Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

2. 6. 2011 13:17
je to přesné

Řada absolventů, se kterými jsem se setkal (VŠE, PřífUK, ..) měla sice hlavu plnou teorií, ale pak ani neotevřeli Excel a nedali dohromady v komentářích holou větu. Ani VŠ neučí lidi přemýšlet, jen se deklamuje. R^

0 0
možnosti
JW

PAVEK_

1. 6. 2011 12:21
Článek je nesmysl a LŽE SE V NĚM

Jakožto student filosofie bych se k tomuto kardinálnímu nesmyslu rád vyjádřil. Je plný nesmyslů a lží. Nechápu, proč pan Červený lže a píše o tomto jakémsi de Bonovi, že to je filosof. Proč matete veřejnost, pane Červený? Veřejnost si pak ještě budou myslet, že lidé jako de Bono jsou filosofové, přitom ale nejsou. Schválně jsem se hend podíval na plato.stanford.edu, kde jsem vašeho de Bona nenašel. Dle wikipedie je to physician, author, inventor a consultant. No, to je sice moc pěkné, ale NENÍ TO FILOSOF. Nemá filosofické vzdělání, má vystudovanou medicínu, psychologii, design. Nemá vystudovanou filosofii, tak příště prosím, pane Červený, nelžete. Ostatně kdyby to byl filosof, tak se zřejmě v článku nedočtu to, co jsem se dočetl. Nechápu, doopravdy nechápu, pane Červený, jak můžete napsat (nebo snad de Bono), že vzdělávací systémy jsou zaměřeny na kumulaci znalostí a pár slov poté píšete, že učí "jen kritickému myšlení". Tak co prosimvás?

0 0
možnosti
JW

PAVEK_

1. 6. 2011 12:25
Re: Článek je nesmysl a LŽE SE V NĚM

Tak co prosimvás? Vyberte si, protože pouhá

kumulace znalostí a kritické myšlení, to jsou protiklady. Vy ale napíšete že se v dnešním systému pouze kumulují znalosti, tedy se učí pouze kritickému myšlení :)) Vy jste vážně neuvěřitelný. Děláte si tu vážně skvělou reklamu :)) Píšete o dvou zcela protikladných věcech, že jsou jedna. Vzhledem k tomu, že to nevíte, pane Červený, tak Vám to tedy rád řeknu: Cílem studia filosofie je víte co? Cílem studia filosofie je především naučit se kritickému myšlení. A vy tu napíšete, že dnešní VŠ obecně se zaměřují na kumulaci informací, tedy na kritické myšlení. Větší s prominutím naprosto totální hovadinu už jsem dlouho neslyšel. Pokud se chcete naučit kritickému myšlení, tak jděte studovat filosofii, jinak se totiž kritickému myšlení příliš nenaučíte. Dále tam píšete (nebo zase de Bono) že "výuka jazyka, matematiky, dějepisu, přírodopisu...." jsou nezbytné ale důležité je myšlení.

0 0
možnosti
PH

petrph

1. 6. 2011 11:31
sice ano,

Ale přemýšlet,dokonce produktivně myslet můžu jenom nad souborem znalostí a vztahů, které už mám v hlavě,a nebo  jsem schopen si je sám objektivně obstarat.Jinak můžu přemýšlet leda o nesmrtelnosti chrousta A nebo, což je ještě horší, nad  frázemi, které mi někdo (třeba v reklamě) strčí pod nos ala  "dočista dočista " a "9 z 10 doporučuje".

Tudíž, i ta kvalitní škola musí předat svým studentům dostatečnou sumu teoretických

vědomostí. Ta suma pochopitelně může a musí být menší ,pokud je  doplněna tréninkem  produktivního myšlení nad touto sumou znalostí, takže je absolvent schopen po dokončení školy prakticky aplikovat.Ale bylo by vhodné aby rodiče věděli, v čem konkrétně naučí škola ty děti produktivně myslet. Ve finanční matematice? Fyzice?Podnikání? Právu?Náboženství? Politickými úvodníky?

Námitka stojí,že dneska je většina informací lehce dostupná na netu.Ale jenom Google nestačí.Ať je škola naučí udělat aspoň odbornou rešerši či vytvořit odbornou práci bez pomoci Ctrl C Ctrl V.

0 0
možnosti
MR

Marki2

1. 6. 2011 9:50
trefa

Článek jako by mi z duše mluvil, přesně jak se píše. Jsem student VŠ, hlavu mám nabitou teoriemi,ale jak je použít? Jak je kreativně uplatnit? Život a škola jsou si propastně vzdálené a rozhodně by mi ulehčilo život, kdyby jsem se i ve škole naučila co vlastně k práci potřebuju nejvíce...MYSLET!! Jsou sice způsoby jak si to nacvičit jinde, ale proč by to nemohla poskytovat i škola?

0 0
možnosti
R

Roman36a

1. 6. 2011 9:54
Re: trefa

Smím vědět co studuješ?

0 0
možnosti
A

Anngy

1. 6. 2011 9:44
Myšlení ve školách

Určitě bych dítě nedala do školy jen proto, že je nejbližší. Pokud zjistím, že nedokáže dostatečně vzdělat a dát mu potřebné, najdu školu jinou. Je to pro jeho budoucnost, bude to jeho život.

