F1: GP Malajsie: Výtah z tiskových zpráv týmů před Malajsií

Další díl, který se zabývá mým subjektivním výtahem z tiskových zpráv týmu a případných mých subjektivních komentářů. Cílem článku je za prvé přinést čtenářům veškerou informační hodnotu v tiskovkách obsaženou a podat ji trochu humornou a recesistickou formou. Pro koho to není šálek jeho kávy, nabízí se mu možnost tyto články nečíst a nebo druhá mnohem lákavější, prudit v diskuzi.

Sauber: Kamui Kobayashi má Malajsii rád, očekává vyšší teploty a vyšší úroveň opotřebení pneumatik a přesto doufá ve stejnou výkonost jako v Austrálii. Sergio Perez je ještě nadšenější, než před prvním závodem, protože v Austrálii se mu dařilo a navíc okruh v Sepangu dobře zná. James Key se rozhovořil o obecných věcech, jako teplota, vlhkost, pravděpodobnost deště, rozbor zatáček (rychlé, pomalé) a nezapomněl zmínit, že na voze budou změny. Ony kdyby nebyly, tak by je zase diskvalifikovali. Tisková zpráva vyšla 1. dubna, ale vypadá (narozdíl od některých jiných) jako seriózní.

McLaren: Lewis Hamilton miluje Sepang, protože je cituji: "velký, rychlý a široký ..." - konec citátu. Těší se mimo jiné na KERS a DRS, tedy systémy které tady budou mít větší vliv. Vidím, že brzy začnou být i tiskové zprávy pro laiky nesrozumitelné kvůli zkratkám. Když tak Lewise čtu, zní mi v hlavě oblíbená Mládkova melodie .. "Tohle IA VHJ dělá kromě DKW, BMW a NSU, KDF i MG ...". No, abychom se vrátili k Lewisovi, ještě tam má odstaveček ... no, možná to ani nebude ...ale tak, prý už vyřadili z provozu ty přídavné podlahové brzy, které Lewis používal k dobrzďování v zatáčkách a kypření kačírků v Austrálii. Jenson Button má Sepang za svoji oblíbenou trať a připadá mu rok od roku lepší. Zmiňuje známá fakta o tom, že je třeba aerodynamicky dobrý vůz a protože je jedním z jezdců, kterým v minulosti došla pára ... pardon, tedy voda v lahvi na pití, neopomíná zmínit dopad vysokých teplot a vysoke vzdušné vlkhosti na živý organismus - včetně pilota F1. Také musel zmínit, že tu v roce 2009 vyhrál, pro případ, že byste to již zapomněli. Martin Whitmars. No vždycky se smějete, že jsem ho diskriminoval, tak já udělám výjimku a přeložím co řekl. Doufám, že to bude dostatečným důvodem ho už v příštích dílech nezmiňovat: "Sepang je náročný, vysokorychlostní okruh, který je jako vitrína výkonosti takových vozů, které mají nejvyšší úroveň přilnavosti a přítlaku a které nejlépe dokáží využívat pneumatiky, pro které (myšleno pneumatiky) to bude jejich zatím nejteplejší a nejtěžší zkouška." Ne, sorry, fakt ne, ne a just ne ...

Virgin: Timo Glock v zásadě popisuje samé známé věci, teplo, náročnost, a zajímavost okruhu, svůj fitnes, a že se těší. Jerome D’Ambrosio se podobně jako Perez opět vrací ke svému debutu, pořád je pro něj obrovská novinka řídit vůz F1. Booth má máslo na hlavě ohledně zmršeného vývoje vozu a tak se to alespoň snaží zakecat dlouhou pasáží o vylepšeních a úsilí továrny.

Mercedes: Noční můra - tisková zpráva formou rozhovoru a s takto imbecilními otázkami: Michaela Schumachera se ptají: Co vás baví a jaké jsou nejunikátnější výzvy okruhu Sepang? a druhá: Tým měl v Austrálii těžké časy. Co očekáváte od druhého závodu? Ve vší úctě k Michaelovi, nikdo by na takové otázky neodpověděl cokoli přínosného. A s Nicem to není jiné: Jak hodnotíte okruh Sepang? Očekáváte v Malajsii lepší víkend? No, já osobně bych PijáRistu z týmu Mercedes GP nechal po takto skvělé práci z Austrálie do Malajsie za trest doplavat, v helmě, kombinéze a na zádech s batohem, do kterého bych přidal veškerý balast pro lepší vyvážení. Přeci si ten člověk nemůže nalhávat, že to bude někdo číst, nebo nedej bože překládat.

Lotus: Lotus je jedním z týmů, který upřednostňuje v tiskovce manažery před jezdci (obvykle bývají moudrá slova manažerů až na konci). Tony Fernandes mektá o nekonečné usilovné práci atp. Mike Gascoyne vysvětluje ještě jednou trápení z Austrálie a věří, že Sepang bude Lotusu svědčit. Heikki Kovalainen popisuje jen trať a klimatické podmínky a Jarno Trulli se na víkend těší. Je to domácí závod pro Lotus a tak si stěžuje (jinak by to ani nebyl Jarno) na spoustu marketingových povinností.

Williams: Také první technický ředitel. Sam Michael věří, že v Sepangu pohyblivé křídlo pomůže předjíždět a také přiznává nějaká vylepšení na vozech. Cíl je dojet na bodech s oběma vozy. Rubens Barrichello si kromě teploty a tratě všímá náročnosti okruhu pro pneumatiky a nutnost perfektního nastavení. Pastor Maldonado má standardní řeči nováčků - nadšen, těší, chce se zlepšovat závod od závodu, bla bla bla ...

HRT: Na prvním místě samozřejmě Colin Kolles, pak Narain Karthikeyan a nakonec Vitantonio Liuzzi. Upřímně netuším, co u HRT kouří nebo šňupou, ale docela rád bych to také ochutnal. Všichni se tváří, jako, že Austrálie byla jenom taková epizoda nešťastných událostí, teď přijedou do Malajsie a už to bude všechno OK (dokonce tady zazněl pojem: "vrátit do normálu"). Jediný jakžtakž při smyslech je Liuzii, který zcela upřímě prohlašuje, že je Sepang na dobrý vůz velmi náročný. Ostatním připadá splnění 107% limitu jako nepodstatná formalita, na které se otáčejí hnidopyšští novináři nemající v okurkové sezoně o čem fabulovat. No pánové, jsem upřímně zvědavý.

Force India: Uff opět rozhovor a ne o moc zdařilejší než u Meďáků. Adrian Sutil je spokojený s výkonem vozu a chce získat body pro oba vozy. Paul di Resta je samozřejmě plný dojmů a Nico Hülkenberg je hlavně rád, že tam vůbec je. Vijay Malllya to celé jenom platí a tak nelze očekávat přínosné informace v tiskovce.

Red Bull Racing: Krátká a úderná. Sebastian Vettel chápe, že skutečná výkonnost vozů se pozná až v Malajsii, připomíná, že do zatáčky 14 se brzdí až běhěm zatáčení. Mark Webber by rád získal nějaký šampus, což je všeříkající.

Ferrari zatím nevydalo tiskovku ...

Renault zatím nevydal tiskovku ...

Toro Rosso zatím nevydalo tiskovku ...

 

Autor: Richard Kába | čtvrtek 7.4.2011 10:19 | karma článku: 8,23 | přečteno: 930x
  • Další články autora

Richard Kába

R.A.G. - Guacamole

13.5.2013 v 13:40 | Karma: 11,13

Richard Kába

R.A.G. - Salát Niçoise

12.5.2013 v 14:01 | Karma: 12,53