Diskuse
Školství v Komenského národě
Děkujeme za pochopení.
hk136
Ach jo...
"Střední školství je kapitolou samo o sobě a současný trend návalu na gymnázia je zcestný, neboť absolvent gymnázia je fakticky bez vzdělání, protože gymnázium je opravdu jen přípravkou na vysokou školu a dnes je běžné ( znám z vlastní zkušenosti), že na gymnáziích, kterých je i tak zbytečně moc, studují i studenti, kteří ho sice udělají, ale tak tak s odřenýma ušima a navíc po ukončení gymnázia musí na vysokou školu, protože maturita z gymnázia je fakticky nic. "
H1 a H2, neboť H3, protože V1 a V2, že V3, kterých V4, V3 dokončení, kteří V4, ale V5 a V6, protože V7.
certik_bertik
nemyslím
že je to tak, pokud se někdo zajímá o obor co chce studovat, tak ho vystuduje dobře i na méně věhlasné škole, pokud půjde někam jen kvůli titulu tak to se štěstím dá dneska všude kromě pár výjimek
petrph
částečně s Vámi souhlasím
Bylo by to opravdu radikální a optimální řešení našeho školství.
Jenže,jak sám vidíte, je snadné udělat na všech úrovních srovnávací zkoušky,ale bude skoro nemožné udělat ta následující opatření, tedy ono řazení do výkonnostních tříd. Snad,že by se doporučilo těm nejkvalitnějším aby přešli na reálná gymnázia (která se mimochodem teď ruší).Ale například,aby pro ty méně výkonné žáky udělaly jiné třídy,kde by měly méně teoretických vědních předmětů? Tak to neprojde.
Problém, těch gymnázií je v tom, že sice jsou těžkou přípravkou na VŠ.Ovšem na jiných (odborných) SŠ je "lehčí výuka teoretických předmětů" vykompenzovaná hlubší průpravou v daném oboru, a taky s potřebným talentem na daný obor a obvykle potřebnou manuální zručností. Tak nevím, zda by "studijně nadaný" student zvládl třeba kvalitní práci s bruskou, soustruhem,svářečkou, míchačkou.Neboli, po 4 letech můžu mít místo průměrného gymnazistu co půjde na VŠ,mizerného elektrikáře,soustružníka,zedníka,co tu práci stejně nebude dělat
petrph
Re: částečně s Vámi souhlasím
O vysokých školách ani není třeba mluvit.Vytvořením bakalářského stupně vlastně vytvořili další mezistupeň vzdělání a tím naprosto devalvovaly středoškolské vzdělání.Čímž vlastně tomu středoškolskému vzdělání vzaly motivaci ke zkvalitnění. Proč učit i se učit na SŠ kvalitněji, když ta SŠ je vlastně na nic a dobrá práce se sežene až s tím vysokoškolským titulem.
Aniž by tím vlastně posílky kvalitu koncového vysokoškolského vzdělání jako takového. Příklad Plzně byl (doufejme) mimořádný, ale ukázal že ani to nejvyšší vzdělání (magisterské,profesorské) není zase nijak superkvalitní.Stačí pár zkoušek při dálkovém studiu, podprůměrná písemná práce,a je to...
Čili, tato cesta je tak na sto let ucpána. Formální VŠ vzdělání sice je a bude nutné, ale kvalitní odbornost vlastně nedá....
Boridoj
Zajímavé.
Mladý muži, máte na svůj věk velmi vyhraněné, až překvapivě rozumné názory. Naprosto s Vámi souhlasím. Škoda jen, že stejné názory nemají ti, kteří řídí naše školství a tuto společnost. Přeji Vám úspěch ve studiu i v dalším životě.
villík
Pravdu díš, ale v současném řízení školství platí:
Es ist Schade um die Worte