Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

ČTK, 23. 9. 2024

Čínští prodejci automobilů čelí po celé zemi od začátku roku ztrátám za 138 miliard jüanů (zhruba 452 miliard korun). Zákazníci odkládají velké nákupy a vozidla se hromadí na prodejních plochách. S odkazem na sdělení Čínské asociace prodejců automobilů o tom informuje agentura Bloomberg.

0 0
možnosti
Foto

Čínští výrobci automobilů se zaměřují na Británii a Norsko, ale i na další evropské země, které nejsou členy EU. Vidí v tom příležitost pro expanzi. Británie je v tomto případě ideální, protože ji svazují britské předpisy ohledně automobilů s nulovými emisemi. Británie se tak může stát katalyzátorem růstu čínského automobilového průmyslu v Evropě.

0 0
možnosti
PN

Pane Wagnere, s temi koly je to asi ruzne misto od mista. Jak je to jinde nevim, ale v Xi'anu funguij sdilena kola dost dobre. Jo, spolecnosti, co je provozovaly pred par lety uz neexistuji, ale jsou jine. Pouzivam kolo nekolikrat denne, kdyz se mi nechce jit pesky do prace, nekbo si koupim meloun a nechce se mi ho nosit.

S temi prazdnymi byty je to take asi misto od mista. Muj developer nezkrachoval, takze byt mam, zatimco developer, ktery stavel vedlejsi budovu ano, a tak neni dostavena. Nejak se mi nejevi, ze je tady moc praznych bytu. Nejake jsou, protoze si hodne lidi koupilo byty jako investici a trh s pronajmy stagnuje, nebo pada. Ekonomika nenastartovala, jak se cekalo.

0 0
možnosti
Foto

Pane Neuzile, tak ještě jednou: Zde autentické záběry hřbitovů jízdních:

https://www.youtube.com/watch?v=TDfLWFv3ixk

Chcete mi tvrdit, že to byl hoax?

Pokud jste článek četl pozorně, nikde netvrdím, že v Číně již žádný systém sdílených kol neexistuje.

To samé je s těmi byty. Nikde netvrdím, že jde o situaci ve všech čínských městech. Jinak ale ještě v loňském roce Lenka Weberová psala o tom, jak nedostavěné čínské město duchů obývají jenom krávy :

https://www.idnes.cz/bydleni/na-navsteve/cina-mest...

Chcete mi snad tvrdit, že si to vymyslela

0 0
možnosti
Foto

Ekoaktivista Arne Springorum z hnutí Letzte Generation (Poslední generace), který má německé i české občanství a žije v Praze, vyfasoval v Bavorsku tři měsíce vězení. Rozsudek je spjatý s blokádami Poslední generace z loňského srpna, kdy hnutí v rámci dvoudenního protestu v Řezně zablokovalo současně několik ulic. Springorum se předmětem zájmu německých úřadů stal i poté, co společně s dalšími aktivisty loni v září barvou postříkal Braniborskou bránu, jeden ze symbolů Berlína. Kvůli blokádám byl též odsouzen už v roce 2022 v Anglii, kde dostal podmínečný trest odnětí svobody na šest měsíců.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-ek...

0 0
možnosti
ZH

V článku je zmíněn jeden zcela podstatný fakt, a to cena elektřiny a benzínu v Číně. Tj. pokud by u nás stála 1 Kwh stejně jako v Číně, všichni tu jezdíme elektromobily. Ale to se díky nesmyslné podpoře občasných zdrojů nestane. U nás dopadne tak, že budou zdražovat benzín a naftu.

0 0
možnosti
Foto

Ačkoli elektromobily postupně nabírají na popularitě, zůstávají pro většinu obyvatel nedostupné. To je způsobeno především jejich vysokou cenou, která je pro běžné spotřebitele často nepřekonatelnou překážkou. Studie ukazují, že elektromobily si pořizují především bohatší vrstvy obyvatel, zatímco pro střední třídu a nižší příjmové skupiny zůstávají elektromobily nedostupné. Tento trend je v Německu výrazný a vyvolává rozhořčení mezi daňovými poplatníky. Ti jsou totiž nuceni přispívat na dotace, které ve finále slouží hlavně majetnějším obyvatelům. Podle německého zpravodajského portálu Focus tak dotace na elektromobily ve skutečnosti „obdarovávají bohaté zelené“.

https://energozrouti.cz/clanek/bohati-si-porizuji-...

0 0
možnosti

Trochu se obávám, že ta bublina tak rychle nesplaskne. Dost velký trh může pro Čínu představovat i společenství BRICS.

1 2
možnosti
Foto

Asi jste si nevšiml, že článek není o prodeji v jiných zemích, ale o prodeji elektromobilů v Číně. Pustil jste si to video se hřbitovy jízdních kol?

0 0
možnosti
LU

"A přitom výrobu evropských aut se spalovacími motory, na jejichž kvalitu čínské automobilky nedosáhnou, hodlá EK zakázat."

EK sa nikdy nechystala ani nechystá zakázať výrobu áut so spaľovacími motormi.

Automobilky v EU môžu neobmedzene vyrábať autá so spaľovacími motormi pre celý svet, kde zatiaľ nezakázali ich predaj.

1 3
možnosti
Foto

Nebyla řeč o výrobě v zahraničí. Jde o zákaz prodeje nových benzinových a naftových aut v EU od roku 2035. Na což evropské automobilky reagují tím, že žádná z nich nebude v Evropě po roce 2035 takováto auta vyrábět. Nová pravidla neznamenají, že do roku 2035 budou muset být všechna auta na silnicích bez emisí CO2. Tato pravidla se netýkají stávajících automobilů. Pokud si nyní koupíte nové auto, můžete s ním jezdit až do konce jeho životnosti.

