- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Domácí nabíjení je u nás hlavní myšlenkou elektromobility. Pokud nemáte vlastní dům, nebo potřebujete dobít energii na delší trase, budete muset využít veřejnou dobíjecí stanici. V čínských velkoměstech, plných výškových budov, kde s domácím nabíjením může počítat jen málo kdo, dnes veřejné dobíjecí stanice využívá většina řidičů elektromobilů. Přesto na videu, které pro automobilisty na internet nahrál Electro Dad, tedy Jan Staněk, který hodlá „přesvědčit milion lidí k přechodu na elektromobil“, můžeme vidět, jak tu po městě jezdí především elektromobily:
https://www.youtube.com/watch?v=MY64YJjAK7M&t=37s
Jenže v té Číně, kde už po městech jezdí více elektromobilů než spalováků, při nabíjení elektromobilu na veřejné nabíječce zaplatíte 15 haléřů za 1 kWh (přičemž zde litr benzínu stojí kolem 30ti korun) jak jsme se dozvěděli z tohoto videa Radoslava Řípy. A o tom to celé je. Pokud by u nás uživatelé elektromobilů platili na veřejné dobíjecí stanici jen desítky haléřů za 1 kWh, pak by také hodně rychle, stejně jako v té Číně, v ulicích našich měst auta se spalovacími motory nahradily elektromobily...
To je problém vejce a kuřete. Co má být dřív?
Budu letos na jaře v Tampere, tam jsou taky paneláky, pravda, ne tak vysoké a ne tak husté. Omrknu to a dám vám vědět, jak to tam řeší.
Kdežto klasické vozy žádné takové problémy nemají . Můj bratranec pracoval v jednom podniku, který řešil m.j. závady v elektronice škodovek. U jedné série se vyskytla závada, že když chtěl řidič stáhnout okénko, zablokoval se motor. Důvod: špatně provedená kabeláž.
Všelijaké dotykové displeje má řada spalováků - a jsou s tím stejné problémy.
Vlivem socialistického budování se nepředpokládalo, že jednou bude mít téměř každá rodina svůj vůz - a tak se na sídlištích zapomnělo na garáže nebo jen parkovací místa.
A to hlavní: myslíte si, že to, co píšete, výrobci elektroaut nevědí?
Autor poněkud lže.
Nikdo nechce po majitelich spalovacích aut, aby sešrotovali svá auta. Pouze nebou mít možnost si po roce 2035 koupit nové. Ojeté si koupí i po roce 2035.
Nakonec jiná auta, než z bazaru, si chudí vesničané stejně nekoupí, když jsou podle autora článku chudí a nemají na nákup nového .
Miroslav Šejna je horlivý propagátor elektroaut - viz jeho dřívější příspěvky všude, kde byla zmíněna ekektroauta.