Šumava nejen v obrazech

Teď v červnu jsme z Nové Pece putovali po naší krásné Šumavě. Hlavním cílem byla cesta na rozhlednu a do pralesa Boubín, také konečně na nejvyšší český vrchol Šumavy Plechý, kolem Schwarzenberského kanálu a na další místa v okolí.

Šumava a její lesy a louky plné květin.

*****

Z nejvýše položené železniční stanice v českých zemích v Kubově Huti ve výšce 995 m n.m. jsme se vydali na horu Boubín 1.362 m n.m. s rozhlednou a dalekým výhledem.

Cesta zpět na železniční zastávku Zátoň nás vedla kolem Boubínského pralesa, který byl vyhlášen národní přírodní rezervací na návrh Josefa Johna Karlem II. Schwarzenbergem už v roce 1858 a je částečně oplocen. Dále jsme pokračovali kolem Boubínského jezera.

Na nejvyšší vrchol české Šumavy jsme se chystali již několik let. V září 2017 nám cestu překazily polomy, po kterých jsou stále ještě vidět následky. Ten nenápadný kopeček je Plechý 1.378 m n.m., cestou vzhůru po Rakouské cestě jsme při prudkém stoupání odpočívali a kochali se výhledy na vodní nádrž Lipno a konečně došli na Plechý.

*****

Cestu jsme zvládli a ještě nám zbylo dost sil sejít na Trojmezí Česka, Německa a Rakouska, kde se stýkají hranice těchto států. A znova zpět na Plechý. Tak máme již výstupy dva.

Zpět kolem Plešného jezera.

Velkou zajímavostí Šumavy je 44 km dlouhý Schwarzenberský plavební kanál vybudovaný na žádost knížete Jana Nepomuka I. ze Schwarzenbergu pod vedením Josefa Rosenauera. S jeho historií jsme se seznámili v muzeu v Jeleních Vrchách.

*****

Blízko jsme to měli k Vltavě i vodní nádrži Lipno s písečnou pláží. Dokonce jsme se již vykoupali.

Tak si také užijte krásné a pohodové léto kdekoliv a za případnou karmu zase děkuji.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | neděle 16.6.2019 19:15 | karma článku: 27,86 | přečteno: 526x

Duben začal aprílem

Hned 1. dubna jsme se pobavili, celý měsíc si pěkně užili a na závěr ještě upálíme čarodějnice. A vše jsem pro jistotu zdokumentovala.

30.4.2021 v 8:00 | Karma: 23,24 | Přečteno: 277x | Diskuse| Fotoblogy

Březen rok poté

Jistě víte po čem. O ničem jiném se poslední rok tolik nemluví a nepíše. Už mě to nebaví. Našla jsem si zábavu, kterou pak každý měsíc posílám dál. Leden, únor, a teď březen.

31.3.2021 v 3:31 | Karma: 22,90 | Přečteno: 304x | Diskuse| Fotoblogy

Únor bílý...

... může být nejen všude kolem nás, ale i ve vašem autě, pokud někdo zapomněl přes noc zavřít okno.

27.2.2021 v 17:00 | Karma: 22,49 | Přečteno: 273x | Diskuse| Fotoblogy

Leden v Krušných horách

Už přes rok jsme se "díky" covidu nikam dál nedostali. Ještěže máme krásy Krušných hor na dosah. Opakujeme si alespoň nám již známé cesty, ale objevujeme i zatím nepoznaná místa. A cestou zpět třeba Kočičák, i když měli zavřeno.

2.2.2021 v 15:15 | Karma: 20,90 | Přečteno: 336x | Diskuse| Cestování

Můj koronavirový rok 2020

Něco takového jsem ještě nikdy nezažila a už ani zažít nechci. Myslím, že ani vy. Letos jsem to zvládla, tak se podívejte jak, ale příští rok bych už opět ráda někam vycestovala.

28.12.2020 v 10:10 | Karma: 20,99 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  17:45

Kalifornská policie vtrhla na univerzitu, pozatýkala propalestinské studenty

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  17:41

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."