- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K těm autům - vemte si třeba škodovku 120 z roku 1987, která měla po 100 tisících značně opotřebený motor - spotřebu oleje, zaklepané ventily, zkrátka nutnost generálky a také rezla. Nebo naši měli trabanty, které se dokonale sypaly bez kurvítek, ...dnes se auta fakt vyrábí jinak, jinak by nebylo stáří 15 let.
Ano. Psal jsem o amerických autech. Dnešní Lada také nebude žádaným veteránem za 30 let. A k té spotřebě oleje. Stačí si otevřít návod nového vozu (třeba koncern vw) a přímo výrobce uvádí, že spotřeba 0,2 - 1 litr na 1.000 km je v normálu. Kolik bude normální po těch 100.000?
Např:
Podle holandské pojišťovny, která ročně pojišťuje mezi 12 a 15 tisíci vozy právě v souvislosti s možným vznikem technické závady, trpí motory 1,4 TFSI, 1,8 TFSI a 2,0 TFSI, zejména pak jejich výkonnější verze a ty, které jsou používány v těžších modelech, vysokou spotřebou oleje. Spotřeba 1 litru na 1 000 km není podle pojistitele výjimkou a ani následek v podobě úplného zničení motoru při ztrátě tlaku oleje nebývá výjimkou.
Myslim, že auta se rozhodně nevyrábí tím způsobem jako ony škodovky a vydrží mnohem víc. Pokud by se dnešní auta rychle sypaly, tak by se snižoval i průměrný věk vozového parku (je to naopak) a i proklínané Fabie HTP mají už leckdy najeto půl milionu a pořád jezdí.
Ano pise se to. Pro jistotu, ale u vsech osmi aut co jsem mel jsem se o olej vubec nestaral, od inspekce do inspekce, neboli od vymeny do vymeny. Jedine u BMW 1100R byla zpocatku spotreba 0,2 l/100 km a kdyz jsem to reklamoval dozvedel jsem se ze je to pri zajizdeni normalni. Po 1600 km mi v servisu vymenili olej a pak zu jen po 20, 30 a 40 000 bez dolevani.
Máte pravdu. Dnes se píše "pro jistotu" co by mohlo být. Spotřeba oleje, zbytky nějakých alergenů v jídle atd. Třeba bude brzy i v klobásách za 30 korun pro jistotu upozornění, že by mohlo obsahovat maso. Co kdyby se náhodou opravdu stalo ;-) Pokud věřím svému produktu, nepotřebuji psát co vše se může stát, pokud to riziko neexistuje.
Tak ono to prislo z USA, kde si chytraci vysoudili pekne bolestne. Pani co se oparila kavou u donalda, susila psa v mikrovlnce a podobne. Pred dojem jsem si koupil nahradu za zu BMW. To byste neveril, ze Motor nebo vejfuk muze beit horkej, Benzin ze hori, v Akku je kyselina a ta Lepra. A pred kazdou vetou o tomto velike tucne pozor s vykricnikem.
A kopodivu o spotrebe oleje co benzinu ani slovo.
U Rollse pisi o vykonu, ze je dostatecnej, prej. Toho jsem nikdy nemel.
Tak já měl přibližně stejný počet vozů, možná o pár víc a prakticky u každého jsem olej dolévat musel
Až u tohoto vozu (BMW E39, model 540i) jsem za 11 let nedolil ani kapku. Ale pravda, ten proběh byl asi od 155.000 km do 275.000 km, což opravdu není žádný zázrak.
A jako na potvoru, asi před rokem se mi při nastartování objevila hláška "totální ztráta tlaku oleje v motoru" a já zpanikařil a koupi pikslu plné syntetiky za asi 300,- CZK.
A to byla těžká rána mému důchodcovckému rozpočtu, protože ta piksla je stále v garáži a blokuje mi peníze na 6-7 Plzní:-)
Hm, Trabanty... Jedného mám desať rokov, mnou najazdené 40 tisíc km, ročník 1974. Dvakrát porucha štartéru, oprava doma. Výmena zadných ramien, oprava doma. Výmena spotrebného materiálu doma. Bude treba po 45 rokoch vyvariť prahy. Na Trabante sa fakt nemá čo sypať. Iné auto som nikdy nemal.
Ale má se tam co sypat, ve fabrice tom moc nedali, ostatně i ve Světě motorů bývala spousta článků, jak toto trochu autu přiblížit. U našich i tři závady během 20 km - vynechávání jednoho válce, uvolněné lanko plynu, nemožnost nastartovat...