F1: Zvučně, stručně před Španělskem

Milí čtenáři, opět se Vám pokusím zprostředkovat krátké extrakty z tiskových zpráv před Velkou cenou Španělska, článek budu postupně aktualizovat, podle toho, jak týmy začnou uvolňovat své tiskové zprávy.

Mercedes

Nico Rosberg si užívá pocitu přijet do Evropy na průběžném druhém místě poháru jezdců. Také spoléhá na vývoj vozu, neb tým prý pracoval velmi usilovně. Michael Schumacher se také otáčí na vývoji vozu a prý vidí velký potenciál (a už je to tady). Schumacher vyjmenoval několik oblastí, které doznaly vývoje. Doufá prý v lepší závod než ten v Šanghaji. Ross Brawn také hovořil zejména o vývoji vozu, navíc připomněl, že Schumacher použije jiné šasi. (pro případ, že by se mu v Barceloně dařilo, dá se na vůz leccos svést :)). Norbert Haug kromě spousty nic neříkajících blábolů zdůraznil, že si je zcela jistý, že dříve nebo později začne Michael zářit.

McLaren

Jenson Button jakoby v prohlášení před závodem vytvářel psychologický tlak na týmového kolegu, posuďte sami: "Loni jsem tu vyhrál ... je to trať, která vyžaduje precizní jízdu a trestá agresivitu ... náš vůz se naštěstí v rychlých zatáčkách chová neutrálně ... ". Lewis Hamilton se těší na nové updaty vozu. Přiznává, že pokud bude sucho, bude to pro těžší. Uvědomuje si, že je třeba dát více kvalifikaci. Martin Whitmarsh poukázal na to, že zatímco v minulých letech vůz McLarenu exceloval zejména v pomalých zatáčkách, letos se podařilo vyvinout vůz, který zvládá i ty rychlé na výbornou. Připomněl i obrovké úsilí týmu na vývoj nových prvků.

Sauber

Pro Pedra de la Rosu se jedná o domácí závod, vyrůstal právě v Barceloně, na závod se tedy těší trochu více než většina ostatních. Jako zasloužilý testovací jezdec už tady na okruhu párkrát jel, takže věří, že se mu tu povede lépe než kdekoli jinde. Kamui Kobayashi opět vytáhl pár zážitků z nižších formulových tříd. Také zmínil v přátelském duchu, že se jedná o Pedrův domácí závod. (Připadá mi, že japonští jezdci mají ve své mentalitě silný vztah k domácím závodům, zřejmě zdravou národní hrdost a téhož jsou schopni si považovat i u svých soupeřů nebo týmových kolegů.) James Key vyzdvihl mezi vývojem novinek potrubní systém (F-duct), spolu s tím prý proběhlo i dost práce na difuzoru.

Williams

Rubens Barrichello upozornil, že kvalifikace bude ve Španělsku klíčová, protože předjíždět se v Barceloně tuze nedá. Nejdůležitější proměnnou bude jako vždy počasí. Nico Hülkenberg pohovořil o okruhu, neb jej zná již z testů a rád by si vedl lépe, než v Číně (takže všichni u Lotusu, dejte si bacha). Sam Michael zopakoval, že nějaké nové díly do Španělska vezou, ale my už stejně víme, že na lepší časy se může blýskat až později.

Lotus

Heikki Kovalainen pohovořil o svém prázdninovém programu (během třítýdenní pauzy), mimo jiné navštívil poprvé od Vánoc rodnou hroudu - Finsko. Těší se na první pořádný upgrade vozu. Jarno Trulli připomněl náročné cestování z Číny a do Barcelony se také těší. Mike Gascoyne samozřejmě hovoří právě o novém balíčku úprav pro vůz, vkládá do něj obrovské naděje a je samozřejmě znát, že je to taková ta směsice očekávání a obav zároveň. Tony Fernandes je spokojený s výsledky, které tým předvedl již dosud a tím více se těší, jak si upravený vůz povede ve Španělsku.

HRT

Karun Chandhok se do Barcelony těší, trať zná, ačkoli tým HRT neměl šanci před sezonou testovat. Na voze prý budou i nějaké změny a tým je prý vysoce motivovaný. Bruno Senna považuje Barcelonu za svou oblíběnou trať, pokaždé tu zvítězil, nebo se aspoň podíval na pódium. (ale s tím je teď samozřejmě konec). Colin Kolles vidí jako splněný cíl, když v cíli dokončily oba vozy závod a od té doby udělal tým i nějaký vývoj na voze. Cílem je opět dokončit s oběma vozy v cíli.