Také si myslím, že škola zahlcuje nepodstatnými informacemi, samozřejmě základ je základ, to, co se ale ve školách učí, už mi jako potřebný základ mnohdy nepřipadá. Ale myslet nenaučí, bohužel se o to ani nesnaží. Stačí se několik žáků na něco zeptat, obvykle začnou "přemýšlet" jako když jsou zkoušení u tabule, bojí se vyslovit svůj názor, přijít na něco nového, protože škola je k tomu nevede.

Výběr školy je velmi důležitý. Kdybych mohla, pro sebe bych si vybrala jinou školu, než do jaké jsem chodila. Bohužel, to já už nemůžu.

0 0
možnosti
R

Roman36a

1. 6. 2011 10:08
Re: Myšlení ve školách

Vybrat si mezi základními školami nějakou která vyčnívá je problém. V podstatě taková neexistuje. Některé se chlubí tělocvičnou a hřištěm venku, jiné Bio stravou v jídelně a další novými počítači. To je ale tak všechno. Jiné rozdíly zkrátka nejsou a neexistuje škola ze které by vycházeli premianti, nebo jiná ze které vyjdou převážně tupci. Škola přirozeně vede děti k vlastnímu názoru, jenže ten nemůže být na všechno. 2+2=4, Paříž je hlavní město Francie, člověk je savec, nebo druhá světová válka skončila 8.5.1945......... To jsou prostě fakta, které nikdo neokecá. Na to být vlastní názor nemůže. Na co nového by dítě jako mělo přijít? Většina dospěje k názoru, že je škola na nic a jediné co k životu potřebuje je wikipedie.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

1. 6. 2011 9:38
hmm

a co by se s tím dalo dělat?

0 0
možnosti
L

lenova_02

1. 6. 2011 8:56
Veďme a naslouchejme...

V reakci na několik příspěvků, si myslím, že dítě v raném věku si vybere školu spíš podle toho, zda tam chodí Mařenka, kterou má rádo... Proto musíme dítěti naslouchat, a vědět, jaký typ školy by pro něj mohl být tím vhodným, nám namysli např.zaměření. Ano i z jedné třídy o 100 dětech vzešel génius, myslím, že nejen v tomto případě hraje hlavní roli osobnost učitele jeho pojetí a vztahu k žákům. Základní škola dle mého názoru není jen o učení základních pojmů a znalostí, ale především o vztahu ke vzdělávání, naučit se přemýšlet určitým způsobem a trénink paměti. Jsem zastáncem toho, že paměť je potřeba drilovat (cvičit), výborným příkladem je moje babička, které je 90 let a dokáže bezchybně citovat knihy i ve starořečtině. Důležité však je rozumět naučenému a umět to použít a nejen to, orientovat výuku na myšlení divergentní(kreativní), nejen konvergentní (notoricky známé ,, Najdi právě jedno řešení slovní úlohy..'''') Bez umění divergentního myšlení by se celé lidstvo motalo v kruzích.

0 0
možnosti
R

Roman36a

1. 6. 2011 9:03
Re: Veďme a naslouchejme...

Dítě si žádnou školu nevybírá. Prioritou je její vzdálenost, která se dá pokud možno absolvovat pěšky a bez toho, aby dítě bylo nuceno přecházet nějakou rušnou dopravní tepnu. Jestli někam chodí Mařenka je nepodstatné, neboť dítě ani netuší na základě čeho ho do školy vzali. Mařenka může chodit do stejné školy, ale do jiné třídy. Taky netuší že tam musí chodit ze zákona.

0 0
možnosti
LJ

carandache

1. 6. 2011 8:44
Ten posledni odstavec neni realny

Kdyby mel kazdy obihat skoly, ktere ho zaujaly a dlouze rozmlouvat s reditelem a pedagogickym sborem, tak by nedelal nic jineho. Navic, kdo na to ma cas (jak rodic tak ucitel) a chut. To je prece pitomost.

0 0
možnosti
MM

strycek-Joe spol. s r.o.

1. 6. 2011 8:27
Nechte své děti

, ať si vyberou školu sami, pane Červený. Možná jste totiž se svými současnými znalostm,i a skutečnostmi mimo mísu, aniž o tom víte.

0 0
možnosti
V

Valla

1. 6. 2011 8:07
jen pro lidi s auty

Vybrat dětem kvalitní školu je sice hezký, ale dostupný jen pro lidi, co mají možnost svoje dítko vozit autem každý den do vzdálené školy.

Bylo by fajn, kdyby se změnil systém školství a více škol by tak bylo kvalitních. Neříkám všechny, to by byla utopie...

0 0
možnosti
R

Roman36a

1. 6. 2011 8:24
Re: jen pro lidi s auty

Jak se pozná kvalitní škola?8-o To je zajímavé, že i ti nejlepší z nejlepších chodili do obyčejné obecné v místě, mnohdy to byla jednotřídka na malé vesnici a přesto to dotáhli velmi daleko. Základní škola má dát dětem pouze základní všeobecné vzdělání. To že veškerý potenciál který v dítěti je dokáže celá řada rodičů zabít televizí a počítačem který slouží vyloženě pro pobavení, za to žádná škola nemůže.

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik