Diskuse
Čínská elektrobublina
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
P52e70t82r 98Š57i29n71d90e96l44á21ř
Stačí si přečíst původní "růžové" předpoklady Pětidemolice vedené panem Fialou. Dělala si iluze, že aut na vodík bude u nás brzy jezdit 40 tisíc a ono jich budou sotva 3 tisíce. Ha, ha
K39a82r54e66l 49W11á21g14n70e39r
Jejich využití v individuální dopravě brání současná vysoká cena vodíku, pro kterou nejsou zatím budovány ani zbytečné veřejné plnící stanice. Což připomíná známý paradox se slepicí a vejcem: kupci nechtějí auta na vodík, protože je nedokážou naplnit, a neexistují čerpací stanice, protože auta na vodík nikdo nekupuje.
A43l59e80x24a15n18d51r 10Š42p64á88t50a
Dobrý článek. Přesto se mýlíte v tom nejpodstatnějším. Že ekonomiku Číny nutně doběhnou obě problematiky. Zjednoduším to pro pochopení. Jde o to, do jaké míry má stát v rukou možnost ekonomiku regulovat. Ruská, čínská a západní ekonomiky se liší. V ruské a čínské ekonomice stát zvládá oligarchy, na západě ne. Západ ovládají oligarchové, soukromý FED. Je-li stát pořád suverénem, má daleko větší možnosti zvládat i problematiku Vámi zmíněných bublin. Na západě, ani v USA už stát tím suverénem není.
Nemovitostní trh tu v podobném duchu zmínila profesorka ekonomie paní Kislingerová. Tuto problematiku čínský stát může řešit daleko snadněji s ohledem na výše uvedené, s ohledem na to, že finančnictví má pod svou kontrolou a navíc peníze (bankovní sektor) chápe jako veřejný statek. Podstatnou částí čínského problému s nemovitostmi je i skutečnost, kdo drží aktiva trhu s nemovitostmi. Většinu stát nedrží ani jeho občané. Jinými slovy, dopady najdou až tak za státem.
Obdobné to je to i s elektromobily či čímkol jiným.
Mimochodem vozový park Číny v ulicích čítá 57 eloktromobilů (kapacitu výroby lze omezit, mít, pouze na potřeby čínského trhu, což umožňuje jeho velikost např.). Drtivá většina u nás netuší, že Čína má také emisenky, Atd, atd Jen je vše v reálné rozumnější aplikaci.
L96u43m96í98r 93V54i63t76h29a
Regulace ekonomiky je přitažlivá idea pro marxisty a levičáky vůbec. Proto jsou jejími představiteli Rusko a Čína. V demokratických režimech stát do ekonomiky zasahuje co nejméně. Což se Vám patrně nelíbí, jak plyne z Vašeho příspěvku.
M47i12l33a58n 93Š92ť84a65s76t37n97ý
Trochu se obávám, že ta bublina tak rychle nesplaskne. Dost velký trh může pro Čínu představovat i společenství BRICS.
K55a89r22e37l 33W27á43g23n62e48r
Asi jste si nevšiml, že článek není o prodeji v jiných zemích, ale o prodeji elektromobilů v Číně. Pustil jste si to video se hřbitovy jízdních kol?
L96u12b56o49š 42U57l33r51i12c27h
"A přitom výrobu evropských aut se spalovacími motory, na jejichž kvalitu čínské automobilky nedosáhnou, hodlá EK zakázat."
EK sa nikdy nechystala ani nechystá zakázať výrobu áut so spaľovacími motormi.
Automobilky v EU môžu neobmedzene vyrábať autá so spaľovacími motormi pre celý svet, kde zatiaľ nezakázali ich predaj.
K59a17r62e23l 22W77á89g56n24e58r
Nebyla řeč o výrobě v zahraničí. Jde o zákaz prodeje nových benzinových a naftových aut v EU od roku 2035. Na což evropské automobilky reagují tím, že žádná z nich nebude v Evropě po roce 2035 takováto auta vyrábět. Nová pravidla neznamenají, že do roku 2035 budou muset být všechna auta na silnicích bez emisí CO2. Tato pravidla se netýkají stávajících automobilů. Pokud si nyní koupíte nové auto, můžete s ním jezdit až do konce jeho životnosti.
J24a75n 86V60ě52r51n52ý
Automobil celkově je slepá ulička. Pro obvyklé trasy potřebujete hlavně něco malého, a jednomístného. Asi snad 90% cest v automobilu jsou cesty kdy někdo jede krátkou vzdálenost, sám, a zhola nic neveze. Oblíbené zájezdy do supermarketů jsou úplně iracionální. Ekonomičtější i mnohem pohodlnější je forma rozvozu a technologie to už pomalu začínají umožňovat ve významném měřítku. Pro delší cesty ve větším počtu by bylo vždy výhodnější si půjčit mikrobus, dodávku, atp. Pro skutečné cestování je nakonec vždy lepší vlak, letadlo, loď v různých kombinacích.
Pak je tu úplně minimální skupina účelových vozů jako je sanitka, požární auto, náklaďáky, a bez těch to samozřejmě nejde.
M83a71r69t36i29n 62P65r98o15v31a11z53n60í37k
To byste ovšem musel mít pro osobní přepravu nějakou formu kapotované motorky, nebo něco ve smyslu Smarta. Tedy pro danou většinu cest. Dále by rodina musela disponovat něčím věším, když jich jede víc, nebo by to přibližovadlo muselo být nafukovací (třeba přidáním modulů k sezení). Často totiž jede i z rodiny část cesty víc lidí a postupně se vozidlo vyprazdňuje, nebo nabírá pasažéry (závoz dětí do školy). Pak z toho vznikne šíleně nepraktické a drahé vozítko, kde to s bezpečností a komfortem bude asi špatné. A dále na delší cesty mít síť půjčoven větších automobilů za nějakou nízkou cenu. Protože to se dostáváme do takových nákladů, že se na provoz ve výsledku vyplatí rodině koupit jedno větší, univerzální auto. Ono to vůbec s vozidly je složitější, každá oblast má jiný způsob využití. Ve městě není problém dojíždět MHD, nechat si nákupy vozit, pak se osobní vozidlo použije jen občas, nebo není potřeba vůbec. Oproti tomu mimo město je často v rodině jedno nebo několik vozidel nezbytnost. Špatná dopravní obslužnost, každý pracuje jinde a začíná v jiný čas. A i to vožení dětí do školy. Rozvážkové služby mimo město také fungují jen někde. Takže pak je rozumně velké vozidlo nezbytnost. A pro delší cesty na dovolenou stále pro více lidí vychází levněji jet jedním autem, než vlakem, letadlem, autobusem nebo lodí. Takže to skončí u té rodiny u kombíka, zejména když mají rodinný dům, kam je potřeba občas něco většího dovézt, nebo odvézt (pak se hodí třeba i závěs na vlek).