- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vyhodili ze střední školy každého, kdo nevyhovoval prospěchem nebo chováním. Bylo jenom na něm, jak si to zařídí s desetiletou docházkou. Někteří (kolotočáři) dokonce 2x řízeně propadli na základní škole a bylo to.
Šlo o postupné zkrácení doby studia na základní škole z devíti na osm let.
Něco podobného jsem zažil i já - v roce 1954. I tehdy se z 9ti leté školní docházky stávala osmiletá.
To není o tom zda je někdo génius-to je o tom, si poctivě přiznat jak organizačně probíhá současné studium na VŠ.Tedy,zda na většině škol (určitě ne na všech) tvoří přednáškové období během semestru nějakou skutečně přidanou hodnotu, když podstatné (z hlediska uznatelnosti studia) jsou až zkoušky, které student skládá až ve zkouškovém období. A skoro nikdy mu nestačí co co profesoři přednášeli na přednáškách,ale musí se to naučit ze skript znova. Když k tomu přidám, že minimálně studenti dálkového studia obvykle přednášky nemají, a pro ty ostatní jsou přednášky obvykle nepovinné (dle doporučení ministra mají chodit radši na brigády), tak :
Dejme tomu že v semestru jsou 4 zkoušky a další 4 zápočty. Na zkoušku se bude učit ze skript student 14 dní, k tomu zmákne i naučit se na další zápočet.Tudíž, za 2 měsíce má hotový semestr, za 4 měsíce ročník, za rok už může být bakalář. Pokud by mu na učení na zkoušku stačil týden,má bakaláře za půl roku.Kde je problém?
" R.1976 jsem z 8.tř.šel na gymnázium - nyní důchodce "! Zřejmě va Vás zanechalo stopy působení v učitelské
profesi ? Vaše úvaha o našem školství je však podle mého mínění správná- již několik desetiletí se ve školství
s úspěchem uplatňuje " škarpismus "-bloudění a marná snaha nalézt z neutěšené situace východisko.
Největší chudáci jsou peagogové, kterým nezbývá, než se všelijakým nápadům přizpůsobit. Těm současným
jejich úděl nezávidím . Mají těžký život Co min.školství - to " odborník "