- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zcela náhodně jsem narazil n i-netu na výbornou ilustraci k problematice propagandy:
https://www.svobodny-svet.cz/10135/genius-hybridni-valky.html#post1864
Viděl bych to obráceně. Propagandista vychází z toho, po čem lidé touží, co chtějí. Jinak by mu nikdo nenaslouchal.
Gramsi uvádí, že italští dělnici nadšeně tleskali rusky mluvícím řečníkům, i když jim nerozuměli půl slova.
Většinou je cílová skupina nějak nespokojená, ale neví přesně, co vlastně chce, nezná cestu k nápravě. Pak se uplatní běžné schéma:
1. Popsat současný stav
2. Zdůraznit nepříznivé jevy, které cílové skupině vadí
3. Označit viníka
4. Navrhnout neutralizaci / likvidaci viníka, naznačit, že to vyřeší všechny problémy
Váš příklad z Itálie tomu nijak neodporuje, jen vstupuje do naznačeného postupu uprostřed. Ti dělníci byli "předzpracovaní", někdo jim nejdřív vyprávěl jejich vlastní příběh. To, jak jsou ubozí, jak jejich rodiny strádají, atd., Pak ukázal na fabrikanty, žijící v přepychu. A pak představil ruské revolucionáře jako zástupce lidí, kteří si s vykořisťovateli rázně poradili. Rusové řečnili plamenně, a to v takové situaci naprosto stačilo. Mohli třeba přeříkávat ruský telefonní seznam.
Zvláštní je, že již od roku 1979 nám naše vlády neříkají pravdu a přesto je polovina populace má ráda. Tzv. "letní čas" nic nepřináší, zvláště po roce 1990 nám nemusí vláda diktovat, co "musíme" 2x ročně udělat s hodinami. Dál se setrvává v bludu, podporovaném EU, jak je LČ bezvadný. A přitom nejvíc škodí zdraví našim dětem školou povinných. Nikdo se jich neptá, zda od března do října chtějí denně vstávat o hodinu dříve. Takže jak a kde hledat pravdu tam, kde přestává zdravý rozum fungovat?
Mládež získává o hodinu více na alotrie- Znáte to, do setmění musíš být doma