Děkujeme za pochopení.
M81i43c47h57a41l 22G47r97e45š62l58i53k
Keď štát trvá na povinnej školskej dochádzke musí zákonite určovať aspoń minimálne štandardy a kontrolovať ich dodržiavanie. Povinná školská dochádzka zároveň znamená, že hodnotiť školy podľa úspechov ich žiakov a študentov je problematické. Pretože toto nezávisí až tak úplne od škôl. Ak vzniknú elitné školy, musia na druhej strane existovať aj školy s menej nadanými žiakmi, ktorí nebudú mať dobré výsledky, aj keď učiteľ vyvinie oveľa väčťšie úsilie, ako jeho kolega na výberovej škole. Ako sa postavíte k študentovi, ktorý sa neuplatní vo svojom obore, ale v inom? Je to úspech školy, alebo úspech toho študenta? Asi to nebude také jednoduché, ako to na prvý pohľad vyzerá.
Súhlasím, že systém je nastavený zle a kvantita nahradzuje kvalitu. Prístup rodičov a študentov je často zlý, čo sa prejavilo aj v diskusiach o maturite z matematiky a nielen v diskusiach, ale aj vo výsledkoch samotnej skúšky. Je minimálne divné, že si človek vyberie školu, ktorá by mala byť prípravou na dosiahnutie vyššieho vzdelania, štyri roky na nej prechádza z matematiky, ale zo skúšky má hrôzu a nakoniec má s ňou skutočne problémy. Pričom tá skúška má ďaleko k matematickej olympiáde a škola má poskytnúť všeobecné vzdelanie. Takýto prístup by mal študenta diskvalifikovať zo štúdia prírodných vied a s nimi zpriaznených oborov (technických, medicíny atď.), nehovoriac o otvorenej otázke, ako sa na elitnú školu vlastne dostal a dokonca prešiel k maturite, keď mu evidentne chýbalo logické myslenie, prípadne snaha. Asi to až taká elitná škola nebude.
J10i45ř85í 52Š18e96b34e44k
Elitní školy, elitní učitelé (kteří tomu zasvětili život), elitní vybavení a zajísté ohodnocení.
V případě, že se jedná o průměrnou školu s průměrným kolektivem lektorů, pak nelze očekávat, že jejich plat bude stejný, jako kantorů na elitních školách.
Dovolím si zde přirovnání:
Hokejový klub nebude dávat plat stejný J. Jágrovi a nebo Pepovi z horní dolní.
V45l36a94d88i46m97í54r 27H57r46u74b24ý
Já jsem pro. Ať si učitelé vyvzdorují trojnásobné platy. Tedy: pokud mě poučíte, kde se na ně seberou peníze (jinak, než účelově zvyšovanými odhady příjmů rozpočtu či nikdy neuskutečněnými dotacemi z úspor jednotlivých ministerstev).
J72i95ř28í 45K18u49č25e24r28a
Normativ na žáka je cesta do pekel stejně jako direktivní dotace. První zapříčiní hon na žáka a druhé hon na úředníka.
Co takhle odměňovat školy podle výsledků, podle uplatnění absolventů na trhu práce, ve vědě a výzkumu a pod. Měřitelné to je snadno a dobré školy takovou statistiku mají a chlubí se s ní. To by byl základní příjem školy a k tomu x% státní příspěvek a je otázkou jednoduchého nastavení kolik.
Škola pak musí mít dostatek studentů, aby průměr jejich schopností zajistil škole prosperitu, přičemž důraz na kvalitu absolventů je vysoko motivován. Skutečně schopný učitel s třídou premiantů může mít plat o kterém se mu dnes ani nezdá a učitelští lemplové ze systému odpadnou.
Je to jen hrubý nástřel v rámci zdejších možností, jen směr k zamyšlení.
S53t83a38n41i16s47l97a95v 22Š25e98v46e97č20e62k
V základním školství - a to to hlavně musí jít - by se mělo zejména učit.
S52t74a49n52i27s15l22a78v 48Š89e36v49e66č17e10k
Svobodní by se měli ptát Co za to?!
- inkluzi, poradce, psychosociology, neziskové pornohodnoty, soucíťování se s "jinými", eu masáže a Poručíme větru..?
J56i18ř30í 26Š82e21b59e14k
co za to?
Jednoznačně návrat ke kořenům.
My jsme dříve měli kvalitní školství, které nám mohl leckterý stát závidět.
Během 20. století a toho současného se zatím propadáme do propasti.
Jednoznačně jsem zastáncem zrušení inkluze, poradce pouze jako soukromou činnost (to stejné psychosociology), neziskovky dnes vznikají jako na běžícím pásu a je třeba stanovit pravidla co je a co není oprávněná nezisková činnost.
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 821x
Učitel, Lektor Anglického jazyka a Konzultant Vzdělávání na volné noze.
Člen strany Svobodných občanů.
Mé zájmy: společenské dění, vzdělávání, anglický jazyk, literatura, informační technologie a herní průmysl, historie a poznávání nových lidí.