Lacinova D1 má vyšší spotřebu paliva než dálnice D8
Dějiny lidstva určovala náboženství. Určitě není náhodou, že všechna tři hlavní euroasijská náboženství mají jeden ze sedmi dnů jako sváteční, jako den, kdy se nepracuje a člověk by se měl věnovat odpočinku, rozjímání a slavení Boha.
U Křesťanů to je neděle, u Židů sobota a u Muslimů pátek. Ortodoxní Židé slaví Šábes tak důkladně, že nesmí ani zapnout či vypnout světlo a namačkat ve výtahu patro by byl asi již smrtelný hřích. A toto pravidlo sedmého dne mělo v dějinách jediný účel a smysl – zdravotní. Aby se tehdejší člověk neudřel k smrti, byl mu náboženským vůdcem naordinován jeden den odpočinku v týdnu.
Další pravidla jsou třeba potravní. U křesťanů nikterak výrazná, pouze by se měl dodržovat půst, u Židů a Muslimů pak daleko přísnější. Nesmějí jíst vepřové a příprava stravy je u nich definována závaznými pravidly, Košer nebo Halal a snad jsou tato pravidla dokonce téměř identická.
A co je novodobým náboženstvím? No přece motorismus. A abychom se na těch silnicích nepozabíjeli, tak naši novodobí kněží – vládní úředníci – nám stanovili přísná pravidla, jak se na silnicích chovat. Dříve to byla vyhláškami definovaná Pravidla silničního provozu, dnes k tomu účelu máme Zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Ale stejně jako většina současných Křesťanů svá pravidla již nedodržuje (u Muslimů to je zcela naopak), tak ani většina řidičů nedodržuje ustanovení onoho výše citovaného zákona a policie k tomu velmi často jen pasivně a nečinně přihlíží.
Místo jakýchsi „směšných“ pravidel vytvořili jsme si my řidiči jiná, nám lépe vyhovující pravidla. Jet po dálnici D1 v hustém provozu předepsanou rychlostí130 km/h je prakticky nemožné a člověk, který by tuto rychlost chtěl dodržovat jednak trýzní sám sebe a za druhé ohrožuje nebo alespoň omezuje ostatní účastníky „Cirkusu D1“.
Takový řidič totiž musí neustále skákat z pruhu do pruhu. Jakmile jede v levém pruhu oněch předepsaných 130, má absolutní jistotu, že do minuty, ale spíš daleko dříve, se mu v zrcátku objeví jiný vůz a on musí zpět do pravého pruhu, který ale žádných 130 ani náhodou nejede. Takže musí neustále brzdit a akcelerovat, což zcela nepochybně zvyšuje spotřebu paliva.
Já, přiznám se, tento druh skákání z pruhu do pruhu nemám vůbec rád a proto na D1 jezdím „plynule“, to znamená, že jedu levým pruhem a uhnu pouze tomu, kdo jede prokazatelně víc než 160, s ostatními prostě srovnám krok. Ovšem ta vyšší rychlost samozřejmě také znamená vyšší spotřebu paliva.
A proto mám rád, když někdy o víkendu vyrazím za synem na jeho haciendu poblíž Mělníka a na D8 si v pohodě jedu v pravém pruhu svých tachometrových 120-130 km/h,což je ve skutečnosti ještě méně. Potěšeně sleduji ručičku okamžité spotřeby paliva a vím, že mě čerpací stanice LPG při příštím čerpaní plynu pochválí a nevytáhne mi z kapsy tolik peněz.
Ale, jak je to s námi lidmi běžné, jen málokdo umí chovat se zcela rozumně a proto, jakmile zase vjedu na D1, zařadím se dle zvykového práva a klovacího pořádku do levého pruhu a svištím vstříc krásnému Brnu s nadějí, že žádného sedmnáctiletého šílence na své cestě nepotkám.
Jiří Hermánek
Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko

Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.
Jiří Hermánek
Všechny ty dívky a ženy, co jsem s nimi nespal...

Námět na tento článek mě napadl v hostinci U Lenina (Lenin je vJečný). Kamarád Mirek se zpozdil, protože si v hlavě špatně srovnal hodiny. Místo příchod 12:30 si nastavil odchod ve 12:30.
Jiří Hermánek
Kameňáci a Paul Viti. Tak různí a přece stejní - čistokrevná sranda

Dostal jsem do nevůle lidí, kteří se domnívají, že film má jakýsi vyšší smysl. Někdy, občas. Film ale je prostředkem k pobavení národa a k vydělávání peněz. Ničím jiným film není. A občas také může být propagandisticky zneužit.
Jiří Hermánek
Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině. Konkrétně v cizině, v horách. Ať v Rakousku, to nejčastěji, ale i jinde. V Itálii, ve Francii a podobně.
Jiří Hermánek
Strategická triáda prezidenta Miloše Zemana

Klasická strategická triáda jsou jaderné rakety, jaderné ponorky a strategické bombardéry. Mohu se samozřejmě i trochu mýlit a třeba by mě opravil náš NATO generál Petr Pavel, který kdysi jako člen KSČ hájil naší vlast.
Další články autora |
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Dan Bárta si traumaticky poškodil sluch, J.A.R. přesouvají vyprodané koncerty v Lucerně
Populární kapela J.A.R. musela přesunout na jiný termín dva vyprodané koncerty v Lucerna Music Baru...
Jednání o míru jsou v kritické fázi, řekl Trump. Rubio rovnou naznačil konec
Sledujeme online Americký prezident Donald Trump v pátek naznačil, že USA zastaví mírové rozhovory, pokud Rusko nebo...
Ománci vyrazili za Putinem do Kremlu s dýkou, ochranka je odzbrojila
Ománská delegace se v úterý postarala o pozdvižení u bran Kremlu, a to když se dovnitř pokusila...
Vláda se připojila ke dni beze spěchu. Po Turkově jízdě ignorující předpisy
Přímý přenos Vláda se připojila k Národnímu dni beze spěchu. Má varovat před riziky spěchu za volantem a přimět...
Ruské výhrůžky Haškovi řeší vnitro i diplomacie. Brankář je bere vážně
Ministr vnitra Vít Rakušan nabídl ochranu Dominiku Haškovi. Místopředseda ruské bezpečnostní rady a...
Sporná analýza lanovku v Brně doporučila. Bude marginální, tepou projekt experti
Ekonomicky vychází dobře pouze za cenu omezení spojů stávajících trolejbusů a autobusů. Pro obsluhu...

Zápisy do prvních tříd bez stresu: Rezervujte si přesný čas a
Zápisy do prvních tříd se nezadržitelně blíží. Víte, že na některých školách si rodiče mohou dopředu zarezervovat konkrétní čas, kdy se s budoucím...
- Počet článků 2237
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1363x