- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Reforma školství musí zahrnovat
zásadní modernizaci, digitalizaci, potřebné inovace, zlepšení kvality, ale i snížení nákladů pro studenty a jejich rodiče a umožnit přístup ke vzdělání široké vrstvě zájemců z řad občanů, kdykoliv a v každém věku. Každá modernizace, nejen školství, musí také přinášet i podstatné úspory.
Před více, než 10 lety jsem ve svém článku
zveřejnil Parciální vizi, která naznačovala směr pro
rozvoj našeho školství,
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=89069,
Parciální vize I. Školství 2009/6,
i článek kritizující plýtvání v našem školství.
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=110279
Školství - díra na peníze ..... 2009/11
Před 10 lety jsem se postavil
proti pravicovým stranám a politikům, kteří se snažili
zadlužit naše studenty,
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=144058
Školné - podraz na studenty! 2010/6j
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=248872
Jsou studenti paraziti? Potřebujeme reformu škol? 2012/3
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=243515
Nezadlužujte studenty, jde to i bez školného! 2012/1
a znovu poukázal
na potřebný směr reformy školství.
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=485239
Školství - Nalejvárna? Cvokárna? Buzerárna? 2015/11
V roce 2017 jsem naznačil mladým studentům
revoluční směr rozvoje společnosti, který by mohli
prosazovat tak, aby si zajistili lepší životní podmínky.
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=622912
Revoluce mladých 2017/9
Studenti i občané
by si již dnes měli uvědomit, že naše Česká
společnost je ve společenské a existenční krizi,
kdy už nám chybí přes milion mladých lidí a náš
Český národ postupně vymírá.
V březnu minulého roku jsem znovu upozornil
na skutečnost, že pouhé zvyšování platů nezahrnuje
potřebnou reformu a modernizaci školství
http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=746794
Školství nezlepší pouhé zvyšování platů, ale především
reforma a modernizace školství 2020/3.
Epidemie konečně donutila
školské celebrity k probuzení a využívání digitalizace a IT prostředku k teoretické výuce. Samozřejmě pro malé žáčky to je pouze dočasné provizorní řešeni a je pravdou, že na základních školách by jsme měli mít mnohem víc učitelů, aby mohli vyučovat žáčky v mnohem menších kolektivech. Z druhé strany, prosazená státní maturita ve středním školství by měla umožnit stejnou kvalitní teoretickou výuku přes IT z vybraných výukových materiálu a to samozřejmě včetně matematiky. Vysoké školy by měly teoretickou výuku přes IT doplnit výukovým materiály z praxe od specialistů. Přitom je samozřejmé, že vysokou důležitost je nutno přikládat praktické výuce v oborech, které ji vyžadují.
Berte na vědomí,
že všechny návrhy jsou určeny především k diskuzi a teprve následně k realizaci, ale doufám, že naši studenti nebudou muset s ohledem na neschopné, či líné politiky, čekat na skutečnou a zásadní reformu školství,
zbytečných dalších 10 let.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!