- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jistě - jsou umělci, kteří vydělávají vysoko nadprůměrně. Protože jsou umělci nadprůměrnými, případně diváky (pro které pracují) nadprůměrně oblíbenými. Proto například jejich díla televize často reprizuje a platí odpovídající tantiémy. Je to normální. Někteří jim příjmy závidí (i to je asi normální).
A pak jsou umělci, kteří jsou je průměrní či sotva průměrní (jako většina z nás ve svém oboru). A ti mají příjmy sotva průměrné (jako většina z nás). A jsou na tom jako jakákoliv osoba "na volné noze" (což jsou nejen OSVČ, ale právě umělci a lidé pracující s nějakou speciální licencí). A potřebují pomoci jako kdokoliv jiný.
Pan Zaorálek rozlišuje divadla na dotovaná (tedy tak bídná, že by se sama neuživila) a na ta, která jsou byznysem (tedy ta, která na sebe umí vydělat). K tomu dvě poznámky:
- já jsem vždy divadla rozlišoval na dobrá, kvalitní a ta ostatní (bolševik zase na angažovaná a "upadlá")
- divadlo bylo a je byznysem; kdyby nebylo, pracovali by herci, kulisáci i uklizečky zdarma.