O kruhácích a jiných řidičských vychytávkách
Ale spoustu z nás i těchto deset ran egyptských minulo a procházíme nebo spíš projíždíme tím životem řidičským jen s mírnými šrámy na autech,, peněžence a bodovém systému. A od té doby, kdy se rychlost řeší jen platebním příkazem, tak ani těmi body ne.
Mě neustále udivuje onen "homeopatický" způsob hodnocení "pirátství" na silnicích. Stejně, jako u homeopatických léků se účinnost (hlava mi to nebere) s klesající koncentrací roste, tak i "pirát" je tím důležitější, čím menší škodu, hlavně na zdraví a životech, způsobí.
Vůbec se nechci zastávat šoumena Trpišovského, i když stále mám ten nutkavý dojem, že při tom posledním incidentu vůbec nevybržďoval, ale docela normálně brzdil a ten za ním nedodržel bezpečnou vzdálenost.
To ale není podstatné. Podstatné je, že při těch Trpišovských eskapádách nejenže nebyl nikdo zabit, ale ani zraněn. Zatímco při obzvláště "vymaštěných" nehodách není řídkým jevem, že zahyne okolo 3 osob.
Obvyklou argumentací pak je, že Trpišovský je pirát, protože to dělal schválně, i když nikoho nezabil. A ten, kdo nesprávně, přes dvojitou plnou čáru a do nepřehledné zatáčky předjížděl, pirátem není, protože ty lidi "nezabil schválně".
A jak je tedy zabil? Samozřejmě z nedbalosti. A proč měl ten svůj styl jízdy, nebezpečné předjíždění, atd. Také z nedbalosti. Není on takový styl jízdy spíše úmyslný a nebyli tedy ti mrtví zabiti také v úmyslu, i když nepřímém?
Ale konec s různými tragédiemi na silnicích a podívejme se na věc nyní tak obvyklou, jako jsou kruhové objezdy, kruháky. Tam, kde jsou stavěné v širém poli problém asi nenastává. Obvykle mají uprostřed nějaký pahorek, alespoň v Polsku tak. A na něm stál třeba důlní vozík.
Ale, jakmile je kruhák postaven ve městě, na křižovatce hlavní s vedlejší ulicí, nastává problém, který mě štve. Kruhák je malý a přehledný a tak ti, kteří jedou po bývalé hlavní mají přehled a projíždí prakticky bez brzdění.
A ten, kdo jede z bývalé vedlejší, tak na kruhák nemůže vjet, i když to auto jedoucí po bývalé hlavní ještě nevjelo na kruhák. Hrozil by, kvůli rychlosti a vzdálenosti toho auta z bývalé hlavní, střet. A ten nemá žádný řidič rád.
A ještě jeden případ. Obě ulice široké, čtyřproudové. Ta vedlejší jde z kopce a všichni, včetně mě tam jezdí 70-80. A já na tuto křižovatku přijíždím jakoby proti tomu kopci, který má ještě takové ty zkratky, aby řidič nemusel točit 90°.
A já mu na té křižovatce samozřejmě přednost dám (já odbočuji vlevo a on vpravo) a protože se na 50 metrech nedokážu rozjet na 70, "překážím" tomu frajerovi, který z 80 nemusel moc brzdit a on prská. Ale já už přece dávno nejsem v křižovatce a malou chvíli pro něj představuji nepříjemnou překážku.
Ale on přece musí umět předvídat a jestliže malý okamžik před ním vjelo do toho pruhu jiné auto, tak je sice smutné, že jsem ho zbrzdil, ale já si říkám, ať mi skočí na ruského bohatýra. Má předvídat a ne to hnát jako blázen. Toto je pirátství v zárodku chování řidiče.
Jiří Hermánek
Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko

Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.
Jiří Hermánek
Všechny ty dívky a ženy, co jsem s nimi nespal...

Námět na tento článek mě napadl v hostinci U Lenina (Lenin je vJečný). Kamarád Mirek se zpozdil, protože si v hlavě špatně srovnal hodiny. Místo příchod 12:30 si nastavil odchod ve 12:30.
Jiří Hermánek
Kameňáci a Paul Viti. Tak různí a přece stejní - čistokrevná sranda

Dostal jsem do nevůle lidí, kteří se domnívají, že film má jakýsi vyšší smysl. Někdy, občas. Film ale je prostředkem k pobavení národa a k vydělávání peněz. Ničím jiným film není. A občas také může být propagandisticky zneužit.
Jiří Hermánek
Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině. Konkrétně v cizině, v horách. Ať v Rakousku, to nejčastěji, ale i jinde. V Itálii, ve Francii a podobně.
Jiří Hermánek
Strategická triáda prezidenta Miloše Zemana

Klasická strategická triáda jsou jaderné rakety, jaderné ponorky a strategické bombardéry. Mohu se samozřejmě i trochu mýlit a třeba by mě opravil náš NATO generál Petr Pavel, který kdysi jako člen KSČ hájil naší vlast.
Další články autora |
Poslala manželce zprávu, že jsme milenci. Sekal jsem ji do hlavy, vypověděl primář
Šokující detaily mimořádně brutální vraždy dnes zaznívají u Krajského soudu v Plzni, kde stanul...
Advokát Prouza spáchal sebevraždu. Nechal po sobě dopis na rozloučenou
V sobotu spáchal sebevraždu renomovaný padesátiletý advokát a bývalý českobudějovický soudce Daniel...
Rudé prádlo a finta se třpytkami. Strip klub v Charkově nabízí show i útěchu
Když si dvacetiletá Lisa na svou směnu ve striptýzovém klubu v ukrajinském Charkově obouvá boty na...
Sláva v Přešticích. Na svatbu komtesy z rodu Černínů přijel i belgický král
Své ano si v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Přešticích řekli v sobotu v poledne osmadvacetiletá...
Decroix odstraňuje magisterský titul. Vzdělání z Francie je výhoda, zastal se jí Fiala
Ze stránek vlády zmizel ve středu večer titul Mgr. u jména nové ministryně spravedlnosti Evy...
Trh padá, investor se hroutí. Při výprodeji akcií přibývá předpisů antidepresiv
Investování může být pěkně stresující záležitostí. Zvlášť když se trhu zrovna nedaří a ceny akcií i...
Když je v Šanghaji léto, a tudíž peklo. Teploty však nejsou to nejhorší
Premium Od naší spolupracovnice v Číně Letní počasí v Šanghaji je podobně nepředvídatelné jako u nás doma. Od června do srpna trpí...
Letadlo plné miminek. Poslední americká operace ve Vietnamu začala tragédií
Seriál Duben 1975. Saigon sežehla spalující horka, Jižní Vietnam balancoval na hraně porážky, vojska...
Z alpských svahů až na rok do hibernace. Jak vypadá cesta jihotyrolského jablka
Premium Jižní Tyrolsko je největším pěstitelem jablek v celé Evropě, čemuž odpovídá i fakt, že každý desátý...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 2237
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1363x