F1: Zvučně, stručně před Tureckem - aktualizováno

Milí čtenáři, opět se Vám pokusím zprostředkovat krátké extrakty z tiskových zpráv před Velkou cenou Turecka, článek budu postupně aktualizovat, podle toho, jak týmy začnou uvolňovat své tiskové zprávy.

Okruh v IstanbuluDaimler Global

McLaren

Jenson Button zmiňuje osmou zatáčku a připomíná, že okruh v Istanbulu se mu líbí - je to prý jeden z nejlepších moderních okruhů, také se zde nejlépe předjíždí. Tým si veze upgrady a bude mít dobrou šanci, aby se mu vedlo dobře. Lewis Hamilton připomíná slušný výkon z Monaka a slušný výkon očekává mírně nejistě i v Turecku. Martin Whitmarsh říká, že poté co v uplynulých dvou závodech každý z jedzců jednou nedokončil, jsou odhodlání v Turecku skončit vpředu. Tým prý bojuje ve vývoji. Přejme jim štěstí a průchozí chlazení.

Mercedes

Nico Rosberg vidí v Instanbulu jednu z nejlepších tratí, kterou kdy navštívil. Rosberg se také odkazuje na pokračující vývoj vozu. Michael Schumacher si chválí směrem ke své osobě turecké fanoušky a chce jim poskytnout příležitost k nějaké té drobné oslavičce. Mimo toho si Schumacher všiml, že trať se jezdí proti směru ručičkových hodinek. Ross Brawn přiznává, že Monako bylo frustrující a tím se zavzdušňuje skoro celý odstavec. Dodává detaily vývoje, které by měly pomoci: návrat delšího rozvoru, poslední verze ftrubky, zadní křídlo a vývoj aerodynamiky. Norbert Haug opět strojové předčítá charakteristiku okruhu, jak z nějaké příčurky a dodává, že doufá v krok před.

Sauber

Pedro de la Rosa doufá v návrat výkonosti vozu na úroveň z Barcelony. Přetížení, kterého je trať plná, působí prý negativně hlavně na pneumatiky a krk. Kamui Kobayashi chce také těžit z vývoje vozu před Monakem a doporučuje tvrdou a poctivou práci. James Key nic přínosného neříká, snad jen, že se tým vrátí k použití ftrubky a že má nějaké nové aerodynamické vývojové prvky.

Renault

Robert Kubica je opatrný ohledně hodnocení výkonu Renaultu v Monaku, protože je to úplně jiná trať a v Turecku může být vše jinak. Také přiznává nějaká zlepšení vozu. Celkově je překvapený, jak dobře se týmu letos daří. Vitaly Petrov hodnotil závod v Monaku jako obtížný, v Turecu se bude opět snažit na sto procent. Více bude vědět až po pátečních trénincích.

Williams

Rubens Barrichello chápe DNF obou vozů jako zklamání a to zejména kvůli příčině své nehody (kanál). Zmínil potenciální problém s krčními svaly kvůli orientaci okruhu, ale všichni jezdci prý na tento závod speciálně trénují. Nico Hülkenberg vidí trať v Turecku jako pravý opak Monaka a to nejen kvůli směru. Závodil zde v GP2 a okruh se mu líbí. Rád by si po Monaku trochu poopravil náladu. Sam Michael přiznal, že se tým hlavně soustředil na opravu obou vozů po Monaku a že nestihli přední křídlo, proto použijí předchozí specifikaci. Také si pochvaloval Cosworth a jeho "vývoj", k tomu všemu budou i oba Williamsy vybaveny ftrubkou.

Bridgestone

Hiroshi Yasukawa mektá jen marketingově (asi jako v proslulém cimrmanově hře: "Kolega Vám behěm svého obsáhlého referátu stačil sdělit, že jsme do Liptákova jeli auty a že jsme cestou brali benzin"). Hirohide Hamashima přiznal, že okruh v Istanbulu v minulosti činil pneumatikám Bridgestone problémy a proto, že se zejména zaměřili na přípravu, výkon a výdrž pneumatik. Poté rozebral trať po úsecích a zmínil vliv jednotlivých pasaží na pneumatiky.

HRT

Bruno Senna měl již dvě příležitosti okusit trať v Turecku, což mu dalo jasnou představu o záludnosti okruhu. Karun Chandhok je spolu s týmem hrdý na výkon vozu v Monaku. I proto se těší do Turecka. Taktéž zde jezdil v GP2, takže popisuje jednotlivé pasáže tratě. Colin Kolles si je vědom, že je to první zjevení týmu v Turecku, jakkoli už jezdci trať znají. Bude to prý těžký závod.

Force India

Adrian Sutil je pozitivní co se týče Monaka a je velmi pozitivní ohledně Turecka. Výhodu týmu vidí v tom, že na každý závod vozí menší aktualizace vozu a právě tuto kontinuitu považuje za dobrou. Chtěl by stáhnout náskok Renaultu. Vitantonio Liuzzi chce pokračovat v bodování a chtěl by končit závody pravidelně v první desítce. Paul di Resta bude tentokrát pauzírovat. Vijay Mallya si libuje, že měl v Monaku letos poprvé oba vozy na bodech. Také vyzvihuje konzistentní výkony na různých typech okruhu a na výsledku z Monaka by chtěl stavět i v Turecku.

Virgin

Timo Glock vyjádřil frustraci z Monaka a pak se věnoval popisu tratě v Istanbulu. Kromě toho, že už víme, která část trati je klíčová, tak nám stihl ještě sdělit, že se těší. Lucas di Grassi se také těší, už jen proto, že v Turecku i on dostane upravený vůz. Na závod se prý připravoval na simulátoru. John Booth si užil logistické výzvy, dostat starý vůz di Grassiho z Monaka zpět do Dinningtonu a nový vůz zase do Turecka. V Turecku chce vidět pro oba vozy šachovnicovou vlajku. Nick Wirth se raduje, že budou konečně provozovat dva stejné vozy, poprvé od Číny. Technické problémy z Monaka prý již vyřešili.

Lotus

Jarno Trulli vidí Turecko jako trať se zatáčkou 8, zbytek trati je prý brnkačka. Jistota s vozem prý mu přibývá. Heikki Kovalainen se těší na pěkné počasí, na město Istanbul i na  - po Monaku zase jeden normální - okruh. Dieter Gass opakuje, že tým je extrémně hrdý na to, co letos dokázal, což doprovází výčtem nesporných úspěchů. Nyní se prý tým soustředí na to, aby byl vůz rychlejší. Nakonec má i hodně co říci o okruhu. Mike Gascoyne potvrdil, že tým se začal soustředit na závodění s vozy před sebou, nikoli za sebou a je si jistý, že s dalšími úpravami se ztráta Lotusu v Turecku opět sníží.

Článek bude aktualizován, pokud některý z chybějících týmů ještě zveřejní tiskovku ...

Zdroj: Týmy Formule 1

Foto: Daimler

Autor: Richard Kába | úterý 25.5.2010 14:11 | karma článku: 9,44 | přečteno: 1209x
  • Další články autora

Richard Kába

R.A.G. - Guacamole

13.5.2013 v 13:40 | Karma: 11,13

Richard Kába

R.A.G. - Salát Niçoise

12.5.2013 v 14:01 | Karma: 12,53