- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zeptejte se Plzeňáků, jak se stavěla dálnice na Rozvadov - 10let končila u Ejpovic, protože zelení pomatenci nepovolili obchvat Plzně. A severní průtah republikou? Na dálnici Českým rájem čekáme pořád, cesta Liberec - Jičín je za trest, pro cestující i pro obyvatele vesnic, ale vždy se najde nějaké zelené obskurtní sdružení, které vybaví přátele a jejich děti trasparenty a jdou na televizní kamery demonstrovat.
Netvrdím, že za komunistů bylo líp (nebylo!!!), netrvrdím, že Hitler byl dobrý (ani omylem!!!), jen vzývám zdravý rozum.
Víte, ono by bylo v zásadě jedno, KUDY se to postaví, jen kdyby to už bylo.
Obě varianty jsou skrz chráněné území, v obou budou ekologové ječet.
Přes Břeclav je to sice celkově delší (tuším o 10km) ale na druhou stranu tam už D2 stojí (zanedbaná, ale rozhodně ne přetížená). A úsek nutný dostavět, tedy Mistelbach-Břeclav je o 15km kratší, než Mistelbach-Pohořelice. A z těch ušetřených peněz opravit D2, a máte dvě mouchy jednou ranou.
Jenže to by se muselo chtít, a nesměly by za tím být zájmy místních politiků, kteří si nejspíš už dávno lacino nakoupili pozemky pod oběma trasami, a teď se hádají, kdo vydělá a komu zůstanou jen pole...
Že se ten pitomec Hitler pustil do války se Sovětským svazem dřív, než stihl postavit dálnici Wien-(Brünn)-Breslau.
Takhle byla její výstavba zastavena v okamžiku, kdy byla možná ze třetiny hotová.
Po cca 20 letech se povedlo v Novomlýnských nádržích konečně vytvořit funkční ekosystém (nepůvodní, ale alespoň funkční), tak ho zase rozvrtáme? Proč se proboha z Brna do Vídně nejezdí vlakem? Nebo, když už po dálnici, přes Bratislavu?
D2 mezi Brnem a Bratislavou je možná z devastovaná, ale intenzita provozu je tam menší, než na mnohé silnici I. třídy. Tak proč ji proboha nevyužít pořádně?
První 3 věty = naprostý souhlas.
Z Brna do Vídně se může bez problémů jezdit BUSEM - je to výrazně levnější, než vlak. A těch pár km na Mikulov jedete z Brna po relativně dobré cestě, na kterou je spousta řidičů už zvyklá. Někteří jezdí samozřejmě i na Blavu, ale jinak ten mladíček to napsal celkem rozumně na svůj věk.
je v nedohlednu, Praha by z ní totiž neměla žádnou výhodu. Kolik peněz je ze státního rozpočtu nainvestováno do Čech a kolik na Moravu a Slezko??? Přitom propojení dálnic Brno - Vídeň je nekratší spojení mezi našimi a západoevropskými dálnicemi.
Proboha podívej se, kolik km dálnice se postavilo na Moravě a kolik se postavilo v Čechách. Kdyby byla pravda ta teze, co jsi napsal, tak by dávno byla dálnice do Drážďan a když jsem minulej tejden jel na vejlet z Prahy do Krumlova, tak bych asi už jel po D3, ne?
A mimochodem, vzhledem k tomu, že Vídeň je v Rakousku, tak o rakouský části dálnice rozhoduje rakouská vláda. A tu rozhodně nelze podezřívat z pragocentrismu A když 20 let není dálnice z hranic do Vídně, tak jaksi nemá moc smysl budovat dálnici z Brna na hranice
Pro tuhle bandu, která sestává z menší skupinky těch, kteří se zeleným vydíráním živí, a jimi poblouzněné větší skupiny prosťáčků by asi byl vhodnější termín ekotici. Protože od ekologů se liší stejně jako psychotici od psychologů.
...prominte, abychom si rozumeli a nedoslo k mylce, mluvite o te osvetlene zatacce na komunikaci z Prahy do Vidne?
Vážený pane Musile, nestačím se divit.. Chtěl jste říci, že když se někde něco zničí může se to pak ničit dál a víc? Komanči zničili unikátní ekosystém, který svou rozlohou neměl u nás obdobu a vy jim ted tleskáte? Překvapuje mě, že jako ekonom obhajujete stavbu nové silnice před opravou již postavené (rakušáci po revoluci čekali na naše rozhodnutí, kterou variantu vybereme). Jako ekologického odborníka bych Vás rád informoval, že před stavbou mušova (my místní tomu tak říkáme) v této oblasti nebývaly záplavy (což stojí státní kasu další peníze) a že po napuštění nadrží a vytěžení Leskouna u Olbramovic v oblasti Pohořelicka neprší (resp. srážky se několikanásobně nižší)!!! Jsem z Pohořelic a můžu Vás ujistit, že se o stavbu této silnice aktivně zajímám. Ano ekonomický přínos bude pro naše město určitě velký, nejsem si ale jistý že to za zničení zbytku této krásné krajiny bude opravdu stát.
se na moravské straně v životě nedostaví Místo toho se budou schvalovat a zase rušit plány územního rozvoje, psát různé protichůdné posudky, mraky solidně placených úředníků budou mít na celá léta zajištěnu práci, vousatí "ekologové" zanedbaného vzhledu se budou teatrálně přivazovat ke hrázi Novomlýnských nádrží, padne spousta silných slov a zazní množství zásadních stanovisek, ale dálnice ostrouhá...Žijeme přeci v České republice
to se mi na Vás nelíbí, soudruhu
Protože je to poznaná nutnost.
z Břeclavi do Mikulova... tuhle prasárnu mohl vymyslet snad jen někdo od úředního stolu, který ten kraj vůbec nezná... nehledě na to, že památku UNESCO protínat dálnicí snad opravdu nepůjde... i když v Česku
To je zpráva Radia Jerevan. V případě varianty spojení přes Břeclav by se na rakouské straně dálnice stavěla ne na Mikulov, ale na Břeclav. Naopak, v případě realizace R52 přes Mikulov a také R55 z Otrokovic do Břeclavi by bylo nutné udělat propojku mezi Břeclaví a Mikulovem.