Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SH

hedvik.blog.idnes.cz

15. 4. 2011 3:49
Jo ...

...co na to říct. Jsem přesvědčen, že úroveň a způsob českého školství má ještě hodně co dohánět. Studovat v Británii je zkrátka jiná káva - co do přístupu kantorů i kvality výuky. Toť můj názor. 40 let socialismu nepůjde tak rychle vymazat - hlavně z hlav těch na ministerstvu :-) Pořád máme tendenci se vyrovnávat Americe (západu), je ale vidět, jak v čem...

0 0
možnosti
JI

INDRJA

23. 1. 2011 19:56
Ad biflování

Mrzí mě, že ač s vámi ve většině věcí souhlasím, asi nechápete - jako bohužel hodně čtenářů, že biflování nepodporuji. Naopak, bytostně ho nesnáším, ale malé děti si potřebují cvičit paměť a učení básniček či vyjmenovaných slov či násobilky je k tomu jako stvořené. Jen tak pak budou mít na čem stavět a ne střední už biflovat nebudou muset - budou si snad umět leccos odvodit.

Dávám vám karmu a vy se zkuste na můj článek o obracení v hrobě ještě jednou mrknout ;-)

0 0
možnosti

Dispute

23. 1. 2011 7:24
Máte optimistický závěr, a tak si zasloužíte karmu :-)

Co jste studovala na střeí škole. pokud to není tajné? A asi máte i vysokou školu, ne ? Ptá se učitel fyziky na střední škole.8-o Souhlasím s diskuzním příspěvkem - Skrytá pravda o fyzice.R^

0 0
možnosti
M

Mira02

22. 1. 2011 22:51
Skrytá pravda o fyzice.

Jako vystudovaný fyzik musím upozornit na velmi hrubý přestupek při porovnávání fyziky a matematiky. Skutečná fyzika toho má s matematikou méně společného než třeba taková chemie. Takže přirovnání "počty jako počty" skutečně není na místě. Vím že si to spousta lidí myslí, ale jen proto, protože nepochopila o čem fyzika vlastně je. Takže se vůbec nedivím té vydřené trojce (ve vší úctě,.., já zas plaval v Češtině ;-)). Takže bych úplně vše na učitele fyziky nesváděl. Matematika má totiž přesně dané postupy, vzorečky a definice, které se stačí naučit a můžete vesele počítat. Na matematiku se tedy stačí nabiflovat všechna pravidla a potrénovat kdy je použít a heuréka. Čistá fyzika je spíše více filosovie než cokoliv jiného a i ty nejsložitější fyzikální problémy lze vyřešit bez matematiky, počítání či vzorečků.

0 0
možnosti
K

Kozel_

22. 1. 2011 23:00
Re: Skrytá pravda o fyzice.

Matematika bohužel často se učí tak, že stačí umět počítat. Tj. naučit se používat vzoreček, zapamatovat si ho (někdy se povolují tabulky) a nacvičit pár typických příkladů. Matematika má být o tom umět věci logicky dokázat. Tj. umět větu odvodit nebo dokázat platnost tvrzení důkazem. Pak až to počítání. Bohužel, i dosti absolventů technik umí jakž tak jen to počítání, k čemu jsou ty důkazy, to moc nechápou.

Fyzika je o měření, popisu přírody na základě matematického popisu. Matematika ve skutečnosti žádnou přírodní vědou není, nepopisuje okolní svět. Důkazy platí z pravidel logiky a nepotřebují žádné ověření měření v praxi.

O řadě fyzikálních teorií jsou pochybnosti, míním tím vystudované fyziky. U matematické teorie, které je postavená stylem věta důkaz, tam není o čem pochybovat.

0 0
možnosti
C

Cynyc_

22. 1. 2011 22:14
Školství u nás,

měřeno kvalitou studentů, skutečně výrazně upadá. Učitelé na všech typech škol se shodují, že za posledních přibližně šest let došlo k výraznému zhoršení. Znamená to, že nejde o výsledek zhoršení výuky (ta se zdaleka tak rychle nemění) ani generační změnu (protože ke zhoršení došlo na všech úrovních simultánně). Skutečné příčiny, zdá se, nikdo nehledá. Osobně bych tipoval, že jde o důsledek celospolečenské prestiže učitelského povolání, která se přes rodiče přenáší na děti. Jestliže dříve bylo možno společenské postavení učitelů srovnat např. s lékaři, dnes je mnohem přesnější srovnání s popeláři či uklizečkami. Ať jsou příčiny tohoto stavu jakékoli, je vývoj našeho školství v informačním věku alarmující, jenže protože vzdělání je dlouhodobá investice a vyčíslení jeho přínosu velmi obtížné, nikoho to tady nezajímá. A když ministr školství navrhne zvýšení platů, což je jedna z mála věcí, kterou stát může ovlivnit, vzbudí to masivní negativní reakci. Závist má u nás prostě přednost.

0 0
možnosti
MB

carevic

22. 1. 2011 21:15
UK

V zásadě souhlasím, nicméně bych přidal ještě jeden pohled rodiče, jehož děti chodí v Anglii do normální veřejné (ne CofE ani soukromé) základky. Každá třída má 30 žáků jako u nás, ale jedna hlavní učitelka má k sobě ještě alespoň dva, častěji i tři asistenty, kteří s dětmi pracují během hodin v menších skupinách. Každá třída má multimediální vybavení (interaktivní tabuli, notebook, projektor), kdežto v Plzni, kde bydlíme, nám paní ředitelka s velkou slávou oznamovala, že mají takovou učebnu jednu. K tomu dodám, že místní SRPŠ dělá během roku několik (cca 10) akcí na získávání dalších peněz pro školu nad rámec normálního rozpočtu. Na druhou stranu v naší škole jsme se nikdy nesetkali s negativním přístupem při řešení jakýchkoli problémů, takže to není jen o penězích, ale i o lidech. Ještě podotýkám, že se neplatí žádné školné.

