- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a jsem ráda, že oponujete mému článku o Dobešově reformě školství. Něco bych k Vašemu názoru přidala. Asi oba jsme dlouhá léta studovali a jistě se oba věnujeme svému povolání a nemyslím si, by změna školství nějak konkurovala našim dosaženým cílům. Vy i já jsme zvyklí pracovat s informacemi a soustředěně se věnovat povolání, které je nám i zálibou a koníčkem. Obsáhli jsme, během mládí a studií určitou škálu vědomostí a dovedností s nimi pracovat, ale rozhodně jsme nebyii obklopeni takovým chaosem nejrůznějších informací, jak současná generace. Troufám si tvrdit, že už další generace nebude potřebovat klasické vzdělání, možná, že se odpoutá i od základů, přes jejichž prizma jsme budovali naše postoje k životu, k práci, k výkonu povolání. pokr.
A proto to chápejte jako naše možnosti a schopnosti a jejich možnosti a schopnosti, neboť svět, v kterém žijeme, v časové rovině rozevřel určitou propast. Možná, že budeme strážci ohně, ke ke kterému se budou jednou generace vracet. až se jim bude chtít zase přemýšlet o původu věcí. Ale lidé dnes nepotřebují vzdělanost v tom smyslu, jak ji chápeme, potřebují prostředky k dosažení cílů. které jsou nám trochu vzdáleny. Tak to chápu já,
Musíme přece vylepšit statistiku nezaměstnanosti. Když se dočteme že 70% nezaměstnaných jsou VŠ, tak to bude určitě znít líp...Pak aspoň nebude vidět tolik na ty nemakačenky co už to flákaj od základky,od tý doby na pořádnou práci ani učení nesáhli a stát je stejně zadarmo živí
I dnešní absolventi vysokých škol opouštění brány ústavů vzděláním namnoze nedotčeni (a to raději ani nemluvím o studijních oborech, jejichž podstatou je nedělat nic, neumět nic a brát za to peníze - typicky gender, romistika a jiná v praktickém životě nezbytná studia). Opustí-li tito lidé školu za polovinu času, vůbec se to na jejich znalostech a schopnostech nepozná.
vedoucí exportu středně velké textilní firmy v Německu, má po maturitě v r.2002 na gymnaziu tříletou Berufsakademie, která je brána jako "nižší" vysoká škola. Navíc byla proložena i "praxí" v podniku, kde nyní pracuje. Studium bylo státní, žádné školné. Řekl bych, že pro tuto funkci je její vzdělání dostačující a odvádí velmi kvalitní výkon. Samozřejmě má výhodu, že její mateřský jazyk je "světovější" než čeština. Má diplom, ale nehonosí se žádným titulem. Proč se honíme za tituly?
Vidite, a to jsem myslela, ze vyuka upadla a skolstvi devalvovalo jiz natolik, ze horsi to snad byt nemuze.
V šedesátých letech se uvádělo v život heslo "každý dělník bude mít maturitu" a byly zřízeny jedenáctiletky. O padesát let později jsme dál a každý be doktor. S titulem Ing je to drobet "vošajstlich" . Ti musí přece jen něco umět
- nepřipadá mi, že by panu Nečasovi šlo o kvalitu českého vysokého školství víc než jiným politikům. Bohužel.
ubohosti, nekompetentnosti a amatérismu těch, kteří by měli moudře spravovat tento stát a další důkaz zvrácenosti celého polistopadového systému, ve kterém si nemůžete být ničím jisti ani do druhého dne! Ikona mamonu dovádí některé lidi k šílenosti - co přinese prachy je považováno za geniální, posvátné a nedotknutelné. Všechno, jen ne poctivá a prospěšná práce. Nenažraným pracháčům už nestačí dávat na odiv svoji "vyjímečnost" ověšením se zlatými řetězy, později luxusními auty a snobskými kýčovitými vilami, dnes se jim zachtělo ještě akademických titulů. Tak se jim to usnadní. Čekám,kdy příjde do módy kupování si šlechtických titulů.
.........je to ten náš pán, nejvyšší školní rada figura opravdu velmi zvláštní !!!