2 2
možnosti

Dobrý článek. Přesto se mýlíte v tom nejpodstatnějším. Že ekonomiku Číny nutně doběhnou obě problematiky. Zjednoduším to pro pochopení. Jde o to, do jaké míry má stát v rukou možnost ekonomiku regulovat. Ruská, čínská a západní ekonomiky se liší. V ruské a čínské ekonomice stát zvládá oligarchy, na západě ne. Západ ovládají oligarchové, soukromý FED. Je-li stát pořád suverénem, má daleko větší možnosti zvládat i problematiku Vámi zmíněných bublin. Na západě, ani v USA už stát tím suverénem není.

Nemovitostní trh tu v podobném duchu zmínila profesorka ekonomie paní Kislingerová. Tuto problematiku čínský stát může řešit daleko snadněji s ohledem na výše uvedené, s ohledem na to, že finančnictví má pod svou kontrolou a navíc peníze (bankovní sektor) chápe jako veřejný statek. Podstatnou částí čínského problému s nemovitostmi je i skutečnost, kdo drží aktiva trhu s nemovitostmi. Většinu stát nedrží ani jeho občané. Jinými slovy, dopady najdou až tak za státem.

Obdobné to je to i s elektromobily či čímkol jiným.

Mimochodem vozový park Číny v ulicích čítá 57 eloktromobilů (kapacitu výroby lze omezit, mít, pouze na potřeby čínského trhu, což umožňuje jeho velikost např.). Drtivá většina u nás netuší, že Čína má také emisenky, Atd, atd Jen je vše v reálné rozumnější aplikaci.

1 0
možnosti
LV

Regulace ekonomiky je přitažlivá idea pro marxisty a levičáky vůbec. Proto jsou jejími představiteli Rusko a Čína. V demokratických režimech stát do ekonomiky zasahuje co nejméně. Což se Vám patrně nelíbí, jak plyne z Vašeho příspěvku.

1 1
možnosti
Foto

Stačí si přečíst původní "růžové" předpoklady Pětidemolice vedené panem Fialou. Dělala si iluze, že aut na vodík bude u nás brzy jezdit 40 tisíc a ono jich budou sotva 3 tisíce. Ha, ha

2 0
možnosti
Foto

Jejich využití v individuální dopravě brání současná vysoká cena vodíku, pro kterou nejsou zatím budovány ani zbytečné veřejné plnící stanice. Což připomíná známý paradox se slepicí a vejcem: kupci nechtějí auta na vodík, protože je nedokážou naplnit, a neexistují čerpací stanice, protože auta na vodík nikdo nekupuje.

3 0
možnosti
JV

J40a23n 60V16ě72r20n44ý

5. 9. 2024 9:29

Automobil celkově je slepá ulička. Pro obvyklé trasy potřebujete hlavně něco malého, a jednomístného. Asi snad 90% cest v automobilu jsou cesty kdy někdo jede krátkou vzdálenost, sám, a zhola nic neveze. Oblíbené zájezdy do supermarketů jsou úplně iracionální. Ekonomičtější i mnohem pohodlnější je forma rozvozu a technologie to už pomalu začínají umožňovat ve významném měřítku. Pro delší cesty ve větším počtu by bylo vždy výhodnější si půjčit mikrobus, dodávku, atp. Pro skutečné cestování je nakonec vždy lepší vlak, letadlo, loď v různých kombinacích.

Pak je tu úplně minimální skupina účelových vozů jako je sanitka, požární auto, náklaďáky, a bez těch to samozřejmě nejde.

0 2
možnosti
MP

To byste ovšem musel mít pro osobní přepravu nějakou formu kapotované motorky, nebo něco ve smyslu Smarta. Tedy pro danou většinu cest. Dále by rodina musela disponovat něčím věším, když jich jede víc, nebo by to přibližovadlo muselo být nafukovací (třeba přidáním modulů k sezení). Často totiž jede i z rodiny část cesty víc lidí a postupně se vozidlo vyprazdňuje, nebo nabírá pasažéry (závoz dětí do školy). Pak z toho vznikne šíleně nepraktické a drahé vozítko, kde to s bezpečností a komfortem bude asi špatné. A dále na delší cesty mít síť půjčoven větších automobilů za nějakou nízkou cenu. Protože to se dostáváme do takových nákladů, že se na provoz ve výsledku vyplatí rodině koupit jedno větší, univerzální auto. Ono to vůbec s vozidly je složitější, každá oblast má jiný způsob využití. Ve městě není problém dojíždět MHD, nechat si nákupy vozit, pak se osobní vozidlo použije jen občas, nebo není potřeba vůbec. Oproti tomu mimo město je často v rodině jedno nebo několik vozidel nezbytnost. Špatná dopravní obslužnost, každý pracuje jinde a začíná v jiný čas. A i to vožení dětí do školy. Rozvážkové služby mimo město také fungují jen někde. Takže pak je rozumně velké vozidlo nezbytnost. A pro delší cesty na dovolenou stále pro více lidí vychází levněji jet jedním autem, než vlakem, letadlem, autobusem nebo lodí. Takže to skončí u té rodiny u kombíka, zejména když mají rodinný dům, kam je potřeba občas něco většího dovézt, nebo odvézt (pak se hodí třeba i závěs na vlek).

1 1
možnosti
  • Počet článků 451
  • Celková karma 12,81
  • Průměrná čtenost 2167x
příležitostný publicista
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.