Foto

E-paliva budou pravděpodobně nezbytná k dekarbonizaci letectví, protože baterie by byly příliš těžké pro lety na dlouhé vzdálenosti. Proto také již Evropská komise navrhla nová pravidla, která vyžadují, aby 1,2 % veškerého leteckého paliva bylo vyrobeno ze zeleného vodíku v kombinaci se zachyceným CO2, přičemž do roku 2050 mají letadla létat na 35 % syntetických leteckých paliv, nazývaných e-paliva.

Naproti tomu výroba e-paliv pro osobní automobily podle klimatických alarmistů bude jen nepřijatelným plýtváním obnovitelné elektřiny. Jak prohlašuje Koalice šesti evropských ekologických organizací „pohon silničních vozidel pomocí syntetického benzinu nebo nafty vyrobené ze zeleného vodíku by vyžadoval 3,5 až 5krát více obnovitelné energie než akumulátorové elektrické vozidlo (BEV), a proto by neměl být povolen jako řešení v oblasti klimatu.“

Tedy nejenže zelení aktivisté usilují o zákaz tankování benzínu a nafty do nádrží osobních automobilů, ale už také hodlají prosadit zákaz syntetických paliv, vyráběných z vodíku a CO2. Například společnosti Transport&Environment, SEO/BirdLife, Fundación Renovables, Ecologistas en Acción, ECODES a Climate Strategy již požadují, aby španělská vláda v rámci současné revize Národního integrovaného energetického a klimatického plánu (PNIEC) vyloučila e-paliva ze silniční dopravy.

https://www.hydrogeninsight.com/transport/expensive-and-polluting-why-hydrogen-based-e-fuels-should-not-be-considered-a-climate-solution-for-road-transport/2-1-1450930