- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S tímto označením jsem se již setkal v Německu... a podotýkám, že hned pod tím bylo i původní označení... a tak tomu má být (a je jistě zájmem majitelů pump aby i bylo) i u nás... Takže hodně povyku pro nic za nic... a oč se jedná? Jen o to, aby normální řidič, který vyjede i mimo naší republiku (a cizinci, kteří naší republiku navštíví) věděl, co do nádrže svého auta tankuje a je jedno, zda to bude v Itálii, Lotyšsku či Norsku...
Když bude na stojanu napsáno Diesel a Benzin, chápou to řidiči z celého světa. Máte místo mozku míchaná vajíčka.
Doufám, že normální vedoucí u čerpačky, kromě tohoto EU označení ponechá ještě staré označení, Bylo by to logické.
Také jste si vzpomněli na film "Drahé tety a já"?
Jak jim nakonec omylem pro naftová kamna prodá pumpař benzín a Hanzlík se po výbuchu vypotácí ohořelý?
Kam se na to hrabou budoucí zadřené a vyhořelé motory.
Poznámka pro autora pro indiánky
V té době jaksi motory nebyly a tudíž benzín nebyl téměř k ničemu.
Z nafty se dělal hlavně petrolej na svícení a ten musel být kvůli bezpečnosti málo vznětlivý. Proto se těkavější složky oddestilovaly a buď rovnou zlikvidovaly spálením nebo dokonce vylitím anebo maximálně sloužily jako nějaké nebezpečné rozpouštědlo a ředidlo pro lékárníky, což byli defakto tehdejší chemikové.
Hlavním produktem z ropy byl tedy petrolej na svícení a možná ještě nějaký minerální olej na mazání lokomotivy a dalších strojů.
Když se objevily spalovací motory, tak automaticky se do nich začal jako palivo používat benzín jakožto levné palivo, pro které jinak nebyl odbyt.
Vidíte. A mě bylo celou dobu divný, proč Sam Hawkins nejezdil autem ...
Přečetl jsem si článek a šel dělat neoblíbenou činnost - žehlit. A mám teorii k tomuto značení, která mě při tom napadla.
Kolečko = benzín/ čtvereček = nafta. E u benzínu = ethanol/ B u nafty = bioložka a číslo určuje podíl v procentech (u nafty to autor napsal). Jak bude rozlišeno oktanové číslo u benzínů (95/98 u nás) to nevím.
Sjednocení označení je v pořádku, chápu že človíčkovi, který nepřejel hranice, to může připadat divné. Jinak "petrol" je benzín v anglické angličtině a "gasoline" nebo "gas" je benzín v americké angličtině. Tam vždy hledáte "gas station" ale s plynem to nemá co dělat. No a nafta vždy byla "diesel fuel" nebo "diesel oil No. 2".
Přejedete v Německu k bezinové pumpě a tam je Normál, Super, Super Plus, Diesel, Autogas. To, že je Diesel nafta je jasné, stejně tak jasné je co je Autogas. Pak jeden zjistí, že Normál je Naturál 91, Super je Naturál 95, Super plus je Naturál 98 a pokud se to sjednotí budete lepší, ne ?
Nemohu odolat, abych zde nedal k lepšímu vtip, který u nás koloval, když se ještě čepovaly benzíny Normal a Super:
Přijede Němec na českou benzínku, vytáhne tankovací pistoli ze stojanu a vrazí si ji do zadku. Pumpař se na něj chvíli dívá a pak na něj zařve: "Das is normal ?!" A poklepe si na čelo. Němec na to s blaženým úsměvem: "Nein, das is super!".
Tak jeden z reálu. Přijede blondýnka k pumpě, poté co 2x obejde všechny stojany, přijde k obsluze a říká: Přítel mi půjčil auto a mám do něj natankovat naftu. Všechno jsem prošla, máte tu normal, super a diesel, ale naftu žádnou.
Já ve sjednocení značení motorových paliv v rámci EU nevidím nic tak nenormálního. Zaprděnému Čecháčku, který nevytáhl paty z rodné hroudy, to možná připadne jako pitomost, ale pro turisty ze všech koutů světa to může být přínosem.
Vy zcestovalý čecháčku. A kdepak jste viděl na pumpě prodávat třeba Bisel?
Vymýšlejí zhovadilosti a zbytečnosti, ale aby vymysleli , jak zajistit vnější hranice je ani nenapadne. A bezpečnost řeší evidencí vzduchovek. Už by bylo na čase vyměnit vedeni EU nebo odejít.
Ale víte, kolik lidí je potřeba k vymyšlení a prosazení této užitečnosti. Minimálně 2 komisaři a 20 podržtašků. ̈
Náklady: cca 1.000 000 EURO.
A v čom je teraz problém ? Ešte 10 rokov bude v zátvorke pri novom názve aj starý názov.
To je dobře, že to bude ještě deset let označené podle starého, to je plánovaná délka mého života. Pak už mě to bude jedno.