V květnu na Mallorce...

... vládl klid a pohoda. Je to čas vhodný nejen na pěší turistiku v horách, na kole po nesčetných cyklostezkách, poznávání památek, čas pro fotografy a malíře, ale ti otužilejší se mohou už i vykoupat v moři nebo aspoň v bazénu.

Těšili jsme se na ráno. Do hotelu na severu ostrova v Cala Sant Vicenc, kousek pod mysem Formentor,  jsme přijeli pozdě večer a už byla tma. Jaký bude asi náš výhled z balkonu na moře, který jsme si připlatili? Byl nádherný. Moře s malou pláží hned pod hotelem a vrcholky pohoří Tramuntana, které lemuje severní pobřeží ostrova asi v délce 70 kilometrů. Nedaleko od hotelu byla i zastávka autobusu.

Mallorca je prostě už v květnu ráj, ráj pro turisty. Chodit se dá po pobřeží i po horách.

Je to ráj nejen pro milovníky volné přírody, ale v ulicích uvidíte kromě květin i pomeranče.

Mallorca je ráj pro milovníky památek, například kostel, římský most nebo klášter v Pollence.

Je to ráj pro cyklisty. Kolo i vybavení si můžete půjčit na každém rohu a o kola se tu nikdo nebojí.

Mallorca je ráj pro fotografy a malíře. Stále je co fotit v přírodě i ve městě, ale i malovat. Vody si užijí i zájemci o potápění.

Můžete se zajít podívat nebo nakoupit na tržnici v okolních městech.

Sever ostrova je díky horám skalnatý a pláže často kamenité, ale i tak je Mallorca od června do září ráj pro milovníky slunce, koupání a nicnedělání.

Před pár lety jsme navštívili jihozápadní pobřeží u hlavního města Palma de Mallorca a v budoucnu se určitě zase někdy vrátíme. Možná někam na východní pobřeží. Za případnou karmu děkuji a budu ráda, pokud jsem někoho inspirovala.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | čtvrtek 23.5.2019 12:49 | karma článku: 27,24 | přečteno: 742x