Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Vazeny pane, pri hledani nejlepsiho systemu vedeni statu s prihledem na demokracii, dostal jsem se pres vami jmenovanymi filosofy a jejich uceni, az na jmeno jisteho francouskeho barona Montesquieu (1689-1755) a jeho knize "Duse zakona" (Spirit of the Law) vydana 1748 ve Svycarsku. Nebudu rozvadet jeho uvahy na vedeni statu. Presunu se k dalsi osobe jmenem Madison a jeho tymu. Zmineny mlady pravnik (35 let) dokazal pouzit baronova mysleni a sestavit a hlavne prosadit 13 kolonijim ustavu v roku 1781. Tato ustava byla doplnena 9 pravy obcanu v 1891 a je bez velkych zmen, ustavou Spojenych statu dodnes!

Toto sestaveni vedeni statu (234 let) dokazalo se vyporadat s korupci ale hlavne nedopralo vytvorit diktaturu jedince, jak se to stalo v mnoha jinych zemi. (i  v Anglii). Kdyz dnes vidim zapojeni prostych obcanu ve vytvareni svych "elit" pro vedeni statu, musim se smat vasemu "markyzi" a jeho uvaham.

Prosim omluvte moji drzost doplnit vas briliantni clanek. Doplnuje jen tu vasi predni cast. Dekuji za pozornost.

0 0
možnosti
JS

Děkuju Vám. Je to jistě jak to řekl Churchill, "demokracie je ten nejhorší politický sytstém, až na všechny ty ostatní".

0 0
možnosti
Foto

R^!

 A k oné ,,výzvě". Je velikou otázkou, co je její opravdovou motivací, potažmo jejím skutečným cílem. Už z pohledu ,,obyčejného selského rozumu rozumu".

0 0
možnosti
Foto

P.S.: zde je možé, resp. až jasné vysvětlení, co je motivací ,,oné výzvy".

Migranti, kteří získají azyl, budou moci na Karlově univerzitě studovat zdarma – Novinky.cz

0 0
možnosti
  • Počet článků 68
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 849x
Expat v Kanadě od r.1968, Ajt´ák v důchodu, od dětství náruživý čtenář. Filozoficky svobodomyšlenkář, agnostik, s odkazem na Evropské osvícenectví. (Z novodobých myslitelů mám nejblíže k Christopheru Laschovi ). Politicky jsem vyznavatel střední cesty, což neberu jako lhostejnost jako spíš právo rejpat do obou stran. Obecně, mým terčem jsou extrémistické pozice, tedy, politika identity, islamismus, rozbíjení sociálního zabezpečení, (a na druhé straně) představy o státu jako univerzální kojné, prostomyslné rovnostářství, (a na druhé straně) vymazávání demokratické společnosti komerční manipulací a oligarchickými zájmy. xenofóbie, ale více oikofóbie (což je novotvar k popisu sklonů k přehnané kritice vlastních tradic, doslova "strach z vlastního domu").

Seznam rubrik