- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Syntetický benzín vyrobený s pomocí elektřiny získané z obnovitelných, uhlíkově neutrálních zdrojů energie, může velmi rychle snížit produkci oxidu uhličítého CO2 z narůstající dopravy. A to s využitím stávajících aut s benzínovými nebo dieselovými motory. Tak může být rychlou a účinnou odpovědí na zesilující aktivity na ochranu klimatu:
Budeme bojovat a vítězství si připíšeme tužkou.
Zde špičkové video - Medvídek Duracell stokrát jinak!
Jak svého času konstatovala i sama Evropská komise: „Jednou z hlavních překážek pro větší rozšíření elektrických vozidel je nedostatek dobíjecích stanic s jednotným typem zástrčky. Dobíjecí stanice by lidé museli mít doma, na pracovišti, a musely by být i na veřejných místech. V současné době většina členských států nemá dostatečný počet veřejně přístupných dobíjecích stanic a neoznámila ani žádný program rozvoje odpovídající sítě dobíjecích zařízení.“
Ovšem potichu se na tom pracuje. Když byl automobilismus v počátcích, byly tu stejné problémy - nedostatek čerpacích stanic, mizerné silnice atd.
Ještě si pamatuji, když jsme s otcem jeli na delší cestu, tak plný kanystr byl zárukou úspěšného dojezdu.
Ano klima se nepochybně mění. Nabíhají stále nové a nové teplotní rekordy. Nedávno jsme prý málem překonali jeden takový z roku 1891. A tak mě napadá - to tenkrát tedy muselo tehdejší obyvatelstvo žít hodně neekologicky....
To víte, taková louče, nezodpovědně spálená každý večer.....
Ještě by bylo žádoucí vyložit, jak bude vypadat svět, v němž nebudeme bojovat jak klimatem jak litá Gréta. Kdybychom nebojovali od 60. let se smogem, tak by asi vypadal ten dnešní. A náhodou od ropy a uhla si dokážeme vyrobit elektřinu doma třením o ebonitovou tyč.
Jenže v tomto boji, pane Řezníku, nebyly apriori zavrhovány žádné zdroje energie. Tehdy ještě docela příčetným lidem s rukama na pákách bylo jasné, že jiné, stejně silné a stabilní zdroje energie nejsou, takže pokud se nechceme udusit, musíme je kultivovat a zároveň musíme přijmout fakt, že to nebude hned. To je přesně to, co dnešním tydýtkům beznadějně uniká.
Speciálně v naší zemi se pro vyčištění provozu uhelných elektráren udělalo tolik, co se neudělalo v žádné jiné zemi na světě. Jenže ledva jsme realizovali dokonalejší odprášení a začali odsiřovat, klimaalarmisté si našli CO2, rtuť a bůhví co ještě a chtějí jejich odchyt od včera, nebo, naprosto idiotsky, protože bez adekvátní náhrady, zavřít a neprovozovat. Automaticky jsou ze společenské debaty vyloučeni odborníci, kteří stojí nohama pevně na zemi a apelují na to, abychom zůstali soudní a dělali jen to, co je reálné a co může být skutečným přínosem, přičemž ten nebude v žádném případě hned zítra a nepřinese jej ani absolutní elektromobilismus.