- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chapu, ze zde neni prostor pro to, abych autorce popsala realitu studia v UK (v mem pripade v Londyne). Tak tedy jen kratce: za blbou se nepokladam, dokoncila jsem bakalarske studium v CR, pokracuji magisterskym v UK (tudiz mohu srovnavat, narozdil od ni), samozrejme pri tom i pracuji, snazim se poprat s jazykovou i kulturni barierou, noci travim nad ruznymi eseji, pri kterych musim prokazat miru porozumeni i vlastni nazor na vec (narozdil od CR), pripravuji prezentrace, na ktere opravdu nekdo reaguje... atd. Opravdu nerada bych zachazela do nejakych vulgarit, ale jestli je tu nekdo blby, je to pani autorka.
Mluví o matematice. Platí všeobecně že východní evropa je na tom s matematikou mnohem "brutálněji" než svět, už od základní školy... A můj osobní názor je, že je to jenom dobře.
A proč tu někoho urážíte, nechápu.
jste si udelala takovyto nazor po jednom popovidani s kamaradem?
Ti co v UK ziji delsi dobu (a studovali zde) uz vi, ze studovat ten "byznys" neni pro matematicke geniusy.............i kdyz horsi jsou media studies!
Ale on asi ten Vas kamarad vi vic, protoze je na prestizni universite ve Skotsku.
Ach ten 4. pád v českém jazyce!!! Ono v anglosaském školství je takových pseudo-oborů jako byznys, media studies, atd. (mimochodem tlačí se i k nám) hodně a vystudovat je skutečně není žádný problém...
Plzeň je podstatně blíž a nemusíte umět anglicky ani oukej
Jaroslav Žák ve své knize Študáci a kantoři líčí jak jeden nezdárný žák náhle zcela zdárně napsal kompozici z latiny. I pojal kantor podezření že jí opsal. Napřed ji porovnal s ostatními kompozicemi ve třídě. Nic. Pak s kompozicemi za pár let zpátky.Nic. Pak s díly latinských klasiků,..Taky nic. Po dlouhé době našel v jakési knížečce povídku s podobným obsahem v čisté hovorové norštině. I nařkl studenta že se tento naučil plyně norsky aby se nemusel učit latinská slovíčka do kompozice.....
Takže asi tak. nevoní Vám matematika na VŠ? Radši se naučit plynně angličtinu slovem a písmem a jet studovat do Skotska?
Jenže k tomu ještě jedna osobní zkušenost. Ono je zvykem profesorů v prvním semestru VŠ matematiky i u nás, že zrychleně "projedou" látku ze SŠ,aby se ujistili že jejich studenti jsou v obraze. Takže aby se i ten student ve SKotsku třeba nedivil, že se probírá zaokrouhlování a o měsíc později integrály....
Jenze na stredni se matematicke problemy resi logickym rozumem, na VS vedeckym pristupem a na prednaskach jsou podany i ty nejjednodussi veci schvalne tak slozite, ze je jde ztezka pochopit - ne problemy samotne, ale proniknout vedeckym ptydepe k podstate problemu. "bud A pologrupa diskretnich vektoru..."
ve VB je velmi ruzna, moje dcera nyni navstevuje zakladni skolu, kde je matematika velmi narocna, je pravda, ze metody jak dojit k vysledku jsou podle nas zbytecne komplikovane,ale dcera pocita tak jak ji naucime doma a neni problem
Ale mila pani sve blbe deti prece muzete poslat studovat jakykoliv obor i v Cechach a alespon nebudete mit strach ze se o sebe blbankove nezvladnou v zahranici postarat....stejne jako v UK (USA, Nemecku, Francii apod) je mnoho skol nevalne povesti, kam muzete poslat sve deti, tak je tam i mnoho vybornych skol, kam se bohuzel nedostanou. Stejne tak je tomu v Cechach. Priste zkuste myslet trochu logicky, i kdyz mozna vam to vzhledem k vasemu chybejicimu matematickemu vzdelani odpustim
k čemu je VŠ, kterou někdo vystuduje, aby měl titul, ale stejně zůstává blbej jak tágo?
Před pár lety měli už všichni maturitu, dneska se požaduje titul.
Pokud se dneska mladý člověk nedostane na státní VŠ, rodiče mu zaplatí pseudoVŠ, kde se takový člověk utvrdí o své genialitěi... No jasně, že to hlupákovi nepomůže, ale zvedne mu to ohromě sebevedomí.... a to se dneska počítá!
Nerad kazím článek nabitý optimismem a nadějí pro "blbější" studenty, kteří by na našich VŠ nepřežili ani semestr. Skotové mají dlouhodobě školskou krizi, jednak kvalitní pedagogové odcházejí učit do Anglie, jednak konkurenceschopnost skotských škol je mizivá. Krom zlepšení (skotské) angličtiny není důvod.