Diskuse
Auta na vlnách konspirace
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
K11a33r41e90l 13W46á85g23n16e64r
Za zhlédnutí stojí na stránkách iDNESu zveřejněné video ČTK, kde Pavel Juříček, předseda představenstva Brano Group, nejenže je toho názoru, že jsme Číňanům předali automobilový byznys na zlatém podnosu, ale také tu říká:
„Myslíte si, že je elektromobilita ekologická? No není! Budete překvapeni, ona je totálně neekologická. Takže ten Green Deal není Green Deal, ale Black Deal. To je normální špinění planety.“
J82a93n 73V57ě29r56n62ý
Jenom další takovej, co roky dělal úplný kulový, a teď by za to ještě chtěl pár miliard dotací, protože "bu bu Čína".
A samozřejmě, tvrzení od člověka, který nemá žádný zájem na tom aby se cokoliv měnilo, o neekologičnosti alternativ, podložené ničím, mě prostě skutečně nezajímá.
Zachrání eAuto civilizaci? Ne, samo o sobě určitě ne. Zachrání civilizaci staří geronti v čoudící kraksně? Taky ne.
K36a25r13e57l 41W72á78g13n83e79r
Malá poznámka k té dynasféře, která dosahovala jen nízkých rychlostí. Naproti tomu jednokolový motocykl vynalezený Italem M. Goventosa de Udine, sodahoval maximální rychlosti 150 kilometrů za hodinu.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:One_wheel_motorcycle_Goventosa.jpg
H80a34n61a 64P17a55c10u40l22o67v11á
I tenhle jednokolový motocykl byl absurdní. Ale to nezmění nic na faktu, že novodobí nadšenci tento princip motocyklu oživují a na netu se najde několik ukázek jejich jízdy na takovémto stroji v novodobé verzi.
J44a28n 15B72í14l22e31k
Mnoho konspirací z posledních let lze dnes v klidu překlasifikovat na "spoiler alerts" nebo "já vám to říkal!". Viz třeba UK a myšlenka zavední daně dle ujetých mil, nebo Kalifornie kde už je to vlastně na spadnutí, poté co si zakázali prodávat nová auta se spalovákem. Ale to nechme být, o to zatím nejde.
Co se týče předání automotive průmyslu číně ... zamyslete se, co se dnes NEvyrábí v číně? Monitor na který koukáte, je z číny. Klávesnice na které to píšete, je z číny. A takhle by se dalo pokračovat. Možná vykřiknete, když budete držet v ruce kbelík vysockého zelí, HLE toto není z číny! A ten kbelík, ve kterém to je? Možná ho lisoují někde u nás, ale ten recyklát, ze kterého to dělají? Inkoust na etiketě? Ať chcete nebo ne, už skoro všude je otisk číny. Něco v řetězu výroby čehokoliv a kdekoliv je z číny.
GM sice může zazdít výrobu aut na beterky, ale jedno je jisté. K výrobě aut potřebujete co? Ocel. A kolik výrobců oceli ještě stále funguje v USA? Ano, správně. Pece ve městě Betlhehem jsou už dávno vyhaslé ...
Bohužel pro nás, čína to ví a její vláda jedné strany to využívá na plno.
Ale, zpět k autům. Co třeba MG? Kdokoliv starší když mu řeknete MG, tak hned ví, malé lehké sporťáky z Británie, v horším případě bláznivé střely z běžných modelů Roveru (MG-Rover 75 V8, třeba ..). Dnes? MG je vzhledový hybrid všeho, naprosto tuctové něco, za mrzký peníz a je to z číny. A lidi jsou už tak zpitomělí marketingem (a překrucováním historie v rámci PR), že jim na to skočí a myslí si, jak koupili skvělý výrobek od "tradičního" britského výrobce. Cha!
A to nemluvíme o tom, že čína zasekla řeznický hák do Afriky, kde si pevně obkročila těžbu minerálů pro výrobu akumulátorů. Takže i kdyby někdo v Evropě měl technologie na výrobu akumulatorového zázraku, tak chtěnechtě zase tam bude mít prst čína ...
C'est la Vie ...
M73a32r22t64i48n 91V54a41v41r30a
Přes veškerou dominanci Číny v ostatních oborech byl (a částečně ještě je) automotive posledním prumyslovým oborem, kde Evropa jasně dominoval světovému trhu. Modelová paleta, rozsah výkonů jednotlivých motorů a marketingová pozice hlavně německých automobilek je cca 160 parníků před zbytkem světa vč. současného čínského automobilového pravěku.
Jenže bruselská nomenklatura, poslední emisní normy a „slavná“ záchrana planety...