Toro Rosso

Miluji tiskové zprávy, které sestávají z aranžovaného rozhovoru. Posuďte sami.

Otázka: Těšíš se na Velkou cenu Španělska?

(ne je to hrozný vopruz, pořád dokola v blbé formuli a za pár šupů, mnohem raději bych chodil do Kolbenky ...)

Jamie Alguersuari: "Ano, protože pokaždé, když tu závodím, je to pro mě výjimečné, je to domácí trať a mám tady obrovskou podporu diváků, ....."

Otázka: Budete k tomuto závodu přistupovat jinak než k ostatním?

A tak dále a tak hůře ... V podstatě se dovíme, že Jamieho jezdit v F1 baví, že získal v Malajsii body, že by mu nevadilo získat je také doma a že trať v Barceloně se mu líbí. V případě Sebastiena Buemiho se zase dozvíme, že jezdil v minulosti i v jiných formulích než F1, že věří v teoretickou rychlost vozu STR5, že ve vývoji postupují správným směrem a že by mohli mít v Barcelově dobrý závod. Na otázky posléze odpovídá i Franz Tost.

Virgin

Timo Glock si postěžoval, že díky islandské sopce nestrávil pauzu mezi závody zcela plánovaným způsobem. Dále zhodnotil první čtyři závody a vyjádřil politování, že do Barcelony mají v nové specifikaci pouze jeden vůz. Lucas di Grassi vyjádřil radost nad tím, že tým již vyřešil problémy se spolehlivostí, a přeje si klidný debut do evropské části sezóny. John Booth zmínil problémy související se sopkou. Do Barcelony pojedou novými kamiony a přivezou i nový motorhome. Nick Wirth vysvětlil, že kvůli logistickým důvodům mají k dispozici pouze jeden nový vůz a že bude výzva provozovat o víkendu dva naprosto rozdílné vozy. Očekává šachovnicovouo vlajku.

Force India

Další tiskovka formou rozhovoru. Adrian Sutil se těší do Evropy, nicméně ví, že schedule pro tyto závody bude z hustších. Také Force India přiveze upgrady a chce si minimálně udržet stávající pozici. Vitantonio Liuzzi si v Číně prožil zatím nejhorší závodní víkend, ale ve voze vnímá potenciál. Je si vědom, že vývoj vozu je stěžejní. Paul di Resta nahradí v prvním tréninku opět Adriana, který z toho jistě musí být celý nakřivo. Z Číny prý letěl rovnou na závod DTM do Hockenheimu a skoro by to vypadalo, že si na nabitý program stěžuje. Vijay Mallaya je doktor, prezident a principál týmu a to je asi tak vše podstatné, kromě toho, že tím trufnul Colina Kollese a také od něj okoukal možnost být v tiskové zprávě ještě před jezdci, pač koho zajímá, co říkají jezdci.

Renault

A další dialogová tiskovka. Robert Kubica nejprve hodnotí první 4 závody, potom hovoří o nutnosti vývoje a nakonec přiznává, že Renault žádné zásadní updaty do Španělska neveze, očekává tedy těžký závod a chce z něj vystřískat, co půjde. Vitaly Petrov dostává podobné otázky. Navíc vnímá atmosféru v Renaultu rodinným způsobem, Barcelonu zná z GP2 a ví, že bude důležitá kvalifikace.

 

V textu se často vyskytuje slovo potenciál, podívejme se tedy na oficiální význam tohoto pojmu: souhrn schopností, celková možnost něco udělat. Doufejme, že postižení mají opravdu dobrou celkovou možnost něco udělat a že to udělají dobře. Zdroj: Týmy Formule 1

Autor: Richard Kába | úterý 4.5.2010 21:17 | karma článku: 8,65 | přečteno: 1034x
  • Další články autora

Richard Kába

R.A.G. - Guacamole

13.5.2013 v 13:40 | Karma: 11,13

Richard Kába

R.A.G. - Salát Niçoise

12.5.2013 v 14:01 | Karma: 12,53