- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všechny strany sází ve volební kampani na negativní emoce voličů. To není nic nového a rozmohlo se to po celém svobodném světě. Negativní emoce nejsou hlubší než ty pozitivní, ale lze je lidem velmi jednoduše podsunout a rozvířit, šíří se daleko rychleji. Pozitivní vztah budujete dlouho, musíte znát spoustu věcí o tom komu máte věřit a celkem snadno se tento vztah dá rozbít. Naopak nenávist, zášť, závist a podobné emoce navodíte jedním krátkým heslem, pomluvou a třeba i lží ,na které je třeba trvat, protože i když je to zjevná lež, "na každém šprochu ...". V tomto Babiš skutečně vyniká, má na tu práci Prchalův tým, který pozitivní reklamu neumí, jinak bychom měli rozesmáté proočkované Česko. Babiš tedy sází na negativitu a chudáčkovství, s tím je spojen termín "antibabiš", to je nálepka z dílny Prchala. Skutečnost je, že se jedná o volební soutěž a Babiš útočí na všechny, logicky se mu tak údery vracejí, neodvrací je vysvětlováním, jednodušší je být chudák a vzbudit negativní emoce, naštvanost, stačí jedno slovo. Opoziční uskupení spoléhají více na pozitivní voliče, ale většinou jde také o negativní kampaň směřující zejména na vládu, Babiš umně odráží a Hamáček to schytává naplno, proto byl do vlády přibrán.
Výsledkem toho všeobecného kydání špíny je to, že volič se nemůže identifikovat s nikým a hází protestní hlasy, nebo volí ono "menší zlo". Apelovat na voliče, aby volil pozitivně je bláhové, možná je načase upravit systém a pravidla.
My jako voliči dohromady rozdáme karty. Jak se s nimi bude hrát, to už moc neovlivníme. Minule jsme to nerozdali tak špatně, vládla tu předtím koalice ČSSD, ANO a KDU, ta mohla po volbách i pokračovat, mohla se utvořit dvojkoalice ANO a ODS, dokonce mohla být koalice ANO, SPD a KSČM. Někam se mohli ke koaličnímu vládnutí přifařit i Piráti. To byly tři matematické většiny. Jak to dopadlo víme, na začátku bylo ve sněmovně 9 stran a ty se rozmnožily dokonce na 11 (přibyla Trikolóra a Volný blok). Úkol voličů - rozdat karty, úkol politiků - umět s nimi hrát. Na pocity je času dost.
Zdravím... Myslím, že ano. On podprahově vlastně ani nikdo nic jiného nenabízí.... Vlastně všichni se tváří, ža ano, ale pak předhodí davu....Strach z Pirátů, Strach z Babiše, Strach z migrantů, Strach z masa, Strach z toho, že maso nebude....... Přitom jedinej dobrej je Strach režisér
Zdravím a Jirku Stracha mám taky moc rád
Kterou negativní emoci považujete za nejsilnější co se týče voleb?
Co takhle ....žárlivost - ano, neohleduplnost - ne, závist - ano, nenávist - ano, strach - ano a nevím jaké další. Tak která?
Bez ohledu na výsledek si troufám tipnout, že emoce zcela obecně hrají u většiny důležitější roli, než chladný kalkul.
No a na rozdíl od vás se na to příliš netěším, neboť každá volba může přinést i další nevratnou ztrátu a pak jak zaznívá poučení od republikánů, tak prý volby nerozhodují voliči, ale ti co hlasy sčítají....
Těžko říct, která emoce bude nejsilnější, považuji však strach a vztek za jedny z nejvýznamnějších. Nevím jaké emoce hrají hlavní roli v hledání "spasitele" (že by strach z vlastní odpovědnosti?) a v podpoře "mučedníka" (že by pocit viny?). Jsem spíš zvědavý, ne až tak natěšený. Jen jsem vyjádřil, že to přelezení 5 % je důležitý aspekt, nemusí přelézt nikdo, nebo možná až pět subjektů. Uvidíme, nějak to dopadne