- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak poví derivaci že x je funkcí abecedy a má nadosrti klid.
No a kdyz jsme u tech vitpu - vite proc matfyzak nema jarni prazdniny? -Aby si nestihl udelat ekonomku Tedy nic proti Vam, ale ona matematika nebo statistika se na VSE neuci?? Maturant my mel mit okruhy povinne co se tyce zakladniho baliku vzdelani - matematika, filosofie, logika. Pak at si vybere dalsi predmety podle sveho zamereni.
Ono ani nemusíte psát takové sáhodlouhé vtipy, existují i kratší. A nejkratší matematický vtip je tenhle: "Nechť je epsilon menší jak nula."
je ještě kratší
Einstein - Pythágorova věta: E = m × (a^2 + b^2)
i když ten je spíš pro fyziky
Ne každý potřebuje maturitu z matematiky, protože ne každý potřebuje maturitu.
Závěrečné či absolventské zkoušky, které neobsahují matematiku, prostě nelze za maturitu považovat - jsou to prostě závěrečné zkoušky.
A vy ji ne VŠE nepotřebujete? Dcera studuje příbuzný obor jako Vy (ekonomii na FSV UK) a jak jsem nahlížel, matematiku tam mají na dost solidní úrovni.
Úvodní vtip (já si ho pamatuji z dob studia elektrofakulty, je starý jak metuzalém) by měli pochopit i studenti technických a ekonomických škol. Tam je matematika základem k dalšímu studiu odborných předmětů, poskytuje k nim nutný aparát.
VŠE je invertni VUML dneska. Ideova nalevarna o vsespasitelnosti volneho trhu a genialite Friedmanna. Jsou to svazaci naopak, vykrikuji ideova hesla, misto modre kosile a rude kravaty nosi business obleky a kufriky a stejne tak bezobsazne nesmysly se i uci.
V té matematice co je na střední nejde (nemělo by jít) o to aby uměli derivovat. To stejně brzo zapomenou. Důležité je aby se naučili myslet, pochopili, že když platí implikace jedním směrem tak druhým již platit nemusí atd. Naučili se věci chápat, měli by být schopni problémy vyřešit uvažováním, a ne tak že si řešení budou pamatovat nebo ho najdou na internetu.
Pamatovat nebo najit jsou ty lepsi varianty, ta nejdesivejsi co tahne evropou s nastupem new age a strany zelenych je, ze reseni vyvodi ze svych pocitu.
Není problém aby na ministerstvu bouchli razítkem,a řekli, povinný maturitní předmět bude matematika nebo dějepis nebo vedoucí úloha ODS,protože potřeba vzdělanosti,všeobecný přehled..blelbleble..
Ale stačí si vzít do ruky údaje o sociálním a profesním rozložení populace, a říct-máme tolik% dělníků,řidičů,prodavaček,právníků,psychologů,úředníků, olicistů, vojáků,zahradníků,zedníků, atd - kolik z nich budou profesně potřebovat vyšší matematiku,derivace, integrály??
Pak tu máme určitý malý počet profesních matematiků (plus učitelů vyšší matematiky). Plus určitý okruh profesí,kde se obecně s matematikou v praxi setkávat nebudou, ale lze jí zde využít při výzkumu.
Z toho by nějak mohlo vyjít, zda je vhodné všem vnucovat maturitu z matematiky, nebo aby si jí jakou povinnou zkoušku daly až vysoké školy příslušného směru..
Protože, nezapomeňte,nejde o to ty všechny studenty u maturity z matematiky vyzkoušet (a třeba jich půlku vyházet),ale hlavně jí je pořádně naučit.A na to školství nemá
Ale matematika je vynikající trenink logického a analytického myšlení.
Tzv. vyšší matematika jak uvádíte (derivace, integrály) se za dob, kdy jsem studoval gympl a maturovalo se z matiky, jen tak lízla na konci čtvrťáku.
V dobách, kdy se z matiky maturovalo, se jí každý musel alespoň trochu věnovat, teď, když je jen volitelná, většina středoškoláků na ní kašle a má problémy s trojčlenkou a počítáním procent, čímž se dostávají na úrověň poslanců.
matfyzu je trochu jiný kafe než na střední škole. Je vidět, že jste skálopevně přesvědčen, že si v životě vystačíte jen s malou násobilkou a všechno nad je pro Vás zbytečným luxusem.
Matematika bývala povinným maturitním předmětem na školách typu gymnázia (JSŠ, SVVŠ, gymnázium), protože to bylo vždy považováno za součást všeobecného přehledu takto vzdělaných lidí, kteří se zde připravovali na vysokoškolské studium. Maturita z matematiky byla zárukou, že student o ní něco málo věděl, protože mu totiž nic jiného nezbývalo. A věřte mi, hodilo se to i na vysokých školách humanitních.
Co je špatného na tom, že vysokoškolsky vzdělaný člověk má povědomí o existenci integrálů, derivací, logaritmů, exponenciálních funkcí a podobných věcí, i když zrovna nestudoval matfyz. Ono to opravdu patří k všeobecnému přehledu a ten býval u vzdělaných lidí samozřejmostí; býval a až to lidem dojde, třeba zase bude; jenom jim to dá dodatečně dost práce. Sebevědomí potřebuje také dobré pevné a základy.
pro mne vždy byla velkou neznámou. Už pan učtel na základce o mě říkal. Počty? Výborné, ale matematika za5. A tak když jsem v osmačtyřiceti maturoval na večerní škole a jako maturitní otázku u ústní zkoušky dostal následující, polil mne studený pot a pan profesor matematiky přispěchal na potítko pomoct. Pomohl, zvládnul jsem to díky své výmluvnosti a neznalosti maturitní komise.
Pomocí určitého integrálu odvoďte vztah pro výpočet objemu koule.
Přiznám se bez mučení, že dodnes nechápu co tím chtěl básník říci
Karma+ vystihl jste to hezky. Z matematiky jsem maturoval, ale zavádět ji povinně by bylo nešťastné. podobné je to s "inovací", když se uvažovalo u maturity místo volby jednotlivých předmětů o vybírání celého neměnného bloku. Mnoho zajímavých kombinací by bylo ztraceno v propasti případné nové právní úpravy... A vidím, že také studujete první ročník na PrF MU, třeba se někde potkáme =)