- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kaju se a sypu si popel na hlavu: Průsak Wolfovitzovy doktríny do NYT se nekonal roku 1922, ale 1992!
Blbej překlep.
Cesta k šťastné budoucnosti samozřejmě už byla vytvořena mnoha mysliteli, jen si jí materialisti nevšimli - protože je duchovní. Tak třeba Eckhart Tolle....Jinak z mého hlediska materialisticky založené lidstvo nic šťastného nečeká. Už se nám tu jasně oddělily tři mocnosti - USA-Rusko-Čína. K tomu nějak přicmrdávají, leč bezvýznamně, Francie a Británie či Turecko. Protože mocnosti usilovně makají na AI a nezachytitelných raketách, průser je na obzoru. Samozřejmě ideální by bylo, kdyby se lidstvo hodně zmenšilo a na planetě zůstalo místo 10 miliard asi 100 milionů ekologicky myslících idealistů. Ale nevím...možná po 3.světové.
Třeba v našem koutě Vesmíru, kde je víc galaxií než lidí, již pár takových šťastných civilizací prošlo celým vývojem od zrodu přes věk sebeuvědomování, rozvoje až k dospělé moudrosti a nakonec ke smířenému zániku.
Mrzuté je, že po nich pes neštěkne, tedy ani ten náš známý Canis major, ani nějaký hvězdný Pes z jiné galaxie. Žili v souladu s přírodou a se svojí hvězdou také skončili.
Více v blogu Dvě strategie pro lidstvo
Ptáte se proč to nefunguje? Funkčnosti chybí hloubka prožitku a krev. Zatím se plíživé revoluce, které zmiňujete na konci jeví z vytopených obýváků s plnými žaludky jako kdesi v dáli hrané počítačové hry. Revoluce zmiňované na začátku byly vyvolány bezprostředním prožitkem mas a končily krví. A vzedmuté emoce jsou materií pro umělce i filosofy.
Ohledně filozofů resp. ideologů s vámi nesouhlasím:
Marx napsal svou nenávistnou ideologii daleko před vypuknutím revoluce.
Hitler připravil tu svou také předem. První svazek jeho "díla" Mein Kampf byl vydán roku 1925, druhý o rok později, v roce 1926.
Pravdu ovšem máte ve věci umělců. Ti se "chytli" asi opravdu až po první krvi.
A proč novou filosofii - resp. nové náboženství?
O náboženství se mi nejedná. Ta nejsou doménou filosofů. Od těch bych očekával ideologii, která by se vzhledem k převratnosti doby hodila.
Když má lidstvo jako celek správně nastavit dějinnou výhybku, tak s patřičnou ideologií, pěkně prosím.
Na vaše výšiny znalostí či provokování nemám, ale osobně mi nyní nejvíc vadí odklon západní civilizace od základ. mezinárod. konvencí zaručujících aspoň některá základ. práva a svobody, tím i odklon od ústav zajišťujících základ demokratic. a právního státu. To vypadá pomalu na totalitu netušeného rázu. Něco z toho předvídal izrael. autor Harari (21 lekcí pro 21. stol.) - např. semknutí oligarchů napříč třetími zeměmi i těmi tzv. demokratickými (Rusko - USA apod.) s pomocí informač. gigantů. To se dnes bohužel projevuje v části médií. Varování Harariho (nebo dalších vč. britského historika T. Judta) se naplňuje. Někteří politici v EU a USA patrně navíc během covid-19 psychicky neunesli svou odpovědnost či se i zčásti propojili s korupcí a nekalými praktikami kolem farma-firem - zčásti se z toho naštěstí vymanily např. skandinávské země, vracejí občanům při dozvucích koronaviru (nyní jen lokál. charakteru) jejich práva a svobody. V postkomunistic. zemích to bude horší. Rusko (nemyslím tím jejich disidenty) a Čínu apod. je třeba izolovat, nepochopím, že nepřejdeme na plyn z Norska a na obnovitel. zdroje energie. Zákaz obchodování s Čínou (např. výrobu léčiv převést do Evropy). Se špatným život. prostředím je třeba zápasit, jinak se lidský život bude opět zkracovat. Možná to ale je dobře, podle mě planeta už moc nevydrží, brání se v podobě bleskových záplav a dalších pohrom.
Ten Harari vypadá zajímavě. Mimo jiné ve své knížce pojednává o umělé inteligenci, která je pro mne velkým tématem. Dotkl jsem se jí v článku Dvě strategie pro lidstvo: