Děkujeme za pochopení.
ika
Taky je nevidím.
Jestli jste dislektik, tak to dokážete dobře kamuflovat.
dino_na_idnes
Re: Taky je nevidím.
Myslíte dyslektik? Ale uznávám, že zrovna tohle nemusí být o dyslexii, cizí termiti jsou prostě prevít.
MacX
Vietnamci a Romové
Příklad Vietnamců a jejich úspěchů je trochu nekorektní. Všimněte si, že Vietnam samotný je dost chudý, ačkoliv se tam už nějakou dobu socialismus nebuduje.
"Naši" Vietnamci jsou takoví výkonní prostě proto, že jde o elitu svého národa. Podobně jako jsou romští vysokoškoláci elitou svého etnika.
Zkuste si prosím představit, co je to za odvahu, vydat se tisíce kilometrů od domova mezi příslušníky jiné rasy a bez znalosti jazyka, ostatně postaveného na jiných základech, než je vietnamština. To je velký, obrovský rozdíl oproti tomu, když začíná Čech třeba v Americe.
Jde tedy o velice odvážné lidi, kteří si pro svou akci - emigraci, museli věřit. A taky spolu intenzivně spolupracovat.
Chytry.Levicak
matematika a vrozený talent na ní
když někdo pravdu neumí matiku(nemyslím jednoduché sčítání a odečítání) tak to je spíše vrozené. každý má talent na něco,někdo na hudbu sport atd..já měl z matiky vždy od 7 třídy čtyřky a rozhodně to nebylo kvůli toho, že bych se jí neučil...Ale prostě jsem hromadu věci z ní nemohl pochopit. Zase mám talent třeba na sport a hudbu. Rozhodně to není v tom,že děti nemají volnočasovou aktivitu. V tom případě by jim nešly ani předměty jako dějepis nebo zeměpis.
petrph
Re: matematika a vrozený talent na ní
Ono je to zase o způsobu výuky. Tedy, když se povede dostatečně kvalitní výklad a dostatečný a kvalitní způsob procvičování,tak se i ten co nemá talent ty požadované základy naučí.
Já osobně si vzpomínám, že jsem doučoval diskalkuličku (přímo to měla od doktora potvrzené), a vytáh jsem jí na střední škole na dvojku. Taky jsem s ní musel mít pořádnou trpělivost.
A podobně, na VŠ jsem doučoval kolegy (i kolegyně) derivace. Všichni se dušovali,že vůbec nemají matematické nadání, všichni napoprvé omdlívali jenom když ty vzorce uviděli, a nakonec jsem je dotáh k tomu že tu zkoušku udělali.
Ono prostě skutečně záleží na kvalitě té výuky, aby se vyučující podal výklad tak,aby ho studenti pochopili, a pak to s nimi trpělivě procvičoval, než to dostanou do krve i ti pomalejší.Jinak to vlastně nemá význam a jsou to vyhozené peníze i čas. A že pak, bohužel, i ten pomalejší student, i když chce,tak to sám, ze špatných poznámek a špatné učebnice, sám nedožene..
dino_na_idnes
Kvalita učitelů
Osobně vidím primární problém v tomto - pokud chceme začít učit matematiku lépe na celostátní úrovni, potřebujeme nezanedbatelné množství učitelů, kteří to zvládnou. Jenže ti prostě nejsou, není tu prakticky nikdo, kdo by je naučil, jak učit v souladu s moderními trendy.
Coby opravdu nadané dítě jsem měl neuvěřitelné štěstí na základní škole, kdy jsem narazil na učitele, který můj talent rozpoznal a rozvíjel jej, učil mě individuálně, na hodiny si připravoval seznamy příkladů speciálně pro mě a zatímco spolužáci se dle osnov potýkali se zlomky a základy kombinatoriky, já si hrál s maticemi a komplexními čísly.
Na střední škole už jsem takové štěstí neměl, ač jsem byl v matematické třídě na přírodovědném gymnáziu a učitelka dělala, co uměla, bylo to prostě málo. Naštěstí jsem se dostal ke korespondenčními semináři pořádaném studenty matfyzu (což předurčilo mou dráhu pro dalších osm let), bez této jejich prakticky volnočasové aktivity bych byl ale v systému našeho školství ztracen.
dino_na_idnes
Re: Kvalita učitelů
To samé se týká informatiky, základku jsem vychodil v dobách, kdy počítače začínaly a občasný pokus o výuku informatiky spočíval v tom, že jsme si z meotaru opsali algoritmus, který něco udělal, a pak jsme hráli hry.
Na střední to bylo o něco lepší, člověk pochytil nějaké ty základy, ale v součtu to nebylo nic, co by mi třeba výrazně pomohlo v kategorii P matematické olympiády, od toho tu opět byl korespondenční seminář pořádaný informatiky z MFF... a samostudium.
kali.czz
Dnes a vcera
Na zacatek, myslim, ze tam mate chybu. Romove neprisli pred 400 lety ale jiz pred tisici lety (nebo takhle nas to aspon ucili). Musim ale presne uznat, ze je to prave o tom, ze v detech se nevzbuzuje zvedavost a touha. Znam jedno gymnazium v Ceskych Budejovici, ktere jiz nekolik let (mozna desitek let), ktere produkuju talenty. Neni to kvuli tomu, ze by tam chodili chytrejsi lidi, ale ucitele v nich dokazi vzbudit touhu po studiu. Toto je taky dalsi duvod, proc u nas nemuze fungovat system od 7 do 7 ve skole. U nas se zkratka skola na vyssich stupnich povazuje uz za praci a ztraci se z nich pak touha po vzdelani. Ja osobne chodim ze skoly vycerpany a nemam chut nic delat a to je spatne. + driv jsem se do skoly tesil, dnes kdyz se probudim, tak jenom premyslim jestli sem neco nezapomnel udelat.
Zmeni ve skolstvi jiz byly at uz oficialni nebo ne, ale musim rict, ze jadro ,,stylu" vyuky zustava
zdeseny obcan
Re: Dnes a vcera
My tady v CR porad cekame ze prijde nejaky zazrak, ze nekdo "zlepsi skolstvi" a pak nastane ten pravy raj na zemi. My sami s tim nic nesvedeme, musime cekat az prijde nekdo druhy.
Dokud nebudou rodice svoje deti motivovat aby se ucily tak s tim ucitel nic nesvede i kdyby to byl sam Komensky.
V tomto bychom se meli poucit od Ciny - v nedavnem mezinarodnim testu PISA tamni deti suverenne obsadily prvni misto ve vsech testovanych oblastech, bez vyjimky. Nasledovaly dalsi zeme jihovychodni Asie a teprve pod nimi se krcila Evropa. V Cine maji uspech prestoze je tamni skolstvi mizerne financovane, prestoze tamni IQ je jen o par bodu vyssi nez zde. Tam rodice na vlastni oci vidi ze vzdelani skutecne prinasi lepsi zivot, ze to neni jen prazdna slupka nebo propaganda.
petrph
ono už to bylo i u nás,jenže dávno
Za socialismu u nás totiž fungovaly dětské družiny,kde se o děti starali,než se rodiče vrátili navečer z práce.Pochopitelně, že si tam pod dohledem vypracovaly domácí úkoly,pochopitelně že tam měly různé hry a kroužky, chodily na procházky do přírod..
A "vysvětlit, že bez matematiky nemůže fungovat internet, mobily, auta, počítače, .samo o sobě nestačí, (To je jako by jste vysvětlovali českým voličům důležitost senátu).Čili, pro ty děti se musí podat na jejich úrovni, takové zajímavé příklady v jim přístupné matematice (kterou se právě učí), aby je to "chytlo". Což je právě ten problém. Jednak najít to nosné téma,které by je skutečně zaujalo(já nevím,počet Šmoulů,zdražení cigaret,výpočet neplodných dní), a pak pro to vymyslet dostatek poutavých příkladů.Slušná makačka,ale může se vyplatit.
Abych uvedl příklad, už za bolševika,vymysleli v Abíčku tzv.papírový počítač.I bez PC,jen s kusem papíru,,pár instrukcemi a tužkou šlo vypočítat třeba let rakety na Měsíc..Bylo to docela chytlavé
zdeseny obcan
Re: ono už to bylo i u nás,jenže dávno
Nejvetsi vliv na deti maji rodice. Pokud ti vzdelanim pohrdaji pak je vse ztracene, viz ta cikanata v Tydnu.
kleo
nevím, nevím
13-ti letá neteř občas doběhne s nějakým "zapeklitým" úkolem a musím říct, že současné učebnice matiky se s ničím nezadají s těmi z dob totality. Nuda, nuda, nuda a hromada zbytečností. Nechápu, k čemu se děcka učí např. "ruční" dělení dvojciferným notabene trojciferným dělitelem, mám ekon. vzdělání, pracuju jako daňový poradce, ale v životě jsem to nepotřeboval. Zatímco u jazykových učebnic došlo k pozitivním změnám, u mat. se nic nezměnilo.
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2837x
Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.
www.karelcerveny.org. Linkedin.
www.mbc.name