Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PL

Pane Kačíre, nepřehlédnul jste se? Kde už u nás povolili 140 km/h? Bylo by to milé, leč zdráhám se uvěřit.

0 0
možnosti
JK

Na D11, která začíná v Mokrých lazcích, je to nová 3 proudá dálnice a je na ní 140kmh.

0 0
možnosti
MH

Jde to jednodušeji - zrušte lidi... Ne vážně - řešením není omezování silniční dopravy, ale spíš nabídnutí něčeho lepšího a pro lidi příjemnějšího. A to podle mne v podobě pohodlné, časté a rychlé železniční dopravy do středu města s velkorysými zastávkami P+R za městem kam mnoho lidí pravidelně dojíždí. Nic převratného. Stačí se podívat třeba do Vídně a okolí ...

0 1
možnosti
JV

J10a56n 28V49ě68r66n90ý

1. 8. 2024 9:18

Bez omezení silniční dopravy se nic nezlepší, jsme v situaci, kdy už se automobilu veškerá infrastruktura podřídila natolik, že každý zásah ve prospěch jiné formy dopravy budou řidiči vnímat negativně.

1 0
možnosti
TT

Je to naprostá pravda, ale teď už se bojím všech těch mouder závislých hýžďovozičů, která si tady jdu přečíst.

2 1
možnosti
SD

Je sice chvályhodné že jste si nastudoval onu starou studii, jedná se ale o teorii, která nezahrnuje velké množství faktorů. Zcela zásadním je protichůdnost opatření zlepšujícím dopravu. Prvním je zužování komunikací, přidávají se bus a cyklo pruhy. Zatím co ten první má pro zkapacitnění a zkvalitnění dopravy svůj smysl, ten druhý se na zklidnění dopravy podílí v hodnotách promile, spíš se ale podílí na zhoršení. Bus pruh je celkem správná myšlenka, ale očekávat že se všichni přesunou do MHD je naivní, pominu-li nevyhovující pohodlí, cenu či flexibilitu je tu zásadní faktor a to kapacita. Žádná MHD nedokáže pokrýt kapacitu osobní dopravy, rezerva je cca 10% ve špičce mnohem menší, naopak ekonomická náročnost na vybavení a prostoje v sedle by byla většinu MHD likvidační a vedla by ke zdražení tohoto druhu přepravy. Ale zpět k bus pruhu, jediné čím by se dal vylepšit je v zahraničí běžná značka 3+ tedy pruhem mohou jet vozidla se 3 a více pasažéry. U nás bus pruh vylepšuje preferencí na světelných křižovatkách, čímž spolehlivě zlikviduje návaznost jednotlivých křižovatek. Jedna křižovatka odbaví během jednoho intervalu 30 vozidel a druhá 5 protože je zásobována vozy MHD máte ideální podmínky pro vytvoření zácpy ve které stojí i vozy MHD. Bus pruhy jsou často tvořeny na úkor odbočovacích pruhů jejichž odstranění vytváří spolehlivý špunt. Další problém je, že většina osob přepravujících se ve špičce jede proto, že mají pevně stanovenou pracovní dobu která je ve většině stejná, čímž dochází zahlcení komunikací a platí zde to, co jsem psal výše, MHD není kapacitně schopna pokrýt navýšení cestujících. Cyklo-přeprava je záležitostí spíš sezónní a v některých případech i krajně nevhodnou. Velká část komunikací ve své původní šíři by vyhovovala i dnes, právě nevhodné zásahy jsou důvodem kolon a kolapsů, na místo aby byla snaha v co nejkratším čase odbavit maximální počet vozidel, dochází k jejich blokování a nevyhovující výsledek se svede na velké množství automobilů.

3 1
možnosti
JB

J10a73n 35B59í81l72e16k

31. 7. 2024 13:02

Víte, ono ... no asi takhle, cesta do práce mastnou tyčí mi trvá hodinu. Jsou tam lidi. V létě vedro, v zimě přetopeno. Vzhledem k platovým podmínkám u DPP zaměstnají jako řidiče cokoliv co má ruce a nohy, takže jet tím autobusem se leckdy i bojím.

Autem ... 20 minut i s hledáním parkování. Mám klimatizaci, mám rádio, nikdo se mi nelepí na záda a nefuní mi za krk.

Město? Praha. A abych tomu nasadil korunu, jedná se o jeden pražský obvod, nemusím přes řeku nebo tunelem (pražáci vědí).

Takže ... co myslíte, čím asi pojedu do práce?

HOWGH

2 1
možnosti
JV

J23a34n 35V46ě13r79n11ý

31. 7. 2024 15:48

I kdyby ten váš příklad nebyla totální pohádka, tak byste stejně byl v repulice asi jediný kdo to tak má.

1 1
možnosti
Foto

mě vadí každý zácpa, i ta mimo auto, jezdit autem v zácpě považuji za totální nesmysl, proč to lidi dělají, jsem ještě nepochopil

1 0
možnosti

Možná proto že se musí někam dopravit v určitém času.

Svatá prostoto

2 2
možnosti
SD

Na ranních cestách do Prahy máte přeplněné jak silnice, tak autobusy a vlaky. Ti lidé tam necestují proto, že by je to bavilo, ale protože musí! Převážná většina pracovních příležitostí středočeského kraje je nahromaděná v Praze, zatímco bydlení v Praze je pro běžného smrtelníka čím dále nedostupnější. Dojíždění je tedy pro lidi jediná možnost.

2 1
možnosti

Role hromadné dopravy. Jeden známý mi říkal, že vesnice u železnice mají domy zhruba o milion dražší než vesnice o dva kilometry dále, bez ní.

2 0
možnosti
RC

Z Trebice na Dukovany vedla pomerne krasne siroka silnice, kterou postavili komunisti v 80. letech, aby mohli zamestnance JE vozit z mesta do prace.

Nedavno ji rekonstruovali. Kvuli dotaci ji zuzili. Ty velke zemedelske traktory se dva vedle sebe skoro nevejdou, patniky jsou neustale prejete, neni dost mista na predjizdeni cyklistu a ani cehokoliv vetsiho. Takze kdyz jede traktor, tak za nim pekna kolona...

Takze nekdy tak a nekdy obracene. Kdyz zrusime silnice a lidi budou chodit pesky, prestanou zacpy.

7 0
možnosti

Ta teorie indukované poptávky funguje u parkovišť ve větších městech, kam dojíždí za prací mnoho lidí. V menších městech, kde ve velké většině parkují jen místní obyvatelé, přidání parkovišť zpravidla pomůže (jak se stalo i u nás).

8 0
možnosti

Ono to bude fungovat jen do naplnění poptávky. A ta se naplní mnohem lépe v malém městě než velkém.

Co já chápu, pro velké město by byla potřeba hromadná doprava zdarma a záchytná parkoviště na kraji města přímo u svozového prostředku. A pak by počty byly jednoduché. Nechám za třeba 300 Kč/měsíčně auto na parkovišti, dojdu za tři minut na vlak který jede často a v centru jsem za 20 minut. Alternativou by bylo jet autem a půl hodiny hledat místo k zaparkování

2 0
možnosti
MS

Jasně, a když vám skoro neteče voda kvůli úzkému potrubí, tak jeho výměna za širší taky průtok vody zhorší ...

A mohl byste zde uvést ten úsek s povolenými 140 km/h?

4 2
možnosti

Voda a doprava mají určité zákonitosti stejné, ale na vodu nemůžete aplikovat psychologii.

7 1
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 938x
Pracuji jako softwarový inženýr a tu a tam narážím na zajímavé věci, se kterými bych se chtěl podělit s ostatními.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.