K čemu jsou takové předvolební průzkumy?

 Popravdě,  v první moment se mi  jako odpověď dere na jazyk  neslušné spojení  -  na  H….................

Určitě to tak ale  vždycky  nebylo. Bohužel,  zneužít se dá úplně všechno a právě  na tyhle inovace jsme v České republice machři.

Porovnání  značné  části  předvolebních průzkumů s následnými   volebními výsledky dokazují, že buď jsou tihle výzkumníci  hloupí, nebo  jde o kšeft  a   průzkumy jsou  cinknuté -  uzpůsobené   zadání objednavatele.

Báječným zákazníkem  takových ochotných  agentur  býval, v blahé paměti,  předseda  ČSSD  Jiří Paroubek, který si   kupoval dokonce i průzkumy potvrzující jeho skvělá vítězství v diskusních klání. Tragikomické  na tom bylo, že nakonec těm kupovaným průzkumům začal sám věřit…

Pokud se nepletu, tak švindlovat se dá i ve jménu těch  úplně  nejčistších ideálů. Například má oblíbená Česká televize, si  podle  takových  „dobře“ objednaných průzkumů, zve do hlavních předvolebních diskusí reprezentanty   politických stran, hnutí…

Nejenom před  loňskými  krajskými  volbami,  se  v  těch nejsledovanějších televizních diskusích až  nápadně často objevovali  dlouholetí kamarádi  veřejnopráníků -  Zelení, Piráti…

Tedy  alespoň v porovnání  s těmi  nežádoucími  Okamurovci,  kteří ovšem potom  ve volbách nepřehlédnutelně bodovali, přestože  „šikovné“ prognózy  jim předurčovaly  stěží  3 procenta.

Vsadil bych všechny prachy, že ani letos tomu nebude jinak, že ani   před parlamentními volbami ta jejich Česká televize  neopustí   osvědčenou  fintu  a bude si účastníky  těch nejdůležitějších diskusí znovu vybírat podle těch „správných“  průzkumů…  

Autor: Josef Havránek | čtvrtek 9.3.2017 8:00 | karma článku: 21,20 | přečteno: 195x