Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Zasloužená karma za zajímavý pohled R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Mnohé diskusní příspěvky čtenářů víceméně potvrzují, že ačkoliv v okolních zemích kolem Česka se dálnice normálně staví, v Česku se o stavbě dálnic na příslušných ministerstvech vlády pouze vytrvale a vesele žvaní. [>-];-O

0 0
možnosti
PN

Jestli prosadí EU elektromobily, tak stejně žádné dálnice potřebovat nebudeme. Jednak aut bude málo (kdo může dát milion za dotovaný elektromobil?) a jednak při dálničních rychlostech se hrozně rychle vybíjí a nemá skoro žádný dojezd. Tak naco ty dálnice stavět?

2 2
možnosti
AL

S autorem musím nesouhlasit. Dálnice se staví jak o závod, VMO už brzo bude mít každé krajské město, rychlostní železniční koridory už vedou ze západu na východ a z východu na západ a leckde jinde, a to všechno proto, že našemu národnímu budování nechybí Boží požehnání, protože je poctivý, spravedlivý a konkrétně třeba při restitucích velmi velkorysý, vrací ochotně a bez průtahů každému, kdo má nárok. Zkrátka, přej a bude ti přáno. :-DDD

0 0
možnosti
AK

Pane Kmente, s tím oddáleným obchvatem Třebíče nemáte pravdu. Byl by mj. nutný dlouhý a extrémně drahý most přes Stařečský potok s následným zářezem ve směru na Terůvky. Také zábor ekologicky cenné půdy v ZPF by byl trojnásobný. Taková stavba se postaví, za cca 50 let. Třebíč teď potřebuje rychlé řešení v podobě zárodku městského okruhu. No a I/23 v polovičním profilu není uvažovaná ani na obchvatu Vladislavi. Jednoduše tady nejsou intenzity. Financování EU dále souvisí s core network a dále s ekonomickou efektivností, ne s parametry.

0 0
možnosti
JK

J84i23ř80í 89K36m23e35n27t

27. 2. 2021 3:55

Oceňuji, že máte starost o bonitní pole kus od Třebíče. Kéž byste měl stejnou starost o stovky vzrostlých stromů v Terovského údolí. Tato zeleň je přitom pro Třebíč velmi cenná. Zmizí komplet, místo ní budou vysoké betonové zdi a smrad z tranzitu, který bude Třebíč zbytečně zatěžovat. A ten nesmyslný 9m vysoký tunel pod Borovinou bude stát kolik? Ten bude ještě dražší než ten most který zmiňujete. Zárodek městského okruhu plný křižovatek se semafory a jen 2 pruhy? To opravdu pomůže... Ohledně intenzit - když Vám někam povede fakticky polňačka jako je mezi Třebíčí a Brnem, intenzivní doprava tam nebude nikdy. Některé úseky jsou pro tranzit skoro nesjízdné. Ale když postavíte rychlostní komunikaci, místo zatraktivníte a intenzity přijdou. Dnes je Třebíč "zapadákov" protože je úplně mimo hlavní tahy, chybí jí rychlé spojení s okolím. A Váš průtah s 50 km/h to nijak nevylepší. Pomohla by rychlostní komunikace Brno - Třebíč - Telč - České Budějovice pro kterou je ale plánovaný průtah nepoužitelný špunt.

0 0
možnosti
MR

Tak nevím, rozdíl mezi námi a Polskem je vysoká hustota osídlení, dále je zde role místních lidí, jež nechtějí mít dálnici za humny, a tak vstupují či napadají řízení ohledně trasování dálnice anebo povolovací proces. Každou chvíli to je v televizi.

0 0
možnosti
JK

J49i97ř29í 14K16m80e87n51t

27. 2. 2021 3:37

Ano, taky napadám trasování R43 které je už dnes přežité, jen se hodí líným úředníkům, kteří odmítají vedení mimo intravilán. Vést tranzit středem sídliště jen proto, že tam před skoro 100 lety tenkrát po polích za městem dálnici někdo připravil? Díky prosazování konfliktních a nezákonných tras se u nás nestaví.

0 0
možnosti
Foto

Můj známý se podílí na výstavbě dálnic a už před léty tvrdil to samé. Dálnice se kvůli bohaté mostní lobby staví trasami, aby bylo co nejvíce mostů a kromě vysoké ceny se do budoucnosti zakládá průšvih s opravami a údržbou, protože životnost mostu je cca 40 let. Vypadá to tak, že u dálnic funguje dál to, co tu zavedla ODS s ČSSD. Propojení byznysu s politikou a kdo se podílí, chce se přiživit.

1 1
možnosti
PN

Tak projektová životnost běžných mostů je 100 let, velkých mostů a tunelů 300 let.

Jestli si myslíte, že je možné protáhnout bezkonfliktně trasu dálnice nebo rychlostní železnice přes Českou republiku, tak si to zkuste. Když ohnete jenom stéblo trávy, tak se vznese vřesk "ekologů" až k měsíci.

Víte co zastavilo jednu dobu výstavbu dálnice D8 přes Krušné hory? "Ekologové" (musím psát v uvozovkách, neb jinak by to byla urážka opravdových ekologů jako byl kdysi třeba Josef Velek) našli na stromě ptačí hnízdo. No a pravidlo je, že strom, na kterém je ptačí hnízdo, se porazit nesmí. To by člověk ještě pochopil, jenomže to ptačí hnízdo bylo několik let staré a žádný pták tam nehnízdil! To bylo "ekologům" úplně jedno, v zákoně se píše, že strom s ptačím hnízdem se porazit nesmí, nepíše se tam, že by v hnízdě doopravdy musel nějaký pták hnízdit. A už rejžovali právníci a advokáti ze sporu.

Fuj.

0 0
možnosti