0 0
možnosti
T

terezav

22. 1. 2011 22:25
Re: UK

není to o penězích ale o lidech; za mě žádné notebooky, či interaktivní tabule nebyly a někteří učitelé byli i tak skvělí; na druhou stranu mnohým učitelům nepomůže ani interaktivní tabule...

0 0
možnosti
PT

petratuc

22. 1. 2011 20:43
Lenko, velmi podobně jsem to s matikou a fyzikou

měla i já. Když je někdo schopen mít na gymplu 4 roky jedničku z matematiky, ale 3 roky mu hyzdí vysvědčení jediná dvojka z fyziky, tak i při značné sebekritice nenajde chybu u sebe. Ta tkvěla ve vyučující, která byla zcela neschopná fyziku pořádně vyložit - a dost možná jí ani sama nerozuměla.

0 0
možnosti
C

Cynyc_

22. 1. 2011 21:41
Re: Lenko, velmi podobně jsem to s matikou a fyzikou

Při vší úctě, Vámi uvedená fakta mají i jiné, o nic méně pravděpodobné interpretace. Jednak nadání na matematiku a fyziku sice koreluje, ale rozhodně ne absolutně. Reálný kontext fyziky žadu jedinců s výrazným matematickým talentem odpuzuje a naopak, rodilým fyzikům často vadí "neužitečná abstraktnost" matematiky (to je zkušenost z VŠ). Kromě toho, matematika a fyzika jsou dva předměty, které se od ostatních středoškolských (akademických, tedy nikoli třeba zpěvu, kreslení či tělocviku) liší podstatně nižší mírou "našprtatelnosti". Pokud tedy nejste na tyto předměty zvláště nadána, je možné, že matikář Vám to "namazal", ale fyzikář nikoli. Takže s tou "značnou sebekritikou" bych byl opatrný.

0 0
možnosti
TT

Per Gessle

22. 1. 2011 20:07
scholar

Takhle, já byl v Londýně jenom chvilu v roce 2003. Byli jsme i na půdě nějaké univerzity (lékařská fakulta) a tam abys normálního Angličana pohledal, čili v souvislosti s UK školstvím bych Londýn vynechal, namířil bych si to spíše do Oxfordu nebo jiných univerzitních měst.

Jinak, učitelé si zvýšení platů zaslouží daleko méně než doktoři.

Bohužel, mají mnohem lepší lobbing.

0 0
možnosti
C

Cynyc_

22. 1. 2011 23:10
Re: scholar

8-o Že si lékaři zaslouží zvýšit platy více než učitelé je Váš subjektivní názor, který nesdílím. Že by ovšem měli učitelé lepší lobbing, to je vtip nebo provokace - za lež to označit nelze jen proto, že každý na první pohled vidí, jaký je to nesmysl.

0 0
možnosti
J

judzin1

22. 1. 2011 19:50
London 1:0

Ma zkusenost jen potvrzuje Lenciny nazory.

V Londyne jsem byl temer pet let. Studoval jsem zde Anglictinu a Management. Zvlaste management jsem si absolutne uzival a bez nejakeho biflovani jsem se formou pozitivni motivace, podpory ze strany ucitelu prezenaci a argumentaci nazoru hodne naucil, zapamatoval a pochopil.

Po navratu domu jsem zacal dalkove studovat ekonomii. Neuveritelne hory studijnich materialu, bez hlubsiho pochopeni uceneho temer z pameti a neochota profesoru cokoliv zmenit nas vede jen k tomu aby jsme porad slapali jen tu samou cestu, na kterou mnozi nadavaji.

U mne jednoznacne vitezi Britsky model. Neni dokonaly, ale podle meho nazoru je lepsi nez nas.

 

0 0
možnosti
PT

petratuc

22. 1. 2011 20:38
Re: London 1:0

Obory jako "management" mi připomínají starou zlou občanskou nauku na ZŠ a SŠ a vědecký komunismus na VŠ  - biflovat se opravdu netřeba. U toho bylo potřeba hlavně to umět okecat.  Zato v jazycích přece bez nějakého toho šprtání slovní zásobu nerozšíříme.

0 0
možnosti
RK

klusicek

22. 1. 2011 19:33
A ještě ...

Naprosto souhlasím, navíc jsem si ještě všiml jedné věci:

Jak píšete, děti se neumí vyjadřovat a neumí si stát za svým názorem. Učím děti a dnes a denně se mi stává následující "scénka":

Já: Jaký rod slovesa je u "chodím do školy"? Žák: "Činný." Já: "Fakt? Proč?" Žák: "Trpný." Já: "Tak jak? :-)" Žák: "Činný." Já: "A proč tedy?" Žák: "Ne, trpný..." ;)

0 0
možnosti
AN

andykli

22. 1. 2011 21:07
Re: A ještě ...

Já mám podobné zkušenosti z prodejny. :-) Dítě : ta Nokia xxx? Já : Ano tu máme. Dítě : mlčí a významně kouká. Já : chcete vědět kolik stojí, nebo se na ní chcete podívat? Dítě : hmmm. (děvče asi 12let) A takových příkladů mám mraky a s absolventy škol, kteří se k nám hlásí do práce je taky legrace. V CV mají uvedeno, že jsou komunikativní, ale vypáčit z nich souvětí je nadlidský úkon. :-)

0 0
možnosti