- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Určitě to tak ale vždycky nebylo. Bohužel, zneužít se dá úplně všechno a právě na tyhle inovace jsme v České republice machři.
Porovnání značné části předvolebních průzkumů s následnými volebními výsledky dokazují, že buď jsou tihle výzkumníci hloupí, nebo jde o kšeft a průzkumy jsou cinknuté - uzpůsobené zadání objednavatele.
Báječným zákazníkem takových ochotných agentur býval, v blahé paměti, předseda ČSSD Jiří Paroubek, který si kupoval dokonce i průzkumy potvrzující jeho skvělá vítězství v diskusních klání. Tragikomické na tom bylo, že nakonec těm kupovaným průzkumům začal sám věřit…
Pokud se nepletu, tak švindlovat se dá i ve jménu těch úplně nejčistších ideálů. Například má oblíbená Česká televize, si podle takových „dobře“ objednaných průzkumů, zve do hlavních předvolebních diskusí reprezentanty politických stran, hnutí…
Nejenom před loňskými krajskými volbami, se v těch nejsledovanějších televizních diskusích až nápadně často objevovali dlouholetí kamarádi veřejnopráníků - Zelení, Piráti…
Tedy alespoň v porovnání s těmi nežádoucími Okamurovci, kteří ovšem potom ve volbách nepřehlédnutelně bodovali, přestože „šikovné“ prognózy jim předurčovaly stěží 3 procenta.
Vsadil bych všechny prachy, že ani letos tomu nebude jinak, že ani před parlamentními volbami ta jejich Česká televize neopustí osvědčenou fintu a bude si účastníky těch nejdůležitějších diskusí znovu vybírat podle těch „správných“ průzkumů…
Další články autora |
Červenkova, Praha 8 - Střížkov
17 000 Kč/měsíc