ropou je pouze ten problém, že neobsahuje tolik síry, jako ta ruská, což by zřejmě postihlo chemický průmysl, ale s PHM by neměl být problém. Se zemním plynem je to podstatně komplikovanější, protože není alternativní plynovod.

4 0
možnosti
Foto

Kralupy berou ropu s ropovodu Ingolstadt, která je kvalitnější a obsahují méně síry. Rafinerie Litvínov bere ropu s ropovodu Družba, která je méně kvalitní a obsahuje více síry. Není problém rafinerii přestavět na odběr kvalitní síry. Jak píši výše, PK- Orlen podpesal smlouvu se Saudsku Arabií o dodávce ropy.

1 0
možnosti

Děkuji vám za tento blog. Tvrdím již dlouho, že existují chytrá řešení, jen jsme moc pohodlní. Také tvrdím, že upnout se pouze na elektřinu je chyba, energetická diverzifikace je vždy výhodnější a pro společnost stabilnější.

Další aspekt je vědecko-technický posun, se kterým nemáme jen počítat, ale aktivně ho podporovat. Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie.

Dnešní informační revoluci bude následovat revoluce energetická. Tak jak zmizeli lokální monopoly na informace (kromě některých totalit) tak zmizí monopoly na energie. Energetičtí giganti to vědí, snaží se zůstat u kormidla směrováním vlád k centrální výrobě zejména elektrické energie, tak by trval dál monopol několika málo společností. Vývoj ale spěje k "miniaturizaci" i v energetice a ostrovní energetická soběstačnost už není jen vzdálený sen.

0 0
možnosti

"Důležitější, než stavění nových trubek a zásobníků na ropu a plyn, jsou investice do vědy a aplikovaného vývoje nových zdrojů energie." R^

1 0
možnosti

Teda jezdit na C2H5OH je plýtvání nejvyššího stupně, za to bych zavíral na doživotí. To si jako k uzenýmu mám dát limonádu, no fuj. ;-D

0 0
možnosti
Foto

O ježdění na C2H5OH se v článku nikde nemluví. Ale pokud si čistý líh dáváte k uzenýmu, jste výjimka. Většina fajnšmekrů si k němu dává totiž pivo, řidiči pak Birell nebo něco podobného bez alkoholu :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 387
  • Celková karma 21,64
  • Průměrná čtenost 2421x
příležitostný